Gå til innhold

Flere nye iPad Proer blir levert bøyd i esken. Ikke en produksjonsfeil, mener Apple.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Her må Apple gå i seg selv og ta ansvar. De må rette opp i dette. Noe jeg også tror de vil komme til å gjøre etter hvert. Dette er for svakt.

 

Glad jeg kjøpte iPad Pro 10,5 i fjor. Helt fantastisk nettbrett!

 

Dere som anbefaler å kjøpe billige Lenovo og Huaweibrett skal jeg ikke kommentere engang.

Lenke til kommentar

 

Kjøp heller et huawei eller lenovo nettbrett til 1\3 del av prisen som er like bra eller bedre en apple sine overprisete nettbrett .

Da slipper du å få bøyde nettbrett

Ikke alle som ønsker seg Android å forholde seg til.

Slike svar forstår jeg aldri. 85% av verden bruker Android. Hadde de gjort det om det var så ille som iOS brukerne ofte antyder? ??

Lenke til kommentar

 

Kundene blir kn*lt av apple, men de er så hjernevasket at de bare aksepterer det.. BendOver-feature!

 

Hvilket ord er kn*lt? 

Knalt, knelt, knilt, knolt, knult, knylt, knælt, knølt, knålt...

-Må være knelt, en perfektum form av å knele. Han mener altså at Apple kneler for sine kunder, det er jeg helt uenig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike svar forstår jeg aldri. 85% av verden bruker Android. Hadde de gjort det om det var så ille som iOS brukerne ofte antyder?

Så derfor skal alle andre bruke Android?

 

Og hvor i innlegget mitt nevnte jeg noe om at folk som foretrekker iOS fremfor Android  gjør det pga. de syns Android er ille? Slutt og spa inn ord i munnen min.

 

Du skjønner ikke at enkelte kanskje har en iPhone eller Macbook og liker økosystemet, og da foretrekker å ha en iPad ?

 

 

God jul :xmas:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Slike svar forstår jeg aldri. 85% av verden bruker Android. Hadde de gjort det om det var så ille som iOS brukerne ofte antyder?

 

Det blir jo en fryktelig vanskelig ting å sammenligne. Hvor mange foretrekker Android, hvor mange bruker Android fordi det er tilfeldigvis det de har og hvor mange bruker Android fordi iOS-enheter rett og slett er for dyre iforhold til hva de ønsker å bruke på en slik enhet?

 

Du må huske at Android finnes i alle former og fasonger i alle mulige prisklasser. Spesielt i land med lav minstelønn så vil nok veldig mange falle på Android når de kan plukke opp en telefon til 200 kr som kjører Android, kontra betaler tusenlapper for en telefon med iOS. Her handler det jo overhode ikke om hva de foretrekker, hva som er "best" eller noe som helst det handler utelukkende om hva som er tilgjengelig for denne personen.

 

Et litt mer representativt og interessant sammenligning ville vel vært å sammenligne markedsandelene i land med høy minstelønn hvor folk flest faktisk kan ta seg råd til begge deler uten at det har så fryktelig stor betydning for sin egen privatøkonomi.

 

 

Må også huske at det tallene fort blir litt skjeve. Hva har jeg liggende i skuffen i tilfellet jeg trenger en reserve telefon? Jo en Androidtelefon. Hva foretrekker jeg? iOS. Likevel så bidrar jeg jo da like mye til markedsandelen for Android som jeg gjør for iOS helt uavhengig av hva jeg faktisk liker og foretrekker.

 

Ting er litt mer sammensatt og komplekst enn som så. Men det er jo helt klart mange som liker Android, men de fleste som bruker iOS velger jo da faktisk å kjøpe noe av det dyreste som er på markedet så da er det jo det ofte av langt mer bevisste grunner enn hva som er tilfellet med Android. Dette sier seg jo selv. Så det er jo ganske så logisk å gå ut ifra at det er en langt større andel av iOS brukere som har iOS fordi det er det de foretrekker, enn hva situasjonen er med Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke det jeg skrev? Hvertfall ikke det jeg forsøkte å formidle. Poenget er jo at det er temmelig mange markedet hvor iOS automatisk blir uaktuelt for de fleste på grunn av prisnivået. Hvorvidt folk med god nok privatøkonomi prioriterer å investerte mye på en mobiltelefon vil jo variere, men i land med svak privatøkonomi så blir det jo fort vanskelig selv for de som foretrekker iOS.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Slike svar forstår jeg aldri. 85% av verden bruker Android. Hadde de gjort det om det var så ille som iOS brukerne ofte antyder?

 

85% av verden har ikke råd til en iPhone, og da er alternativene ganske få, er de ikke? Jeg mener ikke at alle ville kjøpt iPhone dersom de kunne, men hvis man da av en eller annen grunn ikke vil/kan kjøpe iPhone, så er det jo egentlig ikke noe annet enn Android å få tak i.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper slike ting hos Elkjøp, er det noe feil så leverer jeg vare tilbake, helt enkel og sier at jeg ikke vil ha denne. Har gjort det to ganger, aldri noe spørsmål. Det var for min del ikke feil eller mangel på varen, men jeg var bare ikke helt fornøyd. Mye enklere enn å argumentere og kanskje må sende nye varer til verksted for rep......

Lenke til kommentar

de fleste som bruker iOS velger jo da faktisk å kjøpe noe av det dyreste som er på markedet så da er det jo det ofte av langt mer bevisste grunner enn hva som er tilfellet med Android. Dette sier seg jo selv. Så det er jo ganske så logisk å gå ut ifra at det er en langt større andel av iOS brukere som har iOS fordi det er det de foretrekker, enn hva situasjonen er med Android.

Kjøper ikke denne logikken. Det er ingen sammenheng mellom det å bruke mye penger på noe og å tenke ekstra nøye gjennom noe. Folk som kjøper billigere telefoner kan lete og undersøke mye for å få mest ut av den begrensede mengden penger de har. Folk med mye penger kan tenke at iPhone koster mest, så da er det best. Det har du folk her i kommentarforumet som faktisk bruker som argument rimelig ofte. Og så kjøper de iPhone uten å egentlig bruke noe tid på å finne hva de ønsker. 

 

Så ganske logisk? Ikke i det hele tatt. Kanskje utifra din situasjoner gir det mening og er logisk, men om du skal tenke på globale salg så synes jeg dette ikke virker logisk i det hele tatt. Du kan sitte å lage argumenter for hvorfor den ene gruppen tenker mer enn den andregruppen over sine valg, og vi kommer ingen vei. Du kan ikke bare si "dette er logisk" og "dette sier seg selv" når det overhodet ikke er slik. Og du faktisk heller ikke kan vise til noe som helst som støtter slik logikk annet enn din personlige oppfatning. Som helt klart ikke er noe grunnlag for at noe skal hverken "si seg selv" eller være "ganske logisk". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kjøper ikke denne logikken. Det er ingen sammenheng mellom det å bruke mye penger på noe og å tenke ekstra nøye gjennom noe. Folk som kjøper billigere telefoner kan lete og undersøke mye for å få mest ut av den begrensede mengden penger de har. Folk med mye penger kan tenke at iPhone koster mest, så da er det best. Det har du folk her i kommentarforumet som faktisk bruker som argument rimelig ofte. Og så kjøper de iPhone uten å egentlig bruke noe tid på å finne hva de ønsker. 

 

Så ganske logisk? Ikke i det hele tatt. Kanskje utifra din situasjoner gir det mening og er logisk, men om du skal tenke på globale salg så synes jeg dette ikke virker logisk i det hele tatt. Du kan sitte å lage argumenter for hvorfor den ene gruppen tenker mer enn den andregruppen over sine valg, og vi kommer ingen vei. Du kan ikke bare si "dette er logisk" og "dette sier seg selv" når det overhodet ikke er slik. Og du faktisk heller ikke kan vise til noe som helst som støtter slik logikk annet enn din personlige oppfatning. Som helt klart ikke er noe grunnlag for at noe skal hverken "si seg selv" eller være "ganske logisk". 

 

Men er det ikke logisk at de som velger å ikke ha iPhone da MÅ velge Android fordi det ikke finnes alternativer? Eller "kjøper du ikke den" heller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Man har alltid et alternativ. Men det er jo samme gamle regla som før, Apple sine kunder hever seg selv over alle andre ved å hevde at de er på toppen av næringskjeden.

 

Kan ikke du fortelle hva alternativet til Android og IOS er da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Glemmer folk den vanlige iPaden? Den e vel fortsatt bra om ikke det beste kjøpet til prisen hva gjelder nettbrett ?

Jo, det vil jeg si meg enig i. Mye bedre enn samtlige Androidbrett jeg har prøvd. Og billigere enn de beste Androidene også.

Lenke til kommentar

Man har alltid et alternativ. Men det er jo samme gamle regla som før, Apple sine kunder hever seg selv over alle andre ved å hevde at de er på toppen av næringskjeden.

 

Hvor har noen sagt at iOS er bedre enn Android eller påstått at de er høyere i næringskjeden? Alt jeg ser er folk som påstår at det finnes mennesker som foretrekker iOS?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...