Cthulhu Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Flere nye iPad Proer blir levert bøyd i esken. Ikke en produksjonsfeil, mener Apple. Lenke til kommentar
Populært innlegg Mooze2 Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Dersom Apple eller butikken ikke på forhånd har oppgitt at slike "bøyer" er noe du må forvente slipper de nok ikke unna. Dette er høyst unormalt. Et nytt Apple-tilbaketog snart? 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg EgTykjerDetErFlott Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 "Ikke en produksjonsfeil, mener Apple." Såklart hevder de det.. De vil ikke innrømme alle feilene de gjør? Typisk Apple oppførsel 21 Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 "Det samme gjelder ikke dersom du handler varen i en vanlig butikk – i de tilfellene er du prisgitt butikkenes generelle salgsbetingelser eller eventuelle frivillige rutiner for retur eller åpne kjøp." Hva med å nevne reklamasjonsretten? Hva med å sjekke med f.eks. om hvorvidt markedsføringsloven eller reklamasjonsretten gjelder? Meg bekjent viser all reklame for iPad'er dingser med rette rygger... f.eks. http://www.informedmeateater.com/wp-content/uploads/2014/01/iPad-Air-Commercial.png 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg 56YUOQKG Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Ikke produksjonsfeil, bare design feil. #Bendgate2 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg espresso74 Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg kjøpte en ny BMW x5 her om dagen, så viste det seg at den var full av rust. Ikke en feil hevdet BMW, da dette er noe som kan oppstå naturlig i produksjonsprosessen. Dette gir bare bilen din særpreg og du burde være fornøyd. Det er ikke grunn til å heve kjøpe. Selv er jeg selvfølgelig enig med BMW. Fantastisk å ha en slik unik bil.. 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Serenitynow Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg har hatt et slikt tilfelle av en IPAD pro. Bøyde seg selv over en periode på 4 dager. Den var under 6mnd gammel. Til tross for dette avviste Power saken og måtte ta saken gjennom forbrukerrådet/forbrukerklageutvalget. Dessverre bryter både Apple og power norsk forbrukerkjøpslov når de ikke legger tilstrekkelig med bevis på bordet og avviser slike saker (produkter under 6mnd gamle). Til TEK.no : jeg stiller gjerne opp med dokumentasjon hvis dere ønsker å utdype denne artikkelen. Slik jeg ser det er dette en prosess som bør under lupen til Media/advokat. 15 Lenke til kommentar
VisitBulgaria Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Uacceptabelt. Boycot 5 Lenke til kommentar
Thalboo Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Bendgate 2.00 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 20. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg har hatt et slikt tilfelle av en IPAD pro. Bøyde seg selv over en periode på 4 dager. Den var under 6mnd gammel. Til tross for dette avviste Power saken og måtte ta saken gjennom forbrukerrådet/forbrukerklageutvalget. Dessverre bryter både Apple og power norsk forbrukerkjøpslov når de ikke legger tilstrekkelig med bevis på bordet og avviser slike saker (produkter under 6mnd gamle). Til TEK.no : jeg stiller gjerne opp med dokumentasjon hvis dere ønsker å utdype denne artikkelen. Slik jeg ser det er dette en prosess som bør under lupen til Media/advokat. Ikke sammenlignbart i det hele tatt... Her kommer iPad'en bøyd ut av esken. Helt absurd om dette faktisk er tilfellet. Nå er det kunne kun rapporter via TheVerge, alle andre refererer bare til den samme artikkelen og opphavet. Håper og tror at de bare har kommet i kontakt med noen som har forsnakket seg og alt er en eneste stor misforståelse. Er jo helt latterlig om Apple selv sitter å mener at det å få et produkt til over 10'000 kr bøyd fra fabrikken er akseptabelt. Det går jo rett og slett ikke an. Og Apple har absolutt null å tjene på en slik horribel holdning ovenfor kunden, de operer med 14 dager angrerett i alle markeder hvor de selv selger direkte. En halvveis oppegående kunde vil jo bare returnere til han får en som ikke er bøyd, og det er tilsynelatende et fåtall som kommer bøyd fra fabrikk så Apple vil jo bare få de rett i retur. Og ved å ha en såpass håpløs holdning mot kunden så blir det jo en latterlig dårlig PR uten at Apple har noe som helst å tjene på det i noe ledd. Det er faktisk en såpass klinkende klar tap-tap sak for Apple at jeg har vanskelig for å tro at denne informasjonen faktisk er reell. Men det vil jo kun tiden vise og det er dessverre ingenting som overrasker meg lenger... 10 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Vi kan jo se på forrige gang Apples telefoner ble bøyd etterpå, da mente og Apple at det ikke var noe problem. Derimot viste iFixit i en lengre artikkel at når telefonene ble bøyde (som de gjorde) førte det til at touch IC mistet kontakt i mange tilfeller, som førte til at touch ikke fungerte og mobil var ubrukelig. Essensielt så vil det si at når du da sendte den inn til verksted så måtte de bytte enhet da Apple ikke fikser hovedkort. så senere lagde de et reperasjonsprogram for denne feilen, fordi den var så vanlig. Derimot sa de selvfølgelig at det ikke var en feil (???) men de lanserte et program for å fikse den (???). Det der tullet fungerer bare i land uten forbrukerrettigheter, i Norge er jo det ren reklamasjonssak. Så at Apple kunne finne på å levere bøyde iPader å si at det ikke er en produksjonsfeil har jeg ingen problem med å tro på. Det ville ikke vært første gang de sier en helt åpenbar feil ikke er deres feil. Apple har behandlet kunder slik i lengre tider, så ikke veldig sjokkerende. Mer sjokkerende at kunder aksepterer dette. I Norge er det faktisk slik at en juice-kartong må ha bilder av epler, druer osv som er proporsjonalt med mengden av disse i juicen. Du kan ikke ha små epler i bakgrunnen, og så ha 60% eplejuice i kartongen. Da dette regnes som misledende markedsføring siden du ikke får det som viser på pakken. så hva Apple synes er vel irrelevant. Om iPaden er tydelig bøyd når du får den så er det ikke samme produkt som esken tilsier.Apple USA forstår ikke dette, men jeg tror de skal slite i Norge om kunder går til myndighetene med bøyde iPader som ikke kan returneres, siden det er "slik de skal se ut". 7 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Lykke til med å få solgt en bøyd Ipad på finn.no 2 år frem i tid. Apple er ikke tjent med å innrømme noen ting mtp de kvantaene de selger produkter i. De burde bare designe inn bøy i produktene sine så kan ingen si noe på det. 4 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg kårer det herved til årets dårligste nettbrett. 7 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Jeg har bare ett ord til Apple om dette: Latterlig!!! Skjerp dere! Det var vel kanskje 3 ord til sammen Endret 20. desember 2018 av Teodor1979 4 Lenke til kommentar
Svein R. Reinhardtsen Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Tviler på Steve Jobs hadde godkjent dette. Jeg vil kalle det feilvare. 4 Lenke til kommentar
Mann'75 Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Det skyldes en flau og elendig konstruksjonsfeil. Arrogante Apple fraskriver seg ansvar for egne feil igjen, jeg holder meg unna Se Jerry knekke iPad pro som en kjeks: 7 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Latterlig. Ikke bare er det stygt, men det forringer også bruktverdien ganske så kraftig. 6 Lenke til kommentar
DrPaulus Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Hvis det skulle vært sånn hadde apple markedsført det som en feature og tatt litt ekstra betalt for bøyd skjerm. 2 Lenke til kommentar
VegardBe Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Som vi kodere av og til sier: "It's not a bug, but a feature..." 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2018 Det er nå vi kan være glad over at vi bor i Norge og får reklamert på slikt med en gang! Forbrukerrettigheter er undervurdert av mange. De i USA får kanskje problemer, men skal vel godt gjøres at noen her i Norge blir nektet å melde den DOA. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg