Gå til innhold

AMDs neste toppmodell er Radeon VII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har AMD eller andre sagt at dette er Toppmodell?
Bare tenker tilbake på Nvidia som først slipper xx80, og senere Ti, som er toppmodell (unntaket var RTX generasjonen da).
Har AMD sagt at dette er flagship? Ser ikke det på hjemmesiden til AMD.
Mener det ryktes at Navi arkitektur på 7mn lanseres i løpet av 2019?
Radeon VII er tross alt fortsatt Vega..

Forøvrig en usmakelig respons fra han Nvidia karen.

 

Edit: Forøvrig er vel ikke Ti toppmodell heller, det er Titan, når jeg tenker meg om.

Endret av [-GoMp-]
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har AMD eller andre sagt at dette er Toppmodell?

Bare tenker tilbake på Nvidia som først slipper xx80, og senere Ti, som er toppmodell (unntaket var RTX generasjonen da).

Har AMD sagt at dette er flagship? Ser ikke det på hjemmesiden til AMD.

Mener det ryktes at Navi arkitektur på 7mn lanseres i løpet av 2019?

Radeon VII er tross alt fortsatt Vega..

 

Forøvrig en usmakelig respons fra han Nvidia karen.

 

Edit: Forøvrig er vel ikke Ti toppmodell heller, det er Titan, når jeg tenker meg om.

AMD har lagt bak helt siden Fury X, og typisk i den leiren er at det alltid forsvares med at snart kommer ny arkitektur og toppmodell fra AMD som vil yte bedre, men den venter jeg ennå på etter 4 år.

 

AMD har ikke konkurrert på enthusist skjermkort de siste årene, men mid-range kort. Og når Vega VII priser seg som RTX 2080, bare uten DLSS og Ray Tracing, så forstår jeg ikke helt hvem disse skjermkortene er ment for. Nå åpner jo også nVidia for freesync, som nærmest har vært eneste grunn for å kjøpe skjermkort fra AMD de siste årene.

 

Hvis Vega VII faktisk har lik ytelse som RTX 2080, og får samme norsk pris som RTX 2080, så er det eneste som kan redde dette skjermkortet en game-bundle pack. Men selv da er det jo ikke et godt kjøp, da bruktverdien av selve skjermkortet er vesentøig lavere om man skal selge det senere.

 

Får vente på benchmark og norske priser før man gjør opp en endelig mening om produktet.

Lenke til kommentar

Yter omtrent som det snart 2 år gamle 1080Ti, 300W TDP og samme MSRP som 1080Ti hadde ved launch. Color me unimpressed. Hadde vært bedre med 8GB HBM og samme pris som RTX2070. 

 

De bruker nok defekte MI50 og MI60 chips her, så vinn vinn for AMD uansett da de ellers hadde skrotet chips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fortsatt kjernekraftverk som det alltid har vært?

Trenger ikke varmeovn i huset når du har AMD!

 

Regner med kortet bruker en god del strøm ja.

Høyt strømforbruk er en ulempe du må leve med om du skal ha toppkort. RTX 2080 Ti sluker nesten like mye som Vega 64.

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/asus-rog-rtx-2080-ti-strix-oc-o11g-review-1500-beast/13/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AMD har lagt bak helt siden Fury X, og typisk i den leiren er at det alltid forsvares med at snart kommer ny arkitektur og toppmodell fra AMD som vil yte bedre, men den venter jeg ennå på etter 4 år.

 

AMD har ikke konkurrert på enthusist skjermkort de siste årene, men mid-range kort. Og når Vega VII priser seg som RTX 2080, bare uten DLSS og Ray Tracing, så forstår jeg ikke helt hvem disse skjermkortene er ment for. Nå åpner jo også nVidia for freesync, som nærmest har vært eneste grunn for å kjøpe skjermkort fra AMD de siste årene.

 

Hvis Vega VII faktisk har lik ytelse som RTX 2080, og får samme norsk pris som RTX 2080, så er det eneste som kan redde dette skjermkortet en game-bundle pack. Men selv da er det jo ikke et godt kjøp, da bruktverdien av selve skjermkortet er vesentøig lavere om man skal selge det senere.

 

Får vente på benchmark og norske priser før man gjør opp en endelig mening om produktet.

 

Tror litt av det er at noen rett og slett er leie av den ufyselige markedsdominansen Nvidia har og har forsøkt å misbruke MYE i de par siste årene. Responsen fra Nvidia's president gjorde ikke akkurat situasjonen noe bedre heller.

 

Derfor blir det nok slik at når jeg skal oppgradere fra 1070 Ti-en min, blir det sikkert til Radeon VII eller hva annet de kommer ut med. Hopper av Nvidia-toget på neste stopp. Dritlei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror litt av det er at noen rett og slett er leie av den ufyselige markedsdominansen Nvidia har og har forsøkt å misbruke MYE i de par siste årene. Responsen fra Nvidia's president gjorde ikke akkurat situasjonen noe bedre heller.

 

Derfor blir det nok slik at når jeg skal oppgradere fra 1070 Ti-en min, blir det sikkert til Radeon VII eller hva annet de kommer ut med. Hopper av Nvidia-toget på neste stopp. Dritlei.

Enig i at monopolet til nVidia verken er bra for progresjonen og prisen på skjermkort. Nå har ikke jeg økonomien til å betale mer for et produkt som tilbyr mindre, men bra at det er noen som støtter AMD.

 

AMD tjener godt på prosessorer, men skulle ønske det ble satt av flere midler til skjermkort. Får håpe intel kan gi litt konkurranse når de kommer med skjermkort :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...