Gå til innhold

Godkjent av myndighetene: Elon Musk skal bygge Internett i verdensrommet som gir hver bruker én gigabit per sekund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yup, venter på en haug av Musk-hatere her jeg også :p

 

Fyren er antikrist  :tease:

 

Først skal han grave tunneler på kryss og tvers av hele jordkloden med The Boring Company, så skal han skyte opp 7518 satellitter med Space X.

 

Til sammenligning ble den eldste satellitten som fremdeles går i bane skutt opp i 1958, og det finnes nå totalt, samlet, rundt 1100 satellitter rundt jorden.

 

Med 7518 satellitter til i bane, så er målet til Musk uten tvil å forsøke å sperre for solen, samt gjøre det umulig å for andre å skyte opp satellitter.

 

I følge bibelen er et av tegnene på antikrist og dommedag (Matteus 24:29) :

 

"...skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes."

 

 

Det finnes også rundt 50 000 objekter, større enn en tennisball, i bane rundt jorden, som for det meste bare er skrot.

En del av det søppelet kommer allerede fra Elon, i form av en Tesla han fant det for godt å skyte opp, et av de største søppel-objektene i bane.

 

 Legg til at han også eier et selskap som heter Neuralink Corp, som ønsker å implantere en brikke i hånden på alle mennesker, så er det lite tvil, bibelen sier (Johannes åpenbaring 13:11) :

 

"Da så jeg et annet dyr; det steg opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drake.

All den makt det første dyret har, bruker det andre dyret etter oppdrag fra det første.

Det får hele jorden og dens folk til å tilbe det første dyret – det som hadde fått sitt banesår leget.

Det gjør store under, lar til og med ild falle ned fra himmelen på jorden, like for øynene på folk.

...

Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen.

Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet"

 

vd2wes.jpg

 

Elon-frightened-scared.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

 

Yup, venter på en haug av Musk-hatere her jeg også :p

 

Fyren er antikrist  :tease:

 

Først skal han grave tunneler på kryss og tvers av hele jordkloden med The Boring Company, så skal han skyte opp 7518 satellitter med Space X.

 

Til sammenligning ble den eldste satellitten som fremdeles går i bane skutt opp i 1958, og det finnes nå totalt, samlet, rundt 1100 satellitter rundt jorden.

 

Med 7518 satellitter til i bane, så er målet til Musk uten tvil å forsøke å sperre for solen, samt gjøre det umulig å for andre å skyte opp satellitter.

 

I følge bibelen er et av tegnene på antikrist og dommedag (Matteus 24:29) :

 

"...skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes."

 

 

Det finnes også rundt 50 000 objekter, større enn en tennisball, i bane rundt jorden, som for det meste bare er skrot.

En del av det søppelet kommer allerede fra Elon, i form av en Tesla han fant det for godt å skyte opp, et av de største søppel-objektene i bane.

 

 Legg til at han også eier et selskap som heter Neuralink Corp, som ønsker å implantere en brikke i hånden på alle mennesker, så er det lite tvil, bibelen sier (Johannes åpenbaring 13:11) :

 

"Da så jeg et annet dyr; det steg opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drake.

All den makt det første dyret har, bruker det andre dyret etter oppdrag fra det første.

Det får hele jorden og dens folk til å tilbe det første dyret – det som hadde fått sitt banesår leget.

Det gjør store under, lar til og med ild falle ned fra himmelen på jorden, like for øynene på folk.

...

Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen.

Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet"

 

vd2wes.jpg

 

Elon-frightened-scared.png

"Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet"

 

Tenker du Fødsel og perssonnummer / organisasjonsnummer som vi alle må ha for å kunne leve i dag?

Lenke til kommentar

Har du dårlig internett? De fleste jeg kjenner har 100mbps eller bedre, og svært lav ping. Selv på 'landet' der jeg bor er det stort sett nok til å strømme 4k..

Pingen er bra, hastigheten er så som så.. Har 500/50. Men det er bare om jeg kjører hastighet en vei. Kjører jeg data begge veier. 

 

Så har jeg 300/40 linje tenker jeg, og detta betaler jeg 1000kr i måneden for.. Samme linja i Sverige er vel en 200kr :p  Bor i Norges 6 største by :p

 

Fiber er det ingen mulighet for. 

 

Og jeg kan bare velge 1 leverandør.. Vel har et par underlevrandører men de kan bare levere 20/1 linje som max.

 

Sier ikke neitakk til gigabit :p

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Pingen er bra, hastigheten er så som så.. Har 500/50. Men det er bare om jeg kjører hastighet en vei. Kjører jeg data begge veier.

 

Så har jeg 300/40 linje tenker jeg, og detta betaler jeg 1000kr i måneden for.. Samme linja i Sverige er vel en 200kr :p Bor i Norges 6 største by :p

 

Fiber er det ingen mulighet for.

 

Og jeg kan bare velge 1 leverandør.. Vel har et par underlevrandører men de kan bare levere 20/1 linje som max.

 

Sier ikke neitakk til gigabit :p

Gigabit over sattelit blir aldri noe særlig uansett. Kan ikke brukes til gaming f.eks. For høy forsinkelse i nettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Yup, venter på en haug av Musk-hatere her jeg også :p

 

Anyways. Jeg jobber i Afrika. Og noe sånt som dette her kan være med på å gi internett til flere (på sikt), og med bedre infrastruktur kan det komme mye godt ut av. Dette burde også kunne erstatte tradisjonelle satellitt-ISPer på sjøen som er svært dyre/ustabile og utrolig trege trege. Så håper Musk får til dette her :)

 

Microsoft hadde et tilsvarende prosjekt (om enn noe færre satellitter). De skrinla prosjektet pga. manglende lønnsomhet. I Afrika er det nok mange som ønsker 1 Gbit/s i bushen, men spørsmålet er hvor mange som kan betale for det. I byer og tettsteder må en konkurrere med kablede nett og 5G.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Microsoft hadde et tilsvarende prosjekt (om enn noe færre satellitter). De skrinla prosjektet pga. manglende lønnsomhet. I Afrika er det nok mange som ønsker 1 Gbit/s i bushen, men spørsmålet er hvor mange som kan betale for det. I byer og tettsteder må en konkurrere med kablede nett og 5G.

Lønnsomheten handler like mye om kostnadene som inntektene. Og SpaceX har veldig lave kostnader i forhold til å få plassert disse satellittene i bane.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...