Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er egentlig forskjellen mellom Herpes og munnskold/after?


RunningRiver

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten med sikkert at jeg har herpes HSV-1, selv om jeg ikke har sjekka det. Spilte amerikansk fotball i ungdoms alderen, og delte drikke flaske med hele laget. Erfart flere utbrudd, i form av prikking først, så blemmer og til slutt smertefulle sår etter på. Jeg vet at jeg har hatt minst 3 utbrudd som jeg kan huske. Og alle syntomene starter helt likt, som nevnt over. Alle har alltid kommet på leppene, og gjerne når jeg begynner å bli litt sjuk! 

Spiste noe mat i dag, med chili biter i. Og en bit traff innsiden av underlepppa, svidde selfølgelig med en gang. Så ble det hovent, og nå er det to hvite prikker der. Spørsmålet mitt er da, er dette munnskold eller herpes? Kan herpes forekomme på innsiden av leppene og? Lenge siden sist jeg har hatt utbrudd av herpes, og hjalp lite at det var chili svie. For den minnet veldig om herpes prikkinga, har nesten blitt finta! Lest litt på nett, men jeg blir ikke klokere....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...