Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor? Hva er det chilli har gjort mot deg siden du hater det selskapet så mye?

Ikke noe mot meg personlig. Men de er svindlere, behandler kunder som dritt og min bror fikk sitt abonnement avsluttet etter å ha lastet ned 250GB ca. på 2 uker.

Har allerede bestilt Chili til meg selv, kommer vel over helga håper jeg. Blir gøy å laste ned TB på TB på nyåret.

Lenke til kommentar

Det er ikke i samfunnets interesse å kreve at et slikt abonnement blir endret. De hadde ingen problemer med Telenors brudd på nettnøytraliteten, og det å la Chili konkurrere slik abonnementet har vært frem til nå ville sannsynligvis ha tvunget frem en respons fra andre operatører også. Nå er abonnementet ikke like bra som før, og konurransen er svekket.

 

Det er interessant å se hvor bastant du kan være i definere hva som er i samfunnets interesse eller ei. Jeg har en følelse av Dunning Kruger på en del av dine bastante uttalelser.

 

Når f.eks NKOM gjør jobben sin så påser de samfunnets interesser gjennom gjeldende lov og rett. Som definert av Stortinget. Ta det opp med en politiker, ikke klag på NKOM.

 

Dette til side, kan du forklare hvordan Chili, en videreselger, kan presse og omforme (økt konkurranse) markedet når ingen av de tradisjonelle faktorene som er nødvendig er tilstede? Forklar i vei, er du snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

270 SMS per måned må sendes for å potensielt oppnå forrige grense på 1000 GB.

 

Synes de latterliggjør seg selv litt med nye ordningen.

 

 

 

 

- En liten rettelse...:

-----

(((5)*(27))+((3)*(x)))=(1000) , X=(865/3) = Mindre = (288) eller Mer = (289)

-----

(((5)*(28))+((3)*(x)))=(1000) , X=(860/3) = Mindre = (286) eller Mer = (287)

(((5)*(29))+((3)*(x)))=(1000) , X=(285)

(((5)*(30))+((3)*(x)))=(1000) , X=(850/3) = Mindre = (283) eller Mer = (284)

(((5)*(31))+((3)*(x)))=(1000) , X=(845/3) = Mindre = (281) eller Mer = (282)

-----

(((5)*(32))+((3)*(x)))=(1000) , X=280

-----

 

 

 

Ja, jeg bommet litt i farten i min første post.

Det er et latterlig antall SMS, og det gjør det unødvendig komplisert.

Ikke morsomt om filmer stopper opp midt under streamingen pga dette.

Og økt pris på toppen av det?

De har bommet kraftig med endringen.

 

 

 

- Ved UHD-4k...:

Man rekker å få med seg 26 Minutter og 40 Sekunder før man må sende den første SMS'en.

Deretter rekker man å få med seg 16 Minutter før man må sende den andre SMS'en, og slik fortsetter det til man har sett ferdig.

 

De kunne i det minste ha satt grensen til 8,5GB før man i det hele tatt trenger å sende en SMS.

Siden serier flest har episoder som varer i 45 Minutter, og 8,5GB holder i 45 Minutter og 20 Sekunder.

 

Alternativt så kunne de ha satt grensen til 11,25GB, siden det holder i 1 Time.

 

Ideelt sett så burde grensen være satt til 33,75GB for 3 Timer uavbrutt underholdning.

 

 

 

Som jeg ser så er det ingen hær som klare å læs ka som faktisk e skreve i artikkelen, står ganske så tydelig at Chillimobil ikke har like agressiv grense som nabolandene har og at man ikke trenger å sende sms før 20Gb er brukt :)

 

 

 

- Den var ganske ironisk...

Her er noe "Cut and Paste" ifra artikkelen...:

 

"1000 gigabyte-grensen fjernes, men Chili kopierer modellen til blant annet Telia og Tele2 i Sverige, som krever at du manuelt må åpne for mer data når du når 5 GB på én dag.

 

Det gjør du ved å sende en SMS som gir deg nye 3 GB kostnadsfritt, og så må du igjen sende SMS når dette er brukt opp."

 

Og så...

 

"Chilis modell er riktignok noe mer restriktiv enn Telia og Tele2s, siden de lar kundene bruke 20 GB før de må legge til mer."

 

-----

 

Det står klart og tydelig i artikkelen at Chili er mer agressiv i så måte sammenlignet med modellen dem bruker hos Telia og Tele2 i Sverige.

Telia og Tele2 i Sverige tillater 20GB bruk før en må sende første SMS, mens Chili her i Norge tillater 5GB bruk før en må sende første SMS.

 

Kanskje du bør følge ditt eget råd...he he...

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen til alle dere hatere her som bare syter og griner over hvor mye dere skal presse ut av dette abn. Dette er og blir et veldig! bra abn. Nå vil man i teorien ha relativt bra (hastighet) ubegrenset internett over hele landet, det er jo drit bra! Laste ned, streame, surfe så mye man bare måtte ønske :-) #StopHating

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Umodent.

Jeg er ikke for å "straffe" chili. I stedet støtter jeg opp under nkom og oppfordrer til kontakt med brukerklagenemnda om noen blir flyttet vekk fra abonnementet de betaler for.

Chili har gjort en revolusjon med tilbudet, men det betyr ikke at de bør få styre og kaste brukere basert på skjønn. Klare regler. Takk!

Endret av Freakai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

- "Mer data koster således ingenting, men SMS-ene er blant annet lagt inn for å gjøre det vanskeligere å bruke abonnementet til store bittorrent-nedlastinger og liknende."

 

Chili tror de tar innersvingen på slike folk, men der må dem nok tro om igjen.

 

Såvidt jeg vet så har Bittorrent-klienter en "Pause"-funksjon.

Følger man litt med på download'en så setter man bare på pause rett før man går tom for data, sender en SMS og fortsetter download'en.

 

It ain't Rocket-science...

Og hvorfor pause det? Torrenter trenger ikke å pauses. Det er hele vitsen med torrenter, at de laster ned filer i små pakker om gangen, så ingenting blir ødelagt om linjen går ned.

Lenke til kommentar

Men hvorfor prioriter ikke chilimobil kontantkort kundene? 15 kr for 15 mb?

Det blir jo kun 6 og en halv dag før man har brukt opp 100 Kr.

 

Syns det blir mere rettferdig hvis de får billige, en å sponse misbrukere som egentlig gjør det bare på tull.

Irriter meg veldig ting er dyrt, men er vel en grunn for det også. Siden jeg ikke gidder å betale for fri data når jeg uansett ikke har fri data.

Lenke til kommentar

Men hvorfor prioriter ikke chilimobil kontantkort kundene? 15 kr for 15 mb?

Det blir jo kun 6 og en halv dag før man har brukt opp 100 Kr.

 

Syns det blir mere rettferdig hvis de får billige, en å sponse misbrukere som egentlig gjør det bare på tull.

Irriter meg veldig ting er dyrt, men er vel en grunn for det også. Siden jeg ikke gidder å betale for fri data når jeg uansett ikke har fri data.

Fordi kontantkortbrukere er barn og unge tenåringer som de ikke tjener noe på uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ingen av konkurrentene som tilbyr 150 GB til 499 kroner. Nærmeste er jo Ice og Telipol som tilbyr 30 GB til 499. Du får 5 ganger så mye data for samme pris så hvorfor er Chili mobil et dårlig tilbud (mer om du tar deg tiden til å sende SMS)?

Det er ingen 150 GB som man kan bruke på én session, det er 5 og så 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3...

 

Ringing er ikke aktuelt, det rimeligste er 200 GB for 679,- Jeg trenger ca 700 GB data per måned. For min del er ikke spørsmålet hvem som kan levere hva for 499 kr, men hvem som kan levere 1 TB / >=700 GB til en fornuftig pris, for eksempel 999, eller 1499,-

 

Problemet med abonnementet "fri data" var prisen. De solgte tjenesten alt for rimelig og kunne derfor ikke levere de inntil 1 TB som ble lovet.

Lenke til kommentar

Det er ingen 150 GB som man kan bruke på én session, det er 5 og så 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3...

Er det virkelig så galt da? man kan jo automatisere svar. Sikkert så raskt man såvidt merker noe uansett?

 

Men er enig med deg i at garantert kvote på 1tb for 1000-1200 kr burde vere fulstendig mulig

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...