Gå til innhold

Norsk veveteknologi skal revolusjonere elmotoren


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

 

Her en topp ti snutt...., følelse. (Muligens saktegående 2-takter fra Honda på 300 ccm)

https://m.youtube.com/watch?v=nm5wQvAuaVE

Trailsykkel. Ikke helt min greie, men imponerende prestasjon av alle tre apekattene. De løpende, og han med hjul :)

Da er det kanskje dette Du liker, rått... Sikkert en fin treningsuke/ ferie med fri fart, men koster sikkert litt og er ingen «bane» (leige leilighet uken før så slepp man å betale)

https://m.youtube.com/watch?v=D09yD0MN4Vg

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det kanskje dette Du liker, rått... Sikkert en fin treningsuke/ ferie med fri fart, men koster sikkert litt og er ingen «bane» (leige leilighet uken før så slepp man å betale)

https://m.youtube.com/watch?v=D09yD0MN4Vg

TT er med blandede følelser. Det har mye historie og filosofi bak seg som er veldig rett. Uavhengig, alle kan delta på (relativt) lavt budsjett og likevel ha en reell deltagelse i løpet. Bismaken er alle de stygge ulykkene som dessverre overskygger alt der positive som arrangementet står for.

 

Fabrikkracing på vanlig bane er mye tryggere, men har også mye mer formel-1 nykker. Mere sirkus, mindre løp, mye mer distansert fra hvermannsen.

 

Personlig kjører jeg gatesykkel på lukket bane. Altså ikke løpdeltagelse. Går sammen med andre med samme interesse, leier en bane, og leker oss der en dag eller tre uten å utsette andre enn oss selv for fare.

Lenke til kommentar

På ingen måte. Det er selvfølgelig legitimt å være uenig med artikkelen. Men du ytrer ikke uenighet med artikkelen. Det er her du viser din manglende forståelse for innholdet. De sier "Dette er et problem i dag, men vi har løst det problemet ved å gjøre det slik." og så kommer du med "Det her er bare tull, for det er et problem i dag!". Det er ikke å argumentere uenighet. Det er å si at artikkelen tar  feil fordi den har rett. Det er rett og slett en selvmotsigelse.

Dette burde vært skrevet oftere, til flere. Og selv om han ikke en gang klarte å ta et såpass åpenbart poeng som du kommer med her, er det prisverdig at du forsøker.

Lenke til kommentar

Hei, og godt nyttår.

Jeg mener å huske at Lyng industrier, tror jeg det var (ikke helt sikker).

Hadde en elmotor på trappene hvor man hadde

byttet jernet, med aluminium, tror jeg.

(Best å være varsom her, så man ikke plutselig

blir en jævel ?).

Mener den skulle hete Smart motor, og være lettere enn "vanlige" motorer.

Jeg var spent på fortsettelsen, men hørte ikke mere. Hva skjedde? Er det noen som vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette burde vært skrevet oftere, til flere. Og selv om han ikke en gang klarte å ta et såpass åpenbart poeng som du kommer med her, er det prisverdig at du forsøker.

Dette med å "ta poeng" er i seg selv et morsomt poeng. Dere er så mange som ønsker at deres eget poeng skal bli hørt. Samtidig er det så få, som lytter til andres poeng.

Start med å lytte selv, så kan det kanskje hende at folk begynner å lytte til deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du ikke svare på mitt spørsmål om hva du ønsket å oppnå med ditt eget bidrag til debatten? Mener du at den døren du selv slår inn, er låst? Syns du at du selv bidrar til positiv stemning i debatten? Eller er du selv skyldig i akkurat det samme som du anklager meg for?

Her er en tegneserie som forklarer det mye tydeligere enn hva jeg ville klart.

 

5-stages.jpg?w=640&h=328

 

Ikke at jeg har forventning til at den skal hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...