Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kone misliker at min kollega kjører med meg til jobb.


Anbefalte innlegg

Min kollega fra arbeid bor ved siden av oss, og har kjørt sammen med meg til og fra arbeid, fordi denne personen ikke har bil. Min kone mener at denne personen ikke respekterer henne riktig. Jeg er ikke involvert. Min kone har nå fortalt at hun ikke ønsker at denne personen kjører med meg til og fra jobb, på grunn av dette.

 

Hva ville du gjort i denne situasjonen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du utelater helt å beskrive hvorfor din kone mener at vedkommende ikke respekterer henne.

Beklager det. Det min kone mener er disrespekt er dette. Min kone snakket med min kollegas assistent og forklarte hvordan assistenten bedre kunne gjøre sin jobb. Min kone har forståelse og arbeider innen samme område som min kollega og hans assistent. Både min kollega og hans assistent mente at det ikke var opp til min kone og forklare hvordan min kollega og hans assistent skulle løse sine oppgaver. Og med det, mener min kone at hun ikke er respektert, og at jeg ikke skal la min kollega få sitte på til jobb.

Lenke til kommentar

Her er det tydelig at det er din kone som blander seg inn i saker som hun ikke har noe med å gjøre. Derfor hadde jeg giddet å høre på henne i det hele tatt, og forklart at hun ikke bør blande seg inn i saker som hun ikke har noe å gjøre.

Det er jeg enig i. Det jeg har størst problem med å forstå, er hvordan en krangel med min kollega slik det er beskrevet; er a) disrespekt og ikke en menings uenighet ?  b) Hvilken sammenheng det er mellom en slik diskusjon/krangel og om min kollega skal få sitte på til og fra arbeidet ?  c) Hvordan jeg disrespekterer min kone ved å være uenig ?

Lenke til kommentar

For alt man vet kan det være at den personen du kjører til og fra jobb har flørtet med henne litt uttilpass, og det er derfor.. Men prøver å være snill med alle parter med å si at personen har mangel med respekt mot henne, fremfor å si deg..

 

Av og til er det kanskje bare greit å høre på kjerringa og ikke høste opp hvorfor alltids, for da blir det neppe bedre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både min kollega og hans assistent mente at det ikke var opp til min kone og forklare hvordan min kollega og hans assistent skulle løse sine oppgaver.

 

Det har de helt rett i, med mindre din kone er dies overordnede.

 

Men jeg har min tvil til at dette er den egentlige saken.

 

Hvorfor og hvordan har din kone foreslått endringer i arbeidsrutinen til din kollega og vedkommendes assistent? Og hvorfor, og hvordan, har de avslått dette forslaget? Slik du forklarer kan det være din kollega som er helt tullete, eller det kan være din kone. Eller det kan være en annen type misforståelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mistenker at dette er en situasjon hvor hun forventer at du skal være i hennes hjørne uansett hvor feil hun tar fordi dere er gift og skal fungere som ett team, bare at hun har glemt at dette ikke er en av de viktige tingene hvor dere trenger å være ett team for å komme gjennom det. Hun må også kunne fungere som en enkeltperson og ikke bare som en del av deres team, så du får fortelle henne at dette er hennes egne personlige krangel hun må nøste opp i som det ikke er rettferdig at hun prøver å dra deg inn i. Du har ingenting i denne krangelen å gjøre. 



Det er ikke rettferdig ovenfor deg eller det dere har sammen at hun prøver å bruke det mot deg så hun får viljen sin. La henne kjempe sine egne kamper, dere har en krig å vinne sammen som trenger fokuset (samlivet generelt og alle utfordringene som følger). 



Endret av Countryman
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det jeg har størst problem med å forstå, er hvordan en krangel med min kollega slik det er beskrevet; er a) disrespekt og ikke en menings uenighet ?  b) Hvilken sammenheng det er mellom en slik diskusjon/krangel og om min kollega skal få sitte på til og fra arbeidet ?  c) Hvordan jeg disrespekterer min kone ved å være uenig ?

Aldri kommer du til å forstå det heller. Typisk kvinnegreier!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Min kollega fra arbeid bor ved siden av oss, og har kjørt sammen med meg til og fra arbeid, fordi denne personen ikke har bil. Min kone mener at denne personen ikke respekterer henne riktig. Jeg er ikke involvert. Min kone har nå fortalt at hun ikke ønsker at denne personen kjører med meg til og fra jobb, på grunn av dette.

 

 

Hva ville du gjort i denne situasjonen ?  

 

Fornuft tilsier vel at du bør respektere din kones ønske.

 

Jeg sier ønske, fordi det er du som bestemmer.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Prøv å få din kone til å tenke på hvis det var henne som nøt godt av å sitte på med nabo-mannen til jobb hver dag, og hvor dumt hun ville syntes det var å måtte ta bussen istedet fordi du ikke likte det.

 

Forklar henne at det egentlig ikke burde være et problem at nabodama sitter på, og at hvis det blir det, så er det utelukkende fordi hun lager en helt vanlig og utbredt ordning til et problem.

 

Forklar henne at hvis hun fortsetter å se på denne helt normale nabo/kollega-tjenesten som et problem, så kan det gå utover stemningen i ekteskapet og naboskapet. Og det er aldri en god ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke respektløst å ikke følge hennes råd om hvordan ting skal gjøres. Det er heller tvert imot respektløst å blande seg borti arbeidsoppgavene til din kollega og si at ting burde gjøres på en annen måte (hennes måte), og forvente at det blir slik. Din kollega har respektert at hun har sine meninger, og er uenig i det, og det er akkurat slik det burde være. Hadde hun hatt til intensjon å hjelpe dem, ville det vært nok at forslaget hadde blitt hørt. Dette derimot vitner om et behov for kontroll og dominans som er usunt. Dessuten har vel din kollega sine sjefer og retningslinjer som overstyrer slike forslag fra utenforstående. Og til sist, kreve at du ikke gir din arbeidskollega skyss til jobben, noe som er helt vanlig og et flott tiltak, er vanvittig respektløst av din kone vil jeg si.

Endret av Pliscin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forklar henne at hvis hun fortsetter å se på denne helt normale nabo/kollega-tjenesten som et problem, så kan det gå utover stemningen i ekteskapet og naboskapet. Og det er aldri en god ting.

Du mener mannen bør prioritere arbeidskollegaen heller enn sin egen kone? Du tror ikke det vil gå utover ekteskapet?

 

Konen til mannen har helt sikkert tenkt over dette en hel del og har nok sine grunner til å ønske at kollegaen ikke sitter på med mannen. Det kom helt sikkert ikke grunnløst ut av det blå. Hun har nok sine grunner.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Syns veldig synd på dere som faktisk mener at TS skal oppføre seg som en lojal bikkje ovenfor partneren ellers er det noe galt med han sine prioriteringer. Gir du alltid etter så vil det være malen for forholdet deres fremover, derfor er det faktisk viktig å stå på hva som er rett samtidig som man prøver å strekke seg så langt som mulig for partneren din. Kona prøver direkte å gjøre hverdagen til mannen sin mer komplisert, det er utrolig egoistisk av henne å mene at han skal gjøre om på dagen sin i så stor grad for at hun skal være fornøyd med en situasjon hun ikke har noe å gjøre i i utgangspunktet. Blir for dumt!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fordi ting blir unødvendig kleint. Det er urettferdig at hun skal detaljestyre sånt basert på sårede følelser av at noen ikke ville lystre henne. Ser du virkelig ikke mønsteret?

Vel. Det er jo uansett mannen som bestemmer. Min mening er at han bør sette sin kones ønske og behov over kollegaens.. Med mindre han dømmer at ønsket ikke gir mening, men da dømmer han jo også samtidig sin kone.

Lenke til kommentar

Vel. Det er jo uansett mannen som bestemmer. Min mening er at han bør sette sin kones ønske og behov over kollegaens.. Med mindre han dømmer at ønsket ikke gir mening, men da dømmer han jo også samtidig sin kone.

Vi er ikke enige, men jeg mistenker at dette er noe TS har merket leeeeenge men ikke gjort noe med før, altså ikke satt ned foten før når hun krever at han skal ta hensyn til hennes følelser uansett hva. TS kan selvsagt velge å lystre kona på hva enn hun vil men virkelig.. er det ett liv man ønsker å lede? Og hvorfor skulle han måtte spørre om HVOR HØYT når hun sier HOPP?? Har han ingen meninger som tells i sitt EGET LIV fordi hun sutrer over at kollegaene ikke ville høre på henne? 

 

Jeg er den første i disse trådene som pleier å si at mannen eller dama må høre på kjæresten/kona og gå så laaaangt som mulig for dem og for å passe på deres følelser, dette TS utsettes for er IKKE greit! Dette har ingenting med kjærlighet og følelser å gjøre, det har med KONTROLL å gjøre. 

 

Edit: Gir TS seg her og bare legger seg på rygg kan du banne på at hun kommer til å fortsette med denne oppførselen. Du viser andre hvordan du lar deg behandle!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...