Gå til innhold

Nye Kia Soul får dobbelt så stort batteri


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ette hengerfesteargumentet titt og ofte. Jeg skjønner selvsagt at en del trenger dette. Men hvor ofte bruker egentlig den gjengse bileier dette? Selv bruker jeg mitt ca en gang hvert tredje år. Dvs de tre siste årene har jeg faktisk heller lånt varebil enn å leie/låne henger.

 

Forstår ikke det jeg heller. Det er ikke helt sammenheng mellom hvor mye støy manglende hengerfeste skaper og hvor mange jeg ser med henger på veien.

 

Alle jeg kjenner (unntatt meg) har hengerfeste på bilene som kan ha hengerfeste. De har det fordi de føler et behov for det. Bare to av disse bruker det mer enn en gang i skuddåret: pappa og svigerfar, som kommer fra en tid hvor alt skulle gjøres selv. Samtlige av de andre har det til pynt ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ette hengerfesteargumentet titt og ofte. Jeg skjønner selvsagt at en del trenger dette. Men hvor ofte bruker egentlig den gjengse bileier dette? Selv bruker jeg mitt ca en gang hvert tredje år. Dvs de tre siste årene har jeg faktisk heller lånt varebil enn å leie/låne henger.

 

Den gjengse bileier? Altså. Hva fabler du egentlig om?!

 

EN person har i denne tråden nevnt at han/hun har behov for hengerfeste. Og så kaster du ut av deg noe så idiotisk som at "den gjengse bileier har ikke behov for..."? Hva i alle dager har det å gjøre med behovet til den du faktisk svarer? Hvis mangelen på hengerfeste er grunn nok til ikke å ha elbil for *DENNE* personen så burde det vel strengt tatt holde for nettop *DENNE* personen eller?

 

Men neida. For; når "den gjengse bileier" ikke har behov for det, da har ingen behov for det helt plutselig.

 

Jeg har nyheter til deg også faktisk. For "den gjengse bileier" har heller ikke behov for å stå i en ladekø på en time for så å få lov til å vente i 45 minutter på å få 70% "full tank" heller. Den "den gjengse bileier" vil "fylle tanken" på fem minutter. "Den gjengse bileier" vil ikke la bilen diktere hvor lang tid en reise skal ta eller hvilke veivalg som må gjøres for å komme frem uten å gå tom for "drivstoff". "Den gjengse bileier" vil ikke tilpasse seg bilen men krever at bilen tilpasser seg eieren.

 

Og fy så trangsynte dere elbilister eller elbilevangelister har blitt. Og det blir jo bare verre og verre. Før kom idiotargumentene fra de religiøse. Nå kommer de fra elbil-fanatikerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den gjengse bileier? Altså. Hva fabler du egentlig om?!

 

EN person har i denne tråden nevnt at han/hun har behov for hengerfeste. Og så kaster du ut av deg noe så idiotisk som at "den gjengse bileier har ikke behov for..."?.

Jeg har ikke påstått dette. Rimelig dårlig gjort av deg å sitere meg feil med vilje på den måten og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker mitt ca. annenhver uke til en gang i måneden med tilhenger. Spesielt om våren og sommeren blir det brukt mye til å kjøre hageavfall på tippen. Utover det er det jo kjøring av møbler for diverse foreldre og slik, noe som heldigvis ikke skjer ofte. Utover det brukes hengeren min til frakt av kajakker. Ikke ofte det heller, men det skjer.

 

I tillegg har vi sykler som seff er enklest å henge på sykkelstativet på hengerfestet. Spesielt for kona, som ikke er komfortabel med å løfte sykler oppå taket på bilen.

 

Så, jo, hengerfeste er et must.

 

Edit: Om du bor i en leilighet i Oslogryta så er kanskje ikke hengerfeste noe must. Men i den perioden jeg har eid elbil har jeg omtrent kun brukt dieselbilen når jeg har behov for å kjøre med henger. Sykler kunne vi bare drite i så lenge vi kjørte elbil. Til nøds kunne minsta sin møkkete sykkel ligge i bagasjerommet med ene ryggen slått ned. Jeg eier enebolig med ca. 800kvm tomt som har diverse trær og plener som skal klippes, i tillegg til hekker og slik. Jeg skal også hogge ved i Nedstrand eller på Tysnes, og vil selvfølgelig mye heller frakte det på en henger enn i baksetet på en elbil.

 

Nå har vi solgt elbilen til fordel for den gamle dieselbilen vår med mye mer bagasjeromsplass, takrails og hengerfeste. Ja, det er kanskje billigere med en elbil, men for oss ble ulempene for store. 

 

Jeg ser ette hengerfesteargumentet titt og ofte. Jeg skjønner selvsagt at en del trenger dette. Men hvor ofte bruker egentlig den gjengse bileier dette? Selv bruker jeg mitt ca en gang hvert tredje år. Dvs de tre siste årene har jeg faktisk heller lånt varebil enn å leie/låne henger.

Endret av unik42
Lenke til kommentar

Jeg bruker mitt ca. annenhver uke til en gang i måneden med tilhenger. Spesielt om våren og sommeren blir det brukt mye til å kjøre hageavfall på tippen. Utover det er det jo kjøring av møbler for diverse foreldre og slik, noe som heldigvis ikke skjer ofte. Utover det brukes hengeren min til frakt av kajakker. Ikke ofte det heller, men det skjer.

 

I tillegg har vi sykler som seff er enklest å henge på sykkelstativet på hengerfestet. Spesielt for kona, som ikke er komfortabel med å løfte sykler oppå taket på bilen.

 

Så, jo, hengerfeste er et must.

 

Edit: Om du bor i en leilighet i Oslogryta så er kanskje ikke hengerfeste noe must. Men i den perioden jeg har eid elbil har jeg omtrent kun brukt dieselbilen når jeg har behov for å kjøre med henger. Sykler kunne vi bare drite i så lenge vi kjørte elbil. Til nøds kunne minsta sin møkkete sykkel ligge i bagasjerommet med ene ryggen slått ned. Jeg eier enebolig med ca. 800kvm tomt som har diverse trær og plener som skal klippes, i tillegg til hekker og slik. Jeg skal også hogge ved i Nedstrand eller på Tysnes, og vil selvfølgelig mye heller frakte det på en henger enn i baksetet på en elbil.

 

Nå har vi solgt elbilen til fordel for den gamle dieselbilen vår med mye mer bagasjeromsplass, takrails og hengerfeste. Ja, det er kanskje billigere med en elbil, men for oss ble ulempene for store.

Det høres jo definitivt ut som om du ha grei bruk for det ja. Nå bor jeg ikke i Oslo-gryta, men i en BRL-leilighet i et forsted. Og uten sykler som skal biles. Eller slekt og venner som forventer hjelp (og da låner jeg jo varebil til kostpris på jobb uansett).

Lenke til kommentar

Jeg bruker mitt ca. annenhver uke til en gang i måneden med tilhenger. Spesielt om våren og sommeren blir det brukt mye til å kjøre hageavfall på tippen. Utover det er det jo kjøring av møbler for diverse foreldre og slik, noe som heldigvis ikke skjer ofte. Utover det brukes hengeren min til frakt av kajakker. Ikke ofte det heller, men det skjer.

 

I tillegg har vi sykler som seff er enklest å henge på sykkelstativet på hengerfestet. Spesielt for kona, som ikke er komfortabel med å løfte sykler oppå taket på bilen.

 

Så, jo, hengerfeste er et must.

 

Edit: Om du bor i en leilighet i Oslogryta så er kanskje ikke hengerfeste noe must. Men i den perioden jeg har eid elbil har jeg omtrent kun brukt dieselbilen når jeg har behov for å kjøre med henger. Sykler kunne vi bare drite i så lenge vi kjørte elbil. Til nøds kunne minsta sin møkkete sykkel ligge i bagasjerommet med ene ryggen slått ned. Jeg eier enebolig med ca. 800kvm tomt som har diverse trær og plener som skal klippes, i tillegg til hekker og slik. Jeg skal også hogge ved i Nedstrand eller på Tysnes, og vil selvfølgelig mye heller frakte det på en henger enn i baksetet på en elbil.

 

Nå har vi solgt elbilen til fordel for den gamle dieselbilen vår med mye mer bagasjeromsplass, takrails og hengerfeste. Ja, det er kanskje billigere med en elbil, men for oss ble ulempene for store. 

 

Jeg ser ette hengerfesteargumentet titt og ofte. Jeg skjønner selvsagt at en del trenger dette. Men hvor ofte bruker egentlig den gjengse bileier dette? Selv bruker jeg mitt ca en gang hvert tredje år. Dvs de tre siste årene har jeg faktisk heller lånt varebil enn å leie/låne henger.

Har 30 prosent større hage og X.. har ikke brukt henger enda. Kanskje neste år
Lenke til kommentar

Er denne Kia-en også 'offline' - dvs. uten app?

 

Man kan håpe at de rekker å fikse software og hardware i tide til at de kan slenge det på allerede under produksjon. De første E-Niro vil ikke ha dette på plass, men de begynner å¨produsere nye Soul såpass sent, at vi kan håpe det er med helt fra første bil.

 

For de som trenger hengerfeste, så er det bare å krysse fingrer og tær, og be om at de endelig tar til fornuft. De har jo ennå ikke fastslått om det kommer på E-Niro ennå, og Kona ser ikke ut til å få det som ettermonterbar løsning engang.

Lenke til kommentar

Leste et veldig godt argument for hengerfeste her om dagen. Karen det gjaldt hadde i flere år kjørt rundt i kassebil for å få plass til alt han hadde bruk for. Helt til noen påpekte for ham hvor sjelden han *egentlig* hadde bruk for den ekstra plassen. Valget sto altså mellom en bil som var stor nok 100% av tiden og en bil var stor nok 95% av tiden *men* hadde hengerfeste for de siste 5%. Og som i tillegg var en mye mer praktisk bil de 95% han *ikke* hadde henger.

 

Personlig trenger jeg henger omtrent 5 ganger i året. Hittil har jeg fått naboen til å hjelpe meg men den dagen han blir for gammel til å kjøre bil må jeg nok vurdere kule selv..

Lenke til kommentar

Leste et veldig godt argument for hengerfeste her om dagen. Karen det gjaldt hadde i flere år kjørt rundt i kassebil for å få plass til alt han hadde bruk for. Helt til noen påpekte for ham hvor sjelden han *egentlig* hadde bruk for den ekstra plassen. Valget sto altså mellom en bil som var stor nok 100% av tiden og en bil var stor nok 95% av tiden *men* hadde hengerfeste for de siste 5%. Og som i tillegg var en mye mer praktisk bil de 95% han *ikke* hadde henger.

 

Personlig trenger jeg henger omtrent 5 ganger i året. Hittil har jeg fått naboen til å hjelpe meg men den dagen han blir for gammel til å kjøre bil må jeg nok vurdere kule selv..

Om du trenger henger 5 ganger i året, og derfor må gå diesel i stedet for El, tipper jeg det er billigere for deg å bare leie en stor bil de gangene.

Lenke til kommentar

Om du trenger henger 5 ganger i året, og derfor må gå diesel i stedet for El, tipper jeg det er billigere for deg å bare leie en stor bil de gangene.

Eller kanskje 'noen' kan få ut fingeren å lage en elbil med hengerfeste som *ikke* koster 700k?

 

For øvrig så lønner det seg å lese hva du svarer på, *før* du svarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...