Gå til innhold

Flere nye iPad Proer blir levert bøyd i esken. Ikke en produksjonsfeil, mener Apple.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det samme gjelder ikke dersom du handler varen i en vanlig butikk – i de tilfellene er du prisgitt butikkenes generelle salgsbetingelser eller eventuelle frivillige rutiner for retur eller åpne kjøp."

 

Hva med å nevne reklamasjonsretten? Hva med å sjekke med f.eks. om hvorvidt markedsføringsloven eller reklamasjonsretten gjelder?

 

Meg bekjent viser all reklame for iPad'er dingser med rette rygger... f.eks. http://www.informedmeateater.com/wp-content/uploads/2014/01/iPad-Air-Commercial.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi kan jo se på forrige gang Apples telefoner ble bøyd etterpå, da mente og Apple at det ikke var noe problem. Derimot viste iFixit i en lengre artikkel at når telefonene ble bøyde (som de gjorde) førte det til at touch IC mistet kontakt i mange tilfeller, som førte til at touch ikke fungerte og mobil var ubrukelig. Essensielt så vil det si at når du da sendte den inn til verksted så måtte de bytte enhet da Apple ikke fikser hovedkort. så senere lagde de et reperasjonsprogram for denne feilen, fordi den var så vanlig. Derimot sa de selvfølgelig at det ikke var en feil (???) men de lanserte et program for å fikse den (???). Det der tullet fungerer bare i land uten forbrukerrettigheter, i Norge er jo det ren reklamasjonssak. 

 

Så at Apple kunne finne på å levere bøyde iPader å si at det ikke er en produksjonsfeil har jeg ingen problem med å tro på. Det ville ikke vært første gang de sier en helt åpenbar feil ikke er deres feil. Apple har behandlet kunder slik i lengre tider, så ikke veldig sjokkerende. Mer sjokkerende at kunder aksepterer dette.

 

I Norge er det faktisk slik at en juice-kartong må ha bilder av epler, druer osv som er proporsjonalt med mengden av disse i juicen. Du kan ikke ha små epler i bakgrunnen, og så ha 60% eplejuice i kartongen. Da dette regnes som misledende markedsføring siden du ikke får det som viser på pakken. så hva Apple synes er vel irrelevant. Om iPaden er tydelig bøyd når du får den så er det ikke samme produkt som esken tilsier.Apple USA forstår ikke dette, men jeg tror de skal slite i Norge om kunder går til myndighetene med bøyde iPader som ikke kan returneres, siden det er "slik de skal se ut".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...