Gå til innhold

Diskusjon.no rammet av spam-angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra at dere tar tak i dette.

 

  • Nye medlemmer plasseres nå i en egen gruppe frem til en uke etter registrering

Jeg vet ikke helt hva dette vil innebære, men det første innlegget til en ny bruker burde alltid gå gjennom enten en godkjenningsprosess eller så burde moderatorer automatisk varsles om førstemeldinger. Regner med at det ikke er så mange nye legitime brukere som kommer til hver uke.

Lenke til kommentar

Veldig bra at dere tar tak i dette.

Jeg vet ikke helt hva dette vil innebære, men det første innlegget til en ny bruker burde alltid gå gjennom enten en godkjenningsprosess eller så burde moderatorer automatisk varsles om førstemeldinger. Regner med at det ikke er så mange nye legitime brukere som kommer til hver uke.

Moderatorer jobber på frivillig basis. Forslaget ditt hadde ført til veldig mye ekstra-arbeid. I teorien en god løsning, men i praksis veldig vanskelig å gjennomføre rett og slett på grunn av mengden.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderatorer jobber på frivillig basis. Forslaget ditt hadde ført til veldig mye ekstra-arbeid. I teorien en god løsning, men i praksis veldig vanskelig å gjennomføre rett og slett på grunn av mengden.

Jeg antok at volumet ikke var for stort. Om jeg gjetter villt så vil jeg si at det kanskje er 50 nye legitime brukere per uke. Om man kun hadde automatisk rapportering av førsteposten så vil det si under 10 meldinger som skal sjekkes i løpet av en dag fordelt på de moderatorene som passer på da. Det burde være overkommelig og være mye mindre enn det volumet av andre meldinger som allerede rapporteres.

Lenke til kommentar
  • Antall samtaler som øvrige medlemmer kan starte i en 24-timersperiode er redusert fra 20 til 10. Det må være fem minutter mellom hver nye samtale. Videre begrensninger vurderes.

 

Mulighet for å legge inn en funksjon som gjør at man "hvitlister" alle man tidligere har hatt samtaler med, og at disse ta ikke teller i "nye samtaler" hvis man oppretter en ny samtale? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...