Gå til innhold

Dette er det første bildet av elbilen Polestar 2


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant bil dette. Ser bra ut og endelig en elbil (foruten Tesla) med lav høyde som ligger godt på veien. Spent på hvordan leieavtalen til Polestar blir. Spesielt hvis man ikke må binde seg lenge, er det en interessant utvikling.

Selve navnet (Polestar) klinger derimot dårlig.

 

Min bmw i3 ligger like godt på veien som min gamle porsche 996. Alle elbiler har lavt tyngdepunkt på grunn av batteriet.

Lenke til kommentar

Min bmw i3 ligger like godt på veien som min gamle porsche 996. Alle elbiler har lavt tyngdepunkt på grunn av batteriet.

Eier selv en BMW og har jeg kjørt i3 flere ganger i direkte sammenligning. Synes ikke i3 er i nærheten av veifølelsen og veigrepet som BMWen min gir. Det sier seg selv også. i3 er en høyreist bil. Bortsett fra god akselerasjon, så blir den kjedelig å kjøre i sammenligning.

Endret av gamlefar
Lenke til kommentar

Vennligst ikke irriter deg over bagateller. Bruk kommentarfeltet til noe nyttig

 

Det er ikke bagateller. Watt er utrolig mye lettere å forholde seg til mtp. batteriene og strømforbruket. Jeg bryr meg lite om hvor mange hester jeg til en hver tid bruker, men hvor mange kW effekt jeg bruker har verdi for meg. 

 

Jeg skjønner at folk ofte har et forhold til hestekrefter, men da bør begge deler listes opp. 

Lenke til kommentar

Eier selv en BMW og har jeg kjørt i3 flere ganger i direkte sammenligning. Synes ikke i3 er i nærheten av veifølelsen og veigrepet som BMWen min gir. Det sier seg selv også. i3 er en høyreist bil. Bortsett fra god akselerasjon, så blir den kjedelig å kjøre i sammenligning.

Den har jo sykkelhjul også da, kan ikke forvente egenskapene til en sportsbil akkurat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den har jo sykkelhjul også da, kan ikke forvente egenskapene til en sportsbil akkurat

Ja, det har også betydning. Nå har ikke jeg ikke kjørt en "gammel porsche 996", men finner det veldig merkelig at en høyreist i3 på små dekk skal være i nærheten i sportslige kjøreegenskaper. Da spørs det om man ikke har glemt litt hvordan det var og tilpasset seg noe nytt.

Vurderte selv å kjøpe en i3 for noen år siden, men nedturen ble for stor etter et par prøvekjøringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...