Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Akkurat som hos Chili, altså, der du blir kasta ut om du ikke greier å oppføre deg som folk, og bruker mobilnettet til nedlastinger du kunne gjort på bredbåndet hjemme.

 

 

Nei da må slike begrensninger reflekteres i vilkårene. Nå vet en jo fra vilkår 1.0 at det var et tak på 1TB. Er bruken <1TB/mnd så var du innenfor kontrakt, og dersom bruk under 1TB/mnd medførte stengt abonnement så var det kontraktsbrudd fra Chili sin side. 

 

Når den nye avtalen trer i kraft 1 jan neste år så er det sikkert kommet en ny versjon 2.0 av vilkårene så sier noe om hva som er maks grense per måned - kalles det fortsatt Chili Fri Data? Ja da gjenspeiles sikkert det på max nedlasting. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

- Den ØL-analogien er den beste jeg har hørt på lenge.

 

Da det ligger til grunne at det ikke nødvendigvis er den siste halvliter man heller innpå som gjør vekommende uøsket i Restauranten/Puben/Nattklubben.

Men heller den kumulative totalen med alkohol som personen har fått i seg.

 

Og det stemmer ganske godt overens med hvordan leverandører som Chili opplever slike kunder som bare bøtter nedpå, so to speak.

 

Det skal jo ikke gå ut over andre kunder, som igjen er nok så paradoksalt.

Med tanke på at når det kommer til Data så burde det ikke gå ut over andre samme hvor mye en enkel kunde måtte finne på å bruke.

Særlig om det da også er snakk om en låst kvote.

 

På en måte så føler jeg at Chili har skutt seg i foten i så måte.

Men de ser vel kumulativt på hvor mange ganger hver kunde velger å øke kvoten sin via den nylig innførte SMS-løsningen.

Som kan enten brukes til å finne ut hvor en eventuell ny grenser bør settes i fremtiden.

 

Men vil nok primært sett bli brukt til å luke ugress, so to speak...

God, men kun om man endrer litt.

 

Resturanten lokker med å selge deg en 10L øl-krus, som du ikke får lov å dele med noen andre. Og om du drikker over 1,5L av den så blir du uansett oppførsel kastet ut fordi de antar enhver må være for fulle.

 

Ergo trenger de aldri under noen omstendigheter å levere brøkdelen av hva de har lovet.

 

Og slik chili nå ønsker å gjøre det, så får du fortsatt 10L, men servert kun i halvfylte shotteglass, en og en. I håp om at du aldri vil klare å spørre kelneren om mer enn brøkdelen av øl'en du ble de solgte deg inn på.

 

 

Hørtes altså ut som bare en lyssky resturant kunne funnet på. :-D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noe forbanna tull.!

Noen bør ta å helle 10L øl-kruset nedover på deg.

 

Fortell oss heller hvor man får billigere og bedre abonement for de som bruker over 5Gig pr dag eller over 150Gig pr måned.

Vi venter i spenning !

? Hva i alle dager er det for en reaksjon? Retter opp en litt morsom sammenligning, så går man bapshit crazy?

 

Men visste jeg det, så hadde jeg vel ikke sittet her å klaga på at vi trenger mer data, men heller startet eget selskap.

 

Jeg er da kanskje den her på forumet som drømmer hardest av alle over størst mulig datapakke. Ja, faktisk så roterer nesten verden min rundt nettopp dette. Hver måned så går basicly husholdningen i dvale i ca. 1-2 uker HVER eneste måned, fordi datapakka går tom. Ingen TV, ikke noe smarthus (mister styringen til hele huset), ingen PC, ingen musikk, ingen Wifi, ingen gaming. Alt står stille.

 

Puttet du meg kanskje feilaktig inn i skuffen "for de som klager over at chili har prøvd å lansere større datapakke"?

Da må du heller dytte meg inn i skuffen som dekker "de som har større datapakker som største drøm, men som er noe skuffet over behandlingen fra chili mobil".

 

Jeg håper allikevell at det må være lov å kunne se saken fra flere sider/spøke litt.

 

Jeg er faktisk noe skuffet over chili, kanskje over de store forhåpningene jeg hadde. At de setter begrensninger er ikke problemet for min del, ei heller pris. Men det faktum at de ved flere (alle?) tilfeller faktisk ikke har klart å levere i nærheten av hvor mye data de lover. Uansett om du holder deg til alle begrensningene.

 

Det at chili plutselig kan gjøre deg internetløs hvilken som helst måned fordi du bruker det helt vanlig, slik du alltid ville ha gjort, DET blir ALT for dårlig. Og usikkerheten er det som gjør at ikke alle mobiler, nettbrett ++ her i huset ikke har dette abbonementet. Skulle gjerne hatt det, men etter hva mediene og folk her inne har rapportert, så virker det tidvis mer som oppspinn hele greia.

 

Er det faktisk de som klarer å bruke stort mer enn en vanlig datapakke på 200 GB hos chili uten å ble bannlyst?

 

Og pris kunne gjerne vært 1000,-kr måneden, ja 2000,-kr hadde vært mer enn godt nok for min del. Såfremt jeg kan garanteres at jeg kan betale regningene mine på slutten av måneden, bare fordi et spill fant ut at det skulle oppdatere seg samtidig som kona ble bitt av basillen på en TV-serie på netflix.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er informasjon fra chilimobil "fri data, med sms aktivisering og omstart av telefon"
Når de ser dataforbruk overstiger 200gb eller nærmer seg 250gb sender de ut varsel med "nå går det unna"
og ber deg sende en sms for å få mer data. De svarer så tilbake om at at du nå får "nye 3gb data og at du må så starte om telefonen"
Frister det fortsatt med "FRI DATA"?
Husk og lagre alt man evnt og holder på med før restart, og for guds skyld la oss håpe nødnettet ikke ramler ned, så man kun har mulighet til å kontakte politi på messenger, som mange finnmarkinger måtte for litt siden, sånn at man kan restarte telefon, og vente på den fyrer opp igjen.

 

Alternativ er Ice.no med 300gb til nå 399 pr mnd i 6mnd.
Mange tror ice snart kommer med en overraskelse :)

Kansje 1000gb uten sms og nekting av datadeling til 499?

Lenke til kommentar

Dette er IKKE bra nok.

Dette betyr fortsatt at Chili får fortsette.

De brøt loven og burde stenges.

Alle, skaff abonnementet og legg inn automatisk SMS svar, vipps har du uendelig med data. KJØR DEM TIL KONKURS! Svindlere!

telefonen må startes om, så automatisk hjelper ikke

(evnt nappe ut simkort, vente 20 sekunder og sette igjen)

Lenke til kommentar

Ikke fornøyd. Ikke før Chili er konkurs. Jeg skal sørge for å skaffe abonnementet nå. Er jo bare å sende en liten SMS eller satte opp et script som gjør det automatisk for å fortsette UENDELIG bruk av data.

Skal se hvor mange TB jeg kan få til om uken.

telefonen må startes om, så automatisk hjelper ikke

(evnt nappe ut simkort, vente 20 sekunder og sette igjen)

Lenke til kommentar

Tviler på di stenger data helt. du blir sikkert satt ned til 64kbs els til du svarer på melding. så med autosvar trur jeg ikke man vill ha noe serlig problem med dropping av tilkoblinger man holder på med

De slår av data. Dropper ikke ned til noen slags lav hastighet. Og så krever de at du starter om telefonen din.

Tror ikke det finnes noen app som både svarer på sms, re-starter telefon, og setter på hotspot automatisk.

Lenke til kommentar

Men dette skjer altså ikke før etter 200-250 GB istedenfor 5 GB i løpet av en dag? Eller er forskjellen at du må restarte mobilen++ når du har brukt over 200 GB og ellers så holder det å utvide med en sms etter 5 GB uten at man trenger restart?

 

 

 

 

Alternativ er Ice.no med 300gb til nå 399 pr mnd i 6mnd.
Mange tror ice snart kommer med en overraskelse :)

Kansje 1000gb uten sms og nekting av datadeling til 499?

 

Ice sitt mobile bredbånd er vel teknisk sett ikke ment for bruk i mobil men i deres mobile bredbåndsrutere og har vel ikke roaming i Telia sitt nett såvidt jeg vet. Så dekningen vil være noe dårligere enn et mobilabonnement da Ice ikke har like stor dekningsgrad som Telenor, Telia eller Ice sine mobilabonnement i kombinasjon med roaming i Telia sitt nett. 

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er informasjon fra chilimobil "fri data, med sms aktivisering og omstart av telefon"

Når de ser dataforbruk overstiger 200gb eller nærmer seg 250gb sender de ut varsel med "nå går det unna"

og ber deg sende en sms for å få mer data. De svarer så tilbake om at at du nå får "nye 3gb data og at du må så starte om telefonen"

Frister det fortsatt med "FRI DATA"?

Husk og lagre alt man evnt og holder på med før restart, og for guds skyld la oss håpe nødnettet ikke ramler ned, så man kun har mulighet til å kontakte politi på messenger, som mange finnmarkinger måtte for litt siden, sånn at man kan restarte telefon, og vente på den fyrer opp igjen.

 

Alternativ er Ice.no med 300gb til nå 399 pr mnd i 6mnd.

Mange tror ice snart kommer med en overraskelse :)

Kansje 1000gb uten sms og nekting av datadeling til 499?

 

 

Hehe ja ja om dette stemmer så kan man trygt si at det ikke er mer å se i denne tråden.Hvem pokker orker å ta en omstart av telefonen hver gang man man trenger 3GB? 

 

Hvor har du dette fra? Og må telefonen rebootes hver gang man trenger 3GB mer data? 

Lenke til kommentar

Hehe ja ja om dette stemmer så kan man trygt si at det ikke er mer å se i denne tråden.Hvem pokker orker å ta en omstart av telefonen hver gang man man trenger 3GB? 

 

Hvor har du dette fra? Og må telefonen rebootes hver gang man trenger 3GB mer data? 

 

Om det først skjer etter 200 GB++ så kan jeg fint leve med det for 499 kr mnd da ingen gir så mye data for denne prisen uansett. Men om det skjer etter 5 GB på en dag og krever omstart før hver nye 3 GB, så gjør det abonnementet mye mindre aktuelt og brukervennlig.

 

Edit: Jeg ser Chili-kunder nevner på Facebook at det ikke fungerer veldig bra med stans av data via sms, ikke bra

 

post-13363-0-37513200-1544616758_thumb.jpg

 

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det først skjer etter 200 GB++ så kan jeg fint leve med det for 499 kr mnd da ingen gir så mye data for denne prisen uansett. Men om det skjer etter 5 GB på en dag og krever omstart før hver nye 3 GB, så gjør det abonnementet mye mindre aktuelt og brukervennlig.

 

Edit: Jeg ser Chili-kunder nevner på Facebook at det ikke fungerer veldig bra med stans av data via sms, ikke bra

 

attachicon.gif20181212_130955.jpg

Det er fordi vi er "gamle" kunder og fikk først beskjed nå etter 200gb++

Etter 1/1-20 får alle som bruker mer enn 5 gb pr dag beskjed pr sms, at de må sende en sms med ordet "data" på sms for å få 3 nye gigabytes.

Så tar det ca 1 minutt eller 2 før du får svar at du har fått nye 3 gigabytes, og at man må starte telefonen på nytt.

Nå har jeg sjekka her, og den mld kommer raskt, selv man umuilig ikke kan ha brukt 3 gigabytes. For meg holdt det med en 20 minutters video, og 10 min surfing før jeg igjen måtte sende ny sms, og nappe ut simkort og sette det på plass igjen (orker ikke omstart)

Chilimobil vil jo bare bli kvitt de som bruker mer enn 5 gb pr dag. Effektivt dette.

Helt på trynet dette. Men men.. de har vel fullt lov til det.

 

Endret av forduser
Lenke til kommentar

Det er fordi vi er "gamle" kunder og fikk først beskjed nå etter 200gb++

Etter 1/1-20 får alle som bruker mer enn 5 gb pr dag beskjed pr sms, at de må sende en sms med ordet "data" på sms for å få 3 nye gigabytes.

Så tar det ca 1 minutt eller 2 før du får svar at du har fått nye 3 gigabytes, og at man må starte telefonen på nytt.

Nå har jeg sjekka her, og den mld kommer raskt, selv man umuilig ikke kan ha brukt 3 gigabytes. For meg holdt det med en 20 minutters video, og 10 min surfing før jeg igjen måtte sende ny sms, og nappe ut simkort og sette det på plass igjen (orker ikke omstart)

Chilimobil vil jo bare bli kvitt de som bruker mer enn 5 gb pr dag. Effektivt dette.

Helt på trynet dette. Men men.. de har vel fullt lov til det.

 

 

Så flymodus av/på fungerer ikke? Veldig tungvindt løsning.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen kunder som finner seg i å bli behandlet slik?

Den nedlatende teksten i sms-en er alene langt over streken. Her går det unna, vennligst ikke bruk data.

Omstart av telefonen?  :nei:

 

Dette abonnementet kommer høyt opp på listen over dårligste mobilabonnement som noen gang er solgt i Norge.

 

Brudd i dataflyten, trakassering via SMS, omstart av telefonen og kundens daglige frykt for å bli kastet ut som kunde.  :shrug:

 

Hvis det var etter 30 daglige GB så greit nok, men etter 5 GB virker det som selskapet er ute etter å plage kunden mest mulig.  Dette fremprovoserer stress hos kunden ikke bare hver gang data blir stoppet men også under bruk i påvente av at data snart blir stoppet.

 

Hvis man ser for seg at noen har en router som etter en del års bruk har fått en defekt hvor den trådløse funksjonaliteten dropper ut flere ganger om dagen. Vedkommende må ut på et annet rom og krype bak noen møbler for å foreta en omstart. Da går det ikke mange dager før dette fremprovoserer så mye stress og ubehag at vedkommende ønsker en ny router snares. Selv om router fungerer helt fint mellom hvert tilfelle og ofte så lenge som 3-4 timer om gangen, er det ikke til å holde ut.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Brudd i dataflyten, trakassering via SMS, omstart av telefonen og kundens daglige frykt for å bli kastet ut som kunde.  :shrug:

 

Jeg syntes personlig det er mer provoserende å få beskjed om å betale X kr for å kunne surfe videre slik andre operatører gjør det, mellom 40-64 kbits som flere av operatørene struper til er jo tilsvarende brudd i dataflyten da de fleste tjenester går i tidsavbrudd med så lav hastighet. Jeg tror med denne nye løsingen at det skal godt gjøres å komme i nærheten av datamengde de vil kaste deg ut for om du må restarte mobilen for hver 3dje gigabyte.

 

Jeg håper noen andre operatører klarer å komme med minst 5 GB om dagen til maks 500 kroner mnd så vi får litt konkurranse.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Det å sende en sms for å åpne opp for data er jo en "enkel" sak i seg selv, og mange inkl. meg kommer til å automatisere denne oppgaven. På Android får man det lett til. Også sikkert muligheter på nye iOS med den nye Siri Shortcuts greia.
Men det å restarte telefonen var jo noe dilldall.. Tror flymodus skal vær godt nok, uansett går det også ann å automatisere det på samme oppgave.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...