Gå til innhold

Vipps åpner opp for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer aldri til å laste ned vipps.

 

Nå skal til og med hver eneste krone man gir til barna sine legges i en database for overvåking.Sammen med oversikten over hvilken kaketype man kjøpte på hvilket arrangement, hvem som la ut penger for middagen osv. Jeg gidder ikke å være med på dette.

 

Og at det er den grådige finansnæringen med drittbanken DnB i spisser som star bak det gjør det enda mere uspiselig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å laste ned vipps.

 

Nå skal til og med hver eneste krone man gir til barna sine legges i en database for overvåking.Sammen med oversikten over hvilken kaketype man kjøpte på hvilket arrangement, hvem som la ut penger for middagen osv. Jeg gidder ikke å være med på dette.

 

Og at det er den grådige finansnæringen med drittbanken DnB i spisser som star bak det gjør det enda mere uspiselig.

Du går vel aldri utenfor huset ditt uten aluminiumshatten din du :hmm:

Endret av HåvardVa
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å laste ned vipps.

 

Nå skal til og med hver eneste krone man gir til barna sine legges i en database for overvåking.Sammen med oversikten over hvilken kaketype man kjøpte på hvilket arrangement, hvem som la ut penger for middagen osv. Jeg gidder ikke å være med på dette.

 

Og at det er den grådige finansnæringen med drittbanken DnB i spisser som star bak det gjør det enda mere uspiselig.

Selv om jeg ikke er like redd for dette som deg, er jeg helt enig i at dette er et steg i feil retning, og håper folk etterhvert skjønner hvorfor Bitcoin (eller andre kryptovaluta) er så viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å sende peneger må det godkjennes av begge foreldrene er vel litt drøyt da, det holde at 1 av de godkjenner dette. Eksempel hvis far er borte på reise eller lignende så kan ikke mor godkjenne dette ? idiotisk men ellers bra at barn lærer seg økonomi litt med dette da de ser selv på kontoen sin hvor mye de har osv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å laste ned vipps.

 

Nå skal til og med hver eneste krone man gir til barna sine legges i en database for overvåking.Sammen med oversikten over hvilken kaketype man kjøpte på hvilket arrangement, hvem som la ut penger for middagen osv. Jeg gidder ikke å være med på dette.

 

Og at det er den grådige finansnæringen med drittbanken DnB i spisser som star bak det gjør det enda mere uspiselig.

 

"Kommer aldri til å laste ned vipps" hvor lever du da på nordpolen? Vipps er vel noe av det beste jeg har sett som man kan gjøre med bank tjenester fantastisk lett å overføre for ting man kjøper på rappen mellom både venner og butikker, til venner så slipper man å lete etter en minibank for å ta ut penger man Vippser så er det unnagjort på 5 sekunder kan ikke se noen bakdeler med dette jeg da !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jo bli enklere med kontanter, som fysisk object, istedet for "liksompenger".

 

Hvorfor skal barn forholde seg til kontanter når voksne ikke gjør det? Tror barn fint klarer å forholde seg til et tall på saldo (min eldste har ingen problemer ihvertfall - yngste har ikke kort enda). Om jeg nå kan Vippse over istedet for å logge inn i banken og overføre, så er det bare positivt.

 

Det er ikke kontantene, kortet eller mobilen som lærer ungene økonomisk ansvarlighet. Det er det i stor foreldrene som gjør. Verktøyet kan være så mangt, men jeg tror ihvertfall det er en fordel at man følger tiden.

Så slipper ungene å bli skuffet når butikken viser seg å ikke ta sjekk... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vipps er vel noe av det beste jeg har sett som man kan gjøre med bank tjenester fantastisk lett å overføre for ting man kjøper på rappen mellom både venner og butikker, til venner..

 

Alt dette klarer jeg fint å gjøre med bank-kontoen, nettbanken og bankkortet mitt  :)

MYE sikrere enn å involvere et tredjepartsfirma! Men jeg må holde styr på 3 sifre mer enn et telefonnummer da, så for enkelte er nok Vipps løsningen ja...  :rofl:

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Alt dette klarer jeg fint å gjøre med bank-kontoen, nettbanken og bankkortet mitt  :)

MYE sikrere enn å involvere et tredjepartsfirma! Men jeg må holde styr på 3 sifre mer enn et telefonnummer da, så for enkelte er nok Vipps løsningen ja...  :rofl:

 

Men du klarer ikke gjøre det umiddelbart. Veldig greit når man f.eks skal kjøpe noe via Finn.no, og ikke ønsker å ha med kontanter. Eller på juleavslutninger på skolen, hvor kort ikke er en mulighet. Tror faktisk ikke jeg har sett kontanter der siste par årene der heller. Vipps er lettere. Og sikkerheten tror jeg faktisk er god nok. Eller har du kilder på at den ikke er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du klarer ikke gjøre det umiddelbart. Veldig greit når man f.eks skal kjøpe noe via Finn.no, og ikke ønsker å ha med kontanter.

 

Helt sikkert mange som synes Vipps er bra, men som sagt så klarer jeg meg fint med bank. Betaler alt av netthandel med Visa, alle butikker, restauranter, tog fly buss med kortet. På julemarked, skolearr. o.l. har jeg med kontanter. Har opplevd flere ganger at kun de med kontanter fikk handlet, fordi nett eller Vipps ikke funket.

 

Bare vent, i løpet av de neste par årene kommer det garantert en skandale der Vipps har blitt manipulert av kriminelle på en eller annen måte i vinnings hensikt. Enten selve Vipps sentralt, eller mer trolig; Vipps på telefonen til folk, via en annen luguber app.

 

Så lenge nettbank, Visa og kort funker så bra til alt, så: Nei takk!

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men du klarer ikke gjøre det umiddelbart. Veldig greit når man f.eks skal kjøpe noe via Finn.no, og ikke ønsker å ha med kontanter.

 

Helt sikkert mange som synes Vipps er bra, men som sagt så klarer jeg meg fint med bank. Betaler alt av netthandel med Visa, alle butikker, restauranter, tog fly buss med kortet. På julemarked, skolearr. o.l. har jeg med kontanter. Har opplevd flere ganger at kun de med kontanter fikk handlet, fordi nett eller Vipps ikke funket.

 

Bare vent, i løpet av de neste par årene kommer det garantert en skandale der Vipps har blitt manipulert av kriminelle på en eller annen måte i vinnings hensikt. Enten selve Vipps sentralt, eller mer trolig; Vipps på telefonen til folk, via en annen luguber app.

 

Så lenge nettbank, Visa og kort funker så bra til alt, så: Nei takk!

Helt sikkert mange som synes bankkort er bra, men bare les nyheter som strekker seg tilbake flere tiår og du vil finne flere tusen tilfeller av at kriminelle har utnyttet dette til egen vinning i form av kloning, det å lure til seg koden på ulike måter eller ved å hacke databaser med liten sikkerhet der slikt lagres.

 

Det har også vært tilfeller der folk har blitt frastjålet eller mistet kontanter. Noen ganger har også kontanter blitt ødelagt fordi de blir vasket i vaskemaskin.

 

Svindel med Vipps har forekommet flere ganger der sårbarheter i appen blir utnyttet, men dette skjer med alt. Personlig synes jeg ikke Vipps er i nærheten av å erstatte hverken kort eller kontanter, men det er et fint supplement. Du vil ikke stole på Vipps fordi du forutser en skandale om noen år, men du stoler på bankkkort der disse problemene allerede er her og har vært her i mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...