Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Det er på tide at du slutter å spre løgner og usannheter her i tråden. Jeg håper virkelig at en moderator gir deg noen dagers timeout nå.

Det gjelder da flere her i denne tråden og spesielt en bruker, han har uansett ikke sagt noe som er imot reglene så vidt jeg har sett, men dere alle har jo bare hakk i plata nå uansett, står det samme på de siste 2 sidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor akkurat Chili? Hvorfor ikke Telenor med deres brudd på nettnøytraliteten med fri musikkstreaming fra enkelte tjenester? Eller deres ulovlige telefonsalg som de måtte betale en bot på 30.000,- per ulovlige samtale?
Hva er det med Telenor/Telia-ansattes ekstreme iver etter å diagnostisere andre i denne debatten? Det er ufint og avskyelig.

 

Det er ikke i samfunnets interesse at et svært godt abonnement må gjøres dyrere og mer tungvindt.

 

Hvordan Chili gjør ditt eller datt er ikke tema her. Tema er at de tilbød et abonnement som knuste alle abonnementer på markedet, og det ble en massiv kampanje for å ødelegge dette. NKOM valgte å gjøre noe som er til ulempe for kundene, og til fordel for mektige aktører med mange ansatte som sitter og agiterer på ulike fora. NKOM lot Telenor slippe unna med åpenbare brudd på nettnøytraliteten, men Chili, de måtte tas!

 


Du burde forsøke å lese inn det du skriver inn på mobilen, spille det høyt for deg selv noen timer senere også ta en ny vurdering på om dette er noe du bør poste eller om du kanskje heller bare skal droppe det.

 

Nkom er ikke satt til gjøre vurderinger og til å synse om Nkom loven. De er et kontrollorgan som skal påse at den loven følges. Da kan de ikke godta at Chili bryter loven.

 

Dette med musikkstreaming er blitt besvart gjentatte ganger allerede fra flere. Forsøk å lese de svarene høyt for deg selv, skriv de ned på papir og les de høyt for deg selv når du står opp i morgen, mens du spiser forkost og på vei til skole eller jobb. Kanskje fester det seg etterhvert.

 

Nei Nkom har ingen skjult agenda mot Chili. De tok Chili for lovbrudd og Chili rette opp.

 

Nå er du igang igjen med å påstå at de som sier noe annet enn deg jobber i telenor eller telia. Hva var det det der med diagnose igjen?

 

 

Poenget med abonnementet var aldri at man skulle bruke 1 TB. Poenget var at vanlige folk med normalt bruk ikke skulle trenge å tenke på databruk. Abonnementet var aldri ment for ekstrem bruk.

 

Men nå er det mye dyrere, og dessuten kan man potensielt måtte begynne å tenke på databruk igjen.

 

Politiet kan utvise skjønn og unnlate å bøtlegge folk som kjører for fort.

 

NKOM viste også skjønn og lot Telenor slippe unna med åpenbare brudd på nettnøytraliteten.

 


Jasså var det slik? Du virker å være den eneste her inne som tror det stemmer. Grense på 1TB. Selv screenshot fra Chili kundeservice postet i tråden her bekrefter at Chili sa max grense per måned var 1TB. Din tolkning er feil hekemo.

 

Du som gjentatte ganger har slått deg selv på brystet og høylytt proklamert at du bruker lite data per måned, hvorfor skal du være nødt til å tenke på databruken? Nå er jo max grensen på 1TB per måned fjernet. Du kan bruke så mye data du bare vil nå.

 

Det er ikke blitt MYE dyrere. Prisen økte med en hundrelapp, til gjengjeld så er det ubegrenset bruk nå, og du kan dele mellom egne enheter. Get over it. Abonnementet er faktisk blitt bedre. Selv om prisen økte.

 

 

Det gjelder da flere her i denne tråden og spesielt en bruker, han har uansett ikke sagt noe som er imot reglene så vidt jeg har sett, men dere alle har jo bare hakk i plata nå uansett, står det samme på de siste 2 sidene.

 


Du har helt rett, beklager det gikk en kule varmt her når jeg leste innleggene til hekemo. Ting er besvart til det kjedsommelige. Gjentakelse hverken hverken hjelper eller gjør tråden mer spennende. Best å la huet avkjøle seg nå ja. :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Hva med det som ikke går over Bittorrent?

 

Har flere ganger opplevd å måtte laste ting ned på nytt fordi filen jeg fikk ned ikke stemte overens med den som lå på den gitte serveren.

 

Har til og med lest på support siden hos flere der utgiver selv sier at om ikke filen virker så prøv å laste den ned på nytt.

Alternativt med en annen browser.

 

Det går for såvidt greit, særlig når filene er relativt små, men det er kjipt når det skjer på større filer.

 

Er ganske tålmodig, men det er plagsomt når slikt skjer.

 

By the vei...

En annen fordel med "Pause" og "Resume" er om man skulle trenge båndbredden til noe annet.

 

 

 

 

Så bruk en downloader med resume da vel, for pokker.

Dette er et ikke-problem.

Lei av folk som ikke klarer å tenke løsninger.

JD2 er fin.

 

 

 

- Hvorfor "...for pokker..."?

 

Jeg nevnte bare eksempel på ting som kan skje, og har skjedd meg tidligere.

Jeg sa ikke at det er noe som skjer støtt og stadig.

 

Og ja, det finnes stort sett alltid en løsning.

 

FYI...

Jeg har funnet og bruker en grei downloader som har både "Pause", "Resume" , "Retry" og "Restart".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Hva med det som ikke går over Bittorrent?

 

Har flere ganger opplevd å måtte laste ting ned på nytt fordi filen jeg fikk ned ikke stemte overens med den som lå på den gitte serveren.

 

Har til og med lest på support siden hos flere der utgiver selv sier at om ikke filen virker så prøv å laste den ned på nytt.

Alternativt med en annen browser.

 

Det går for såvidt greit, særlig når filene er relativt små, men det er kjipt når det skjer på større filer.

 

Er ganske tålmodig, men det er plagsomt når slikt skjer.

 

By the vei...

En annen fordel med "Pause" og "Resume" er om man skulle trenge båndbredden til noe annet.

 

 

 

 

 

Ja det er riktig, men du brukte torrent som eksempel der det ikke stemmer. Men det finnes faktisk download managere som Jdownloader (finnes nok langt bedre alternativer i 2018) som løser det problemet også, i de fleste tilfeller.

 

 

 

- Takk for fin tilbakemelding...

 

Akkurat dette innlegget her hadde egenlig fint lite med Bittorrent å gjøre, bortsett fra den siste biten der under "By the vei...".

 

Hovedpoenget med det innlegget var å illustrere ting som kan skje dem som ikke nødvendigvis bruker "Bittorrent".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Teknisk sett så er all nett-trafikk "Package-based".

Det er ikke særegent for Bittorrent...

"Package Loss" er noe sikkert de aller fleste har oppleved.

 

Og da hender det at ting man laster ned ikke fungere slik det skal/skulle.

Så jo, "Pause" og "Resume" har noe for seg.

 

Da er det kjipt å måtte starte fra scratch, særlig om man laster ned noe som samlet sett tar mye plass.

 

 

 

 

Teknisk inkompetanse på sitt høyeste.

Det er en stor forskjell på å laste ned små pakker av en stor fil lineært som henger sammen til et ferdig produkt og hvordan torrent fungerer, som er i praksis å laste ned tusener/millioner små frittstående biter (som ikke engang blir lastet ned i rekkefølge, men etter hvilken chunk som er raskest å få tak i).

Og igjen, du får downloadere med resume.

Hvem pokker er det som ikke bruker en skikkelig downloader på PCen i dag?

Sitter du virkelig og laster ned store filer uten å ha en downloader som støtter skikkelig resume?

 

 

 

- Hva er da poenget med "Pause" og "Resume" i en Bittorrent-klient?

Er det bare en gimmick?

 

Siden det var hoved argumentet mitt i utgangspunktet.

At man kunne sette download'en på pause når man nærmet seg 5GB og/eller 3GB, for så å fortsette etter at man hadde sendt den SMS'en som nå blir påkrevd.

 

Blir koblingen brutt så er hele poenget borte med "Pause" og "Resume" uansett.

Lenke til kommentar

- Hva er da poenget med "Pause" og "Resume" i en Bittorrent-klient?

Er det bare en gimmick?

 

Siden det var hoved argumentet mitt i utgangspunktet.

At man kunne sette download'en på pause når man nærmet seg 5GB og/eller 3GB, for så å fortsette etter at man hadde sendt den SMS'en som nå blir påkrevd.

 

Blir koblingen brutt så er hele poenget borte med "Pause" og "Resume" uansett.

For å ikke tyne linja når du skal gjøre noe annet.

Når du trykker Stop, så kutter du kontakt til alle seeders og leechers.

Når du trykker Pause, så beholder du kontakten, men laster ikke ned noe midlertidig. Så slipper de sekundene det tar å rekoble til seedere.

At koblingen blir brutt har null og niks å si for torrenter. Siden filene lastes ned i mange små chunks, ikke i en stor enhet. Og ikke engang lastes ned lineært. Det eneste er de 30~ sekundene det tar å koble til igjen.

Igjen, det som er hele poenget med torrenter.

I det hele tatt synes jeg det er litt rart at du spør om noe så grunnleggende. Er du en av de hit'n run folk som bare laster ned og aldri laster opp til ratio 1.0 igjen før du stikker av med filene?

Endret av Archdemon
Lenke til kommentar

Blir eksisterende kunder flytta ned på 25gb for samme pris eller får dei unlimited for 499 kr? 

vell ser ut som jeg ble flyttta til unlimited med deling og ubegrenset for 499 men betaler 399 en månde ekstra i følge min side Tho kvote sier fortsat 1tb. så er vell en miks enda

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar

Det ble markedsført som inntil 1 TB data og 1 TB er ikke ekstrem bruk.

Det ble markedsført som et abonnement der man ikke skulle trenge å tenke på databruk. 1 TB er ekstrem bruk.

 

 

 

Problemet med det, var at villkårene ikke sa noe om hva "ekstrem bruk" var. Den eneste datamengden vilkårene snakket om var 1TB.

Joda, det var flere formuleringer i vilkårene om blant annet misbruk, å overbelaste nestet, osv.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsom, du igjen og igjen kommer du med udokumenterte påstander. Hvor får du det fra at jeg er tilknyttet Telenor eller Telia? Enten prøver du å være tøff i tastaturet eller så har du noen fundamentale problemer med å diskutere ting. Det er noe som skurrer. Belegg har du uansett ikke.

 

Igjen holder du deg som dommer for hva som er i samfunnets interesse. Fasinerende hvor lite du forstår eller velger å forstå av hvordan markedsmekanismen fungerer og med det hva som skal til for å få en sunn konkurransesituasjon.  NKOM er i denne skjærsilden og passer på forbruker (blant andre ting).

 

Selvsagt er hvordan Chili gjør ditt eller datt tema. Temaet er at Chili måtte endre sine vilkår, fordi de var tolket lovstridige, og dermed endret abonnementet som var stridig. Så enkelt er det. At du ikke fatter dette er noe annet.

 

Jeg finner det nitrist at du ikke forstår at til tross for at du får noe fint, som du betaler for, blir samtidig dine rettigheter krenket. Dette er ikke greit og undergraver både din tilgang på tjenester på sikt og ikke minst konkurransesituasjonen. Derfor er det viktig med en aktør som NKOM.

Hvorfor blir du så snøflak når du får svar på tiltale? Du driver jo og diagnostiserer og kommer med idiotiske anklager mot andre, og så takler du ikke å få noe tilbake? Patetisk.

 

Ja, jeg har meninger om hva som er i samfunnets interesse. Et abonnement som presser andre til å svare er i samfunnets interesse. NKOM lot Telenor slippe unna med åpenbare brudd på nettnøytraliteten, mens Chili måtte knuses.

 

Mine rettigheter ble ikke krenket i det hele tatt. Abonnementet passet meg helt ypperlig. Du er ingen gud som kan bestemme for meg hva mine behov er. Skam deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei nå får du sannelig gi deg hekemo. Det våset du lirer av deg i tråden gang på gang på gang blir ikke sant selv om du forsøker å gjenta det. MariiusJ brøt ingen vilkår. Det var ikke noe misbruk.

 

 

Nå later du bare som du ikke har skjønt noe. Fyren erklærte på forhånd at han kom til å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon, og så gjorde han det.

 

Marius hadde betalt for 1TB data. Han ble sparket ut etter 200GB. Den feilen ligger ikke på marius. Ansvaret for den feilen ligger på Chili.

Feilen er hans, da han misbrukte tjenesten.

 

Nå er det på tide at du slutter å tenke at Chili står fritt til bryte alt av lover og regler kun fordi de kom med et abonnement som passet deg personlig.

Jeg har aldri sagt at Chili står fritt til å bryte alt av lover og regler. Hva er poenget med å lyve?

 

Det er heller ingen sannhet i at det er enkeltpersoner som er skyld i at Chili endret abonnementet.

Nei, det stemmer. Det var en kampanje for å ødelegge abonnementet, blant annet fra ansatte i konkurrerende bedrifter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nkom er ikke satt til gjøre vurderinger og til å synse om Nkom loven. De er et kontrollorgan som skal påse at den loven følges. Da kan de ikke godta at Chili bryter loven.

 

Dette med musikkstreaming er blitt besvart gjentatte ganger allerede fra flere. Forsøk å lese de svarene høyt for deg selv, skriv de ned på papir og les de høyt for deg selv når du står opp i morgen, mens du spiser forkost og på vei til skole eller jobb. Kanskje fester det seg etterhvert.

Ja, det er besvart ved at folk forsvarer at NKOM lot Telenor fortsette med brudd på nettnøytraliteten, mens Chili måtte tas.

 

Du som gjentatte ganger har slått deg selv på brystet og høylytt proklamert at du bruker lite data per måned, hvorfor skal du være nødt til å tenke på databruken?

Hva prøver du å oppnå ved å lyve om meg hele tiden?

 

Det er ikke blitt MYE dyrere. Prisen økte med en hundrelapp

En økning på 25% er mye.

 

Hva var det det der med diagnose igjen?

Div. ansatte hos konkurrenter og andre her med uklare bindinger driver stadig med grove personangrep i form av blant annet diagnostisering av motdebattanter.

Lenke til kommentar

Div. ansatte hos konkurrenter og andre her med uklare bindinger driver stadig med grove personangrep i form av blant annet diagnostisering av motdebattanter.

Det er så utrolig må jeg si. Får nesten latterkrampe.

Prøvd å høre med chilimobil om de ønsker å kommentere det nye 500 kr fri data avtalen:

 

Så hyggelig at du tar kontakt med oss igjen :) 

 

Du kan nå bruke din mobil som hotspot til egne enheter som du ønsker, vi har ingen GB bruk, som regnes som misbruk. Merk at dette fortsatt er et mobil abonnementet, og kan ikke brukes i en iPad, nettbrett, mobil bredbåndruter, eller lignende. Vi ønsker ikke å kommentere generielle bruk GB per dag\måned eller kommentere sms utsendelse for økning av nedlasting.

 

Håper du har en fantastisk mandag :D

 

Så du får vurdere om de er særlig seriøse å gi fri data men når det brukes, vil de ikke intrømme man må bruke SMS for å få fri data?

Er jo istedenfor å redusere hastigheten eller terminere brukeren må SMS begrensinger til å kalle det fri hastighet nedlasting med begrensinger gjennom sms?

 

Ville vært lattelig om altibox\telenor ville gjort det samme? Send åpne fiber til 2525 for å få fri fibertilgang.

Eller man kan ringe 915 00 500 og be om fri hastighet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det ble markedsført som et abonnement der man ikke skulle trenge å tenke på databruk. 1 TB er ekstrem bruk.

Hvis 1 TB er ekstrem bruk, hva er da 10 TB eller 100 TB?

 

Ekstrem betyr at noe nærmer seg yttergrensen for hva som er mulig. Du kan ikke bare dikte opp din egen betydning av ord. Ekstremt betyr ikke litt over gjennomsnittlig. I fysisk utfoldelse betyr ekstremt at du dør hvis du tar det noe lenger, det betyr ikke at du drar på litt i forhold til en mosjonist.

 

100 TB er omtrent hva man kan greie å tyne gjennom en slik forbindelse i løpet av en måned, da snakker man ekstrem bruk. 1 TB er bare 1%. Får du kun 117 Mbps så får du dele på 3. Da er ekstrem bruk 33,3 TB, får du 58 Mbps må du dele på 6 og ekstrem bruk er ca 16,6 TB.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer jo litt ann på, nokia 3310 2018 modell så er surfing med 1 TB ekstremt mye.

For det er nesten umulig at en så gammel og dårlig mobil klarer å bruke så mye mobildata på en måned.

Med kun

Network speed 2G

Networks GSM 900/1800 MHz

Burde man ikke klare over 5\10 mbit\s.

 

Men dyrere smarttelefoner med 4g++ burde klare å bruke så mye med hotspot hvis man vil over til laptop.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg bruker omtrent bare opplasting og der er det lavere hastigheter. Da begrenser det seg hvor mye man greier å bruke av data. Man er heller ikke en robot som produserer innhold 24 timer i døgnet.

 

Hvis man for eksempel setter en cap på 1 TB hindrer denne ekstrem bruk, men 1 TB er i seg selv ikke ekstrem bruk. Her var det aldri tenkt å levere 1 TB selv om det ble lovet, lureri fra første stund.

 

Her var det nok en del folk som trenger mellom 500 og 1000 GB per måned som ble lurt rett i fluelimet.

 

Hvis 1 TB er grensen så når enkelte kunder grensen og får hastigheten redusert, mens ande ikke får det. Tilbyders oppgave er å grense bruk over 1 TB, ikke regulere bruk under 1 TB. I så fall er ikke 1 TB grensen som oppgitt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

- Hva er da poenget med "Pause" og "Resume" i en Bittorrent-klient?

Er det bare en gimmick?

 

Siden det var hoved argumentet mitt i utgangspunktet.

At man kunne sette download'en på pause når man nærmet seg 5GB og/eller 3GB, for så å fortsette etter at man hadde sendt den SMS'en som nå blir påkrevd.

 

Blir koblingen brutt så er hele poenget borte med "Pause" og "Resume" uansett.

 

 

 

 

For å ikke tyne linja når du skal gjøre noe annet.

Når du trykker Stop, så kutter du kontakt til alle seeders og leechers.

Når du trykker Pause, så beholder du kontakten, men laster ikke ned noe midlertidig.

Så slipper de sekundene det tar å rekoble til seedere.

At koblingen blir brutt har null og niks å si for torrenter.

Siden filene lastes ned i mange små chunks, ikke i en stor enhet.

Og ikke engang lastes ned lineært.

Det eneste er de 30~ sekundene det tar å koble til igjen.

Igjen, det som er hele poenget med torrenter.

I det hele tatt synes jeg det er litt rart at du spør om noe så grunnleggende.

Er du en av de hit'n run folk som bare laster ned og aldri laster opp til ratio 1.0 igjen før du stikker av med filene?

 

 

 

- Bruker personlig ikke Bittorrent.

Så jeg har ikke satt meg så nøye inn i prosessen.

Men har observert at enkelte, om ikke samtlige, Bittorrent-klienter har en slik "pause"-funksjon.

 

Ja, selv sagt...

Jeg er klar over forskjellen på "Pause" og "Stopp".

 

På den annen side;

Det jeg ikke var klar over var at "Pause"-funksjonen i forbindelse med Bittorrent var så overflødig.

Hadde jeg visst det på forhånd så hadde jeg ikke lagt ut innlegget mitt om det i utgangspunktet.

 

Da er jo løsningen på problemet, ene og alene, det som mange allerede har påpekt.

Man setter bare opp "Auto-send/reply" så er saken biff.

 

-----

 

Men spørsmålet er...

Er det virkelig nødvendig med Bittorrent eller andre store downloads via Mobil-TLF'en?

 

Streaming er et unntak, selv om det sluker data som en hval sluker krill.

 

En ting kan sies...

Det er bra ironisk og ikke minst trist at noen faktisk sitter med langt høyere hastighet via Mobil-TLF'en enn via Internettet i veggen.

 

Hadde dem klart å snu dette fenomenet så hadde nok overbelastningen på Mobil-nettet blitt sterkt redusert.

 

Jeg innrømmer helhjertelig at jeg er en advokat for "You should get what you've paid for."

 

Og om hastigheten hadde ligget tilrette for det.

Så burde det vært opp til hver enkel kunde om man ønsket å bruke hele 1TB-kvoten på 1 Sekund eller fordele det slik at det holder til over månedskiftet.

 

Det er tydelig at leverandører som Chili ikke klarer å takkle slikt.

Siden de innfører slike SMS-løsninger.

 

Det er enten et kapasitet-spørsmål eller det handler om økonomi.

 

En ting er i hvert fall sikkert...

Siden dem har fjernet takhøyden på abonnementet og at det både er gratis for kundene å sende SMS og øke kvoten sin.

 

Da tar det nok ikke lang tid før dem begynner å luke bort ugresset fra bedet sitt, so to speak.

 

Når dem ikke takklet at folk nærmet seg 1TB så tviler jeg sterkt på at dem vil godta dem som nå fremover fra nyttår bruker mer enn 1TB.

 

Dette er uten tvil et billig og mye for pengene abonnement.

Noe dem som bruker lite til medium med data vil kunne nyte godt av uten at dem føler trangen til å kontinuerlig følge med på forbruket sitt.

 

Stor forbrukeren vil nok ligge i grenseland av hva som blir sett på som godkjent forbruk.

 

De som tar helt av vil nok mest sannsynlig stikke ut som såre tommler i så måte.

 

Frykter nok at det blir satt opp enda strengere restriktiver innen 2020.

Lenke til kommentar

Innen 2020 har vi forhåpentligvis 5G og langt over 1 TB per måned.

 

Håper på abonnement med cap på 50 eller 100 Mbps og ubegrenset data.

 

Som nevnt over, ja det er sørgelig at det ikke er alle som har 200/200 eller 500/500 i veggen. Selv har jeg 800 kbps upload og er helt nødt til å ha 10 Mbps. Data over mobilnettet er den eneste muligheten. Får 40+ Mbps upload over mobilnettet, stabilt og greit. Problemet er at det er ingen aktører som leverer nok data.

 

En skam at staten går ikke i spissen for å bygge ut nettforbindelse til hver husstand. Det ble faktisk vedtatt å bruke mindre penger på å sikre alle brukbar tilgang på nett. Norge er over 10 år bak hva som burde være status i 2018.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler litt på at en del av de som skriver her i tråden tror selv hva de skriver. :D

 

@Badcat: Det kan du drømme om... operatørene la seg sikkert godt betale 5G de første årene. De må jo investere mye først også.

 

Løsningen nå som Chili fant ut er ikke så veldig verst. Den normale kunden vil seg sikkert greie med det.

 

Jeg byttet fra Chili til Ice noen uker siden. Men jeg kommer ikke til å bytte tilbake nå. Min maks pris var 399. Jeg venter til prisen går eventuelt ned igjen. Håper Ice kan gi meg en god pris etter de 2 prøve måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen er ikke det verste, er vel heller det man må sende SMS per 5 første GB så 3 GB for å ungå de som misbruker.

Men det er urettferdig for de som bruker tjenesten seriøst.

 

Jeg tror også 5g vil ta tid og vil sikkert koste dyrt en stund.

 

 

eg venter til prisen går eventuelt ned igjen. Håper Ice kan gi meg en god pris etter de 2 prøve måneder.

Lykke til, tror heller icenet er vanskelig å si opp. Er jo ikke hemmelig de fleste levrandørene er litt vanskelige å det.

Å prute på pris og datamengde blir som å håpe på å snakke med skattetaten gir deg lavere skatt. Ikke slik verden funger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...