Gå til innhold

Volvo avslører Tesla Model 3-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsummert; Vi skal kanskje levere en bil som kanskje er på lik linje med konkurrentene, en gang i fremtiden.

Har slutta å tro på ting som loves 2 eller 3 år frem i tid. Vis oss noe reelt og som settes i produksjon innen et år eller la være. Bilindustrien går på repeat; alt de andre gjør skal vi gjøre bedre, bare ikke i dag eller neste år. Kanskje året etter det, kanskje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Selskapet som leverer Polestar 2 heter Polestar. Å har ikke levert EL biler før såvidt jeg vet ;)

 

Merkevarenavn og selskap er ikke det samme.

 

Meg kverulant? Mulig :p

Korrekt, Polestar er ett eget selskap, Polestar Performance AB

Se der ja. I stand corrected :)

Pussig at de kaller det merkevarenavn isåfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror hovedårsaken til at mange kjøper tesla er rekkevidden, ikke at den er "premium"

Har du non-premium bil i dag så er det nok noen som ser på den som premium.

 

Mens dei som bytter fra premium bil til Tesla gjør det ene og alene for å få høy ytelse, lang rekkevidde og lave driftskostnader. Og ikke pga noe som helst som har med premium å gjøre. 

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedårsaken til at mange kjøper tesla er rekkevidden, ikke at den er "premium"

Og litt det at når man først har prøvekjørt den så er man som regel "hekta". Tesla-eiere er som kjent meget fornøyde med bilene sine, og mange som prøvekjører blir også frelst og rekruttert til sekten.

Lenke til kommentar

Uten et skikkelig ladenetverk som Tesla har med sine superladere (og destinasjonsladere), og lavt forbruk av strøm så blir ikke Volvo en reell konkurrent.

Så at en Model 3 klarte 2644 km på 24 timers kjøring for noen dager siden. (1000 km klarer den på 8 timer inkl lading). "Konkurrentene" begynner vel kanskje å nærme seg slike tall om 5 år. Og da har Tesla  nye biler og Superladere med betydelig høyere ladefart.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at "performance" bilene produseres av ett eget firma, Mercedes og BMW gjør det samme.

 

Av interesse, hvem firma mener du at lager performance modeller av Mercedes/BMW? Av tyskerne vil jeg tro RUF(Porsche) er eneste som kan påståes å lage egne performance biler, både BMW M og AMG er jo bare underavdelinger, Alpina tuner men produserer ikke biler. Skal vi være litt slemme kan vi vel si at en Lambo er en performance folkevogn men jeg er ikke helt der da.

 

Blant asiatiske merker er det litt mer vanlig men ser ikke det så mye blant de tyske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...