Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kone misliker at min kollega kjører med meg til jobb.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke ta utgangspunkt i hva jeg ikke vet men bare hva TS forteller oss. Jeg syns TS har forklart det veldig tydelig at kona ikke vil at han skal kjøre med kollegaen sin på grunn av mangel på respekt fra kollegaen hans.

 

Hun er pissed så det må automatisk han være også på hennes vegne. Hun oppfører seg som ett barn som ikke får viljen sin.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du tror virkelig at hvis kona hadde opplevd det så hadde hun nektet å fortelle sin mann om det og heller lagd en historie om hvordan hun ikke syntes de respekterte hennes innspill ved å gjøre jobben sin som de selv ønsker og derfor vil hun ikke at ektemannen skal kjøre med han mer? Det høres fryktelig komplisert og unødvendig tungt ut, man kan kanskje påstå at hun er redd for å si ifra pga xxxx men kvinnen viser tydelig tegn på at hun bare er sugen på kontroll, hun forventer at både kollegaene og ektemannen skal gjøre som hun sier (legg merke til at hun sier at de ikke respekterer henne istedet, hun er en klar kontrollfreak som sjeldent har fått høre nei). Som sagt; dette handler så tydelig om kontroll. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener mannen bør prioritere arbeidskollegaen heller enn sin egen kone?

Eventuelt bør han fortelle kona at det ikke er hennes jobb å fortelle andre hvordan de skal gjøre jobben sin, og at det var unødvendig å blande seg inn, og at det er hun som er skyld i at det har blitt en konflikt her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Beklager det. Det min kone mener er disrespekt er dette. Min kone snakket med min kollegas assistent og forklarte hvordan assistenten bedre kunne gjøre sin jobb. Min kone har forståelse og arbeider innen samme område som min kollega og hans assistent. Både min kollega og hans assistent mente at det ikke var opp til min kone og forklare hvordan min kollega og hans assistent skulle løse sine oppgaver. Og med det, mener min kone at hun ikke er respektert, og at jeg ikke skal la min kollega få sitte på til jobb.

 

Rart at det ikke blir satt pris på. Folk flest elsker det jo når utenforstående skal fortelle hvordan man bedre skal gjøre egen jobb.

Lenke til kommentar

Vi er ikke enige, men jeg mistenker at dette er noe TS har merket leeeeenge men ikke gjort noe med før, altså ikke satt ned foten før når hun krever at han skal ta hensyn til hennes følelser uansett hva. TS kan selvsagt velge å lystre kona på hva enn hun vil men virkelig.. er det ett liv man ønsker å lede? Og hvorfor skulle han måtte spørre om HVOR HØYT når hun sier HOPP?? Har han ingen meninger som tells i sitt EGET LIV fordi hun sutrer over at kollegaene ikke ville høre på henne? 

 

Jeg er den første i disse trådene som pleier å si at mannen eller dama må høre på kjæresten/kona og gå så laaaangt som mulig for dem og for å passe på deres følelser, dette TS utsettes for er IKKE greit! Dette har ingenting med kjærlighet og følelser å gjøre, det har med KONTROLL å gjøre. 

 

Edit: Gir TS seg her og bare legger seg på rygg kan du banne på at hun kommer til å fortsette med denne oppførselen. Du viser andre hvordan du lar deg behandle!

Nei, nei, neineinei.. Det handler ikke om å lystre konen. Det har vel ikke vært snakk i tråden om at han har en dominerende kone som ønsker å bestemme altslags, eller? Det er jo noe helt annet.

 

Har det med KONTROLL å gjøre som du nevner er det en helt annen sak vi snakker om. Da er jo ekteskapet i alvorlige problemer allerede. Men slik jeg forstår det er dette en isolert hendelse. Når man inngår et ekteskap er det ment å vare livet ut og to personer blir i praksis til en og samme person. Hvis man ikke respekterer den andre parten i en slik situasjon vil det føre til alvorlige problemer. Det handler jo om å ha så mye harmoni som mulig og gjøre så mye som mulig for den andre parten. Det går jo begge veier.

 

Men la oss si du har rett i det siste punktet da. Så kan jo mannen stille et "ultimatum". Han kan si til/spørre sine kone, om hun mener at dette virkelig er viktig for henne og om det virkelig er viktig for henne, så vil han gjøre det for hennes del. Da legger man til rette for at det finnes visse grenser, men at man samtidig er villig til å strekke seg langt for den andre parten i et ekteskap.

Lenke til kommentar

Så du tror virkelig at hvis kona hadde opplevd det så hadde hun nektet å fortelle sin mann om det og heller lagd en historie om hvordan hun ikke syntes de respekterte hennes innspill ved å gjøre jobben sin som de selv ønsker og derfor vil hun ikke at ektemannen skal kjøre med han mer?

 

Det var et eksempel. Det finnes også mange hypotetiske situasjoner innenfor rammene trådstarter har skrevet, som også legitimerer konen sin atferd. Du legger til grunn at trådstarter gjengir at konen sier "de ikke respekterer henne", men trådstarter forteller ikke hele historien. Det er opplagt. Først sa han ingenting, etter å ha blitt spurt forteller han at konen gav input om kollega/assistent sine arbeidsoppgaver. Men han har enda ikke fortalt konteksten rundt dette, og uten den er all spekulasjon om kontrollerende atferd og annet vissvass helt poengløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

For min del så er jo dette ganske enkelt. Kona har involvert seg i noe hun skulle ha holdt seg milevis unna, nemlig arbeidsforholdet til fremmede folk. Gudene må vite hvorfor hun mener det er på sin plass, det er ikke hennes jobb å diktere hvordan assistenten til noen helt andre skal gjøre jobben sin. 

 

Hvis hun opplever det som respektløst å bli fortalt at det ikke er hennes jobb å fortelle assistenten til noen helt andre hvordan de skal utføre jobben sin, gitt at det ikke har vært en fullstendig usaklig tilbakemelding, så mistenker jeg at hun ikke akkurat har for vane å bli sagt imot på noe som helst. 

 

Her må skapet på plass.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere; jeg er helt for at man skal strekke seg, men ikke så langt at det skal gå utover situasjoner hun ikke har noe med å gjøre. Det er ikke som om TS ber henne akseptere en kjæreste på si.

Vel, nå kjenner ikke vi til situasjonen. Men om kollegaen er en kvinne er det selvsagt i konens rett å si at hun ikke er komfortabel med at mannen tar henne med i bilen. I utgangspunktt burde mannen ha såpass respekt og forståelse for sine kone at han burde ha latt være å sette ekteparet i denne situasjonen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

For min del så er jo dette ganske enkelt. Kona har involvert seg i noe hun skulle ha holdt seg milevis unna, nemlig arbeidsforholdet til fremmede folk. 

 

Det er ikke nødvendigvis så fremmede folk. Og vi vet ingenting om hvordan denne inblandingen egentlig hendte, eller hva den bestod av. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er ikke nødvendigvis så fremmede folk. Og vi vet ingenting om hvordan denne inblandingen egentlig hendte, eller hva den bestod av. 

 

 

Du kan gjerne droppe det med fremmede, forandrer ikke all verdens på poenget, det er jo kona som i utgangspunktet har begått en feil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, nå kjenner ikke vi til situasjonen. Men om kollegaen er en kvinne er det selvsagt i konens rett å si at hun ikke er komfortabel med at mannen tar henne med i bilen. I utgangspunktt burde mannen ha såpass respekt og forståelse for sine kone at han burde ha latt være å sette ekteparet i denne situasjonen i utgangspunktet.

Men kona har ikke noe ansvar for å ikke sette forholdet i fare for at noen ikke ville gjøre som hun sa? Miss me with that hypocritical bullshit. 

 

Respekt går begge veier! Hva med respekten kjerringa ikke utviste til kollegaen og assistenten og ektemannen sin? Hvorfor er hennes respekt viktigere, fordi hun hyler høyest?

 

Btw, jeg går utifra hva TS forteller (infoen vi faktisk har fått uansett hvor ufullstendig den er), ikke andre sine antagelser. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis din kone sier så, og du bryr deg om henne, så skal du ikke henge deg så veldig opp i det, men respektere henne selv om det kan være vanskelig å forstå for deg. Hun er tross alt din nærmeste. Og det du investerer i henne er det du får igjen. So, go ahead, choose wisely!!

Nei pokker heller, av og til må man bare sette ned foten. Lar man seg overkjøre så mister hun bare respekten uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...