Gå til innhold

Innlastingstid med HDD/SSD i Red Dead Redemtion 2


Isbilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vært interessant å vite hvor lang tid folk bruker på å komme seg inn i spillet.

Med PS4 Pro og "godt innlært" SSHD tar det meg 1:13 fra jeg trykker X på spillets startskjerm.

Spiller på en PS4 Slim og jeg mener det kan sammenlignes med GTA:V på konsoll så jeg overlever greit. Hadde vært noe annet på min 960 Evo på PC, men det får bli i framtiden. Skal sies at det kun blir lastet inn på nytt når jeg og samboer bytter bruker på hvem som skal spille da det kun er RDR2 som står i konsollen.  

 

Skal prøve å ta tiden neste gang.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Tror du har mye cachet i RAM. Du får neppe samme resultatet om du slår av maskinen helt før du prøver på nytt.

SSD er raskere enn spindeldisken som står i PS4, selv om den er ganske rask. Sony bruker vel stort sett Seagate på 1 TB og HGST på 500 GB.

 

Edit: Ser ut til at det brukes en del 1 TB disker fra Toshiba også

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Nå klokket jeg inn på ett minutt blank. Kanskje ikke SSHD-en min har "lært" spillet skikkelig enda likevel. Uansett innser jeg at det ikke er helt bra for tråden om vi skal snakke så mye mer om dette. Kanskje jeg oppretter en egen tråd for RDR2-drag i morgen.

 

Mest sannsynlig. SSD cache er jo laget for å være adaptiv, men det kommer jo også an på hvor godt den klarer å forutse. Mange måter å designe cache på.

Lenke til kommentar

RDR2 intern/stock HDD vs ekstern SSD

post-38451-0-06644300-1541971797_thumb.jpg

 

Nesten halvert lastetid pga denne lille lekre saken :D

post-38451-0-42594600-1541972115_thumb.jpg

 

Samt Odyssey

 

From home menu to playable state in Odyssey on internal HDD took 2:21

The same process took 1:30 with the game loaded from the external ssd

 

Kanskje jeg skal slenge på en ekstern SSD.

 

EDIT

Var så god pris på samsungen at jeg kjøpte en 500GB med levering i morgen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette viser jo at SSD over USB3 ikke er noe stor brems. 59 sekunder forskjell i lastetid på RDR2 er brukbart.

Original PS4 har et noe merkelig design for den interne HDD. Det er internt SATA -> USB -> SATA. Dette er vel videreført i senere modeller også. Tipper det er pga ARM+Jaguar comboen og dvalemodus som krever disk-adgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...