Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Er det virkelig noen kunder som finner seg i å bli behandlet slik?

 

Den nedlatende teksten i sms-en er alene langt over streken. Her går det unna, vennligst ikke bruk data.

 

Omstart av telefonen?  :nei:

 

Dette abonnementet kommer høyt opp på listen over dårligste mobilabonnement som noen gang er solgt i Norge.

 

Brudd i dataflyten, trakassering via SMS, omstart av telefonen og kundens daglige frykt for å bli kastet ut som kunde.  :shrug:

 

Hvis det var etter 30 daglige GB så greit nok, men etter 5 GB virker det som selskapet er ute etter å plage kunden mest mulig.  Dette fremprovoserer stress hos kunden ikke bare hver gang data blir stoppet men også under bruk i påvente av at data snart blir stoppet.

 

Hvis man ser for seg at noen har en router som etter en del års bruk har fått en defekt hvor den trådløse funksjonaliteten dropper ut flere ganger om dagen. Vedkommende må ut på et annet rom og krype bak noen møbler for å foreta en omstart. Da går det ikke mange dager før dette fremprovoserer så mye stress og ubehag at vedkommende ønsker en ny router snares. Selv om router fungerer helt fint mellom hvert tilfelle og ofte så lenge som 3-4 timer om gangen, er det ikke til å holde ut.

 

 

ja, den stressen er der i høyst grad. Bikka over da filmen stoppa mitt i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å sende en sms for å åpne opp for data er jo en "enkel" sak i seg selv, og mange inkl. meg kommer til å automatisere denne oppgaven. På Android får man det lett til. Også sikkert muligheter på nye iOS med den nye Siri Shortcuts greia.

Men det å restarte telefonen var jo noe dilldall.. Tror flymodus skal vær godt nok, uansett går det også ann å automatisere det på samme oppgave.

 

Hvem app gjør dette da? Tips?

Lenke til kommentar

Ja nå har pinade chili begådd kontrakt brudd til meg å. jeg skal vere på gammel til 1/1 har brukt nermere 70gb denne månden og nå når jeg sov sperret di å sendte sms. men den går jo ikke ann å svare på. meldingene vil bere ikke sendes. har åpnet opp +4727222 , 27222 , 004727222 i fdn listen. prøvd med inebygd messenger å signal som jeg bruker tilvanlig.

 

Har og prøvd å restarte telefonen å søtte på av flymodus. så at di resetter ved midnatt selv er løgn

 

Veldig irriterendepost-506015-0-00613400-1544670429_thumb.jpg

Endret av EmLeX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi vi er "gamle" kunder og fikk først beskjed nå etter 200gb++

Etter 1/1-20 får alle som bruker mer enn 5 gb pr dag beskjed pr sms, at de må sende en sms med ordet "data" på sms for å få 3 nye gigabytes.

Så tar det ca 1 minutt eller 2 før du får svar at du har fått nye 3 gigabytes, og at man må starte telefonen på nytt.

Nå har jeg sjekka her, og den mld kommer raskt, selv man umuilig ikke kan ha brukt 3 gigabytes. For meg holdt det med en 20 minutters video, og 10 min surfing før jeg igjen måtte sende ny sms, og nappe ut simkort og sette det på plass igjen (orker ikke omstart)

Chilimobil vil jo bare bli kvitt de som bruker mer enn 5 gb pr dag. Effektivt dette.

Helt på trynet dette. Men men.. de har vel fullt lov til det.

 

 

 

Jaja da er det jo en god for meg at jeg ikke kastet meg på det nye tilbudet i gledesrusen høydepunkt. Dere får slite med Chili, jeg avventer og ser hva annet som kommer utover vinteren også får jeg heller bare betale det jeg må inntil videre. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...