Gå til innhold

— Byton skal være noe helt annet enn det vi omtaler som bil i dag


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer fra en markedssjef skal man kanhende ta alt med en liten klype salt og sukker. Men hvorfor skal man på død og liv overvåke alt og alle. Kan de ikke bare lage en dings som jeg kan bruke uten at noen kikker meg over skuldrene til en hver tid. Da hadde det vert 100 ganger mer interessant og handle elbil. Det er ikke nødvendig med kontinuerlig overvåking for å lage en moderne god bil.

 

Hva er det med folk?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Når det kommer fra en markedssjef skal man kanhende ta alt med en liten klype salt og sukker. Men hvorfor skal man på død og liv overvåke alt og alle. Kan de ikke bare lage en dings som jeg kan bruke uten at noen kikker meg over skuldrene til en hver tid. Da hadde det vert 100 ganger mer interessant og handle elbil. Det er ikke nødvendig med kontinuerlig overvåking for å lage en moderne god bil.

 

Hva er det med folk?

 

Det er jo bare til å nappe ut simkortet om en føler seg overvåket, hva er det med folk? 

Lenke til kommentar

Når det kommer fra en markedssjef skal man kanhende ta alt med en liten klype salt og sukker. Men hvorfor skal man på død og liv overvåke alt og alle. Kan de ikke bare lage en dings som jeg kan bruke uten at noen kikker meg over skuldrene til en hver tid. Da hadde det vert 100 ganger mer interessant og handle elbil. Det er ikke nødvendig med kontinuerlig overvåking for å lage en moderne god bil.

 

Hva er det med folk?

Antar bilen overvåkes for å kunne utføre tiltak for å forbedre brukeropplevelsen, som hos Tesla.

Ellers, du lar jo deg overvåke på alle mulige andre vis. Bl.a. gjennom mobilbruk, kortbruk, medlemsskap i butikker, internett generelt (frivillig bruk av forum som dette bl.a.). Ikke at det rettferdiggjør å bli mer overvåket, men..

 

EDIT:

Presisering.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Skrekk og gru!

Jeg trenger en bil som flytter meg fra a til b. En bil tilkoblet nettskyen med ansiktsgjenkjenning osv. osv. . Hvor mye kan gå galt på det verst tenkelig tidspunktet ?

Rema reklamen har noe( for seg. Hvorfor bruke teknologi for å gjøre alt mulig så innmari komplisert med så utrolig mange flere sensorer og andre sårbare innretninger. Greit i reklamen, men i virkeligheten ?

En regning på en volvo på skifte av dørlås-sensorer som korroderte i løpet av 2 år på over 31000 sier sitt. Enkle ting som lett lar seg gjøre manuelt, trenger man ikke komplisere med et utall dyre komponenter.

Lenke til kommentar

Skrekk og gru!

Jeg trenger en bil som flytter meg fra a til b. En bil tilkoblet nettskyen med ansiktsgjenkjenning osv. osv. . Hvor mye kan gå galt på det verst tenkelig tidspunktet ?

Rema reklamen har noe( for seg. Hvorfor bruke teknologi for å gjøre alt mulig så innmari komplisert med så utrolig mange flere sensorer og andre sårbare innretninger. Greit i reklamen, men i virkeligheten ?

En regning på en volvo på skifte av dørlås-sensorer som korroderte i løpet av 2 år på over 31000 sier sitt. Enkle ting som lett lar seg gjøre manuelt, trenger man ikke komplisere med et utall dyre komponenter.

post-80192-0-94622300-1542034381_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har så utrolig tro på autonome biler. Tenk å kunne fjerne mennesket fra rattet. Null problemer med svaksynte, tunghørte, dumme, syke, medisinerte, gamle osv osv. Trafikken dreper mange hvert år. Man får det sikkert ikke ned i null, men potensialet her er stort.

 

For ikke glemme ruspårvirkede, ukonsentrerte, mobilsurfere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...