Gå til innhold

Transkjønnet mann vant VM i banesykling for kvinner


Anbefalte innlegg

Hvis vi teller biler, jeg teller blå og du teller rød, så deler vi dem inn. Da blir det vel litt teit å si at man ikke er enig i at blå biler er blå eller at rød er rød, og at man kan telle de blå som røde også, fordi man anser at de ikke finnes "trange båser" og at man like gjerne kan være imot "inndelingen".

Men det finnes jo bare to farger: Svart og Hvitt.

 

Svindlere er en ting. Jeg kaller dem kjønnssvindlere hvor svindelen støttes av staten, noe som er uriktig ovenefor resterende befolkning. Bare fordi noen sinnsyke folk har vrangforestillinger betyr ikke at vi bør tilpasse oss samfunnet til de vrangforestillingene, noe haugevis av radikale og ekstremister mener vi bør gjøre når det kommer til transvestitter.

Hvorfor er du så redd for å bli "kjønnssvindlet" når du i følge deg selv har perfekt kjønnsfornemmelse?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor disse hjernevaskede slavene absolutt skal kjempe så voldsomt for transvestitter plutselig, etter at mediene og politikerne har fortalt dem at de skal gjøre det. Eller jo, jeg forstår jo hvorfor de gjør det, det har jeg jo allerede forklart med formuleringen.

Dersom de er hjernevaskede slaver er de jo unnskyldt. Hva er din unnskyldning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinneren er filosof i tillegg til idrettskarrieren, så jeg kan godt se for meg at dette er en del av et eller annet prosjekt.

Om man bytter ut alle kjønnsdeler, er man fortsatt en mann? Blir jo en variant av Theseus' paradoks dette.

Sannheten.

Den objektive sannheten eller den subjektive sannheten? Er alt som rokker ved virkelighetsforståelsen din løgn?

Lenke til kommentar

Om man bytter ut alle kjønnsdeler, er man fortsatt en mann? Blir jo en variant av Theseus' paradoks dette.

Den objektive sannheten eller den subjektive sannheten? Er alt som rokker ved virkelighetsforståelsen din løgn?

 

Sannhet er sannhet, skal du diskutere det også nå? Alt er relativt for din del? Det finnes ingen faste holdepunkter i samfunnet? Ikke en gang kjønn? Men gresset i din verden er nok rødt.

 

For alle andre er sannheten at gresset normalt sett er grønt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannhet er sannhet, skal du diskutere det også nå? Alt er relativt for din del? Det finnes ingen faste holdepunkter i samfunnet? Ikke en gang kjønn? Men gresset i din verden er nok rødt.

 

For alle andre er sannheten at gresset normalt sett er grønt.

Ulike måter å se verden på skaper ulike sannheter. Er man fargeblind kan gresset være rødt.

Lenke til kommentar

Om man bytter ut alle kjønnsdeler, er man fortsatt en mann? Blir jo en variant av Theseus' paradoks dette.

Den objektive sannheten eller den subjektive sannheten? Er alt som rokker ved virkelighetsforståelsen din løgn?

 

Kromosomer bestemmer ditt kjønn, så nei ikke noe paradoks her, det er den objektive sannheten.

Lenke til kommentar

Om man bytter ut alle kjønnsdeler, er man fortsatt en mann? Blir jo en variant av Theseus' paradoks dette.

Den objektive sannheten eller den subjektive sannheten? Er alt som rokker ved virkelighetsforståelsen din løgn?

Du kan ikke bytte ut alle kroppsdeler, det er ren fantasi.

 

Hvis vi skal gå den veien, hvorfor ikke bytte ut alle kromosonene også?

Lenke til kommentar

Du kan ikke bytte ut alle kroppsdeler, det er ren fantasi.

 

Hvis vi skal gå den veien, hvorfor ikke bytte ut alle kromosonene også?

Jeg snakker her om kroppdelene som blir brukt til å bestemme kjønn. Utovertiss for gutt og innovertiss for jente er hovedsaklig måten vi har blitt kjønnsbestemt på i hundretusener av år. Kromosomer er et nytt begrep som historisk og juridisk ikke har noe med kjønn å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg snakker her om kroppdelene som blir brukt til å bestemme kjønn. Utovertiss for gutt og innovertiss for jente er hovedsaklig måten vi har blitt kjønnsbestemt på i hundretusener av år. Kromosomer er et nytt begrep som historisk og juridisk ikke har noe med kjønn å gjøre.

 

Utovertiss og inovertiss er bare en enkel måte å identifisere kjønn på. Om noen mangler penis, så er det fortsatt mulig å finne ut hvilket kjønn de er basert på andre kroppsdeler.

 

Husk på, her snakker vi om sport og det er ikke penisen som gjør menn bedre i sport.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utovertiss og inovertiss er bare en enkel måte å identifisere kjønn på. Om noen mangler penis, så er det fortsatt mulig å finne ut hvilket kjønn de er basert på andre kroppsdeler.

 

Husk på, her snakker vi om sport og det er ikke penisen som gjør menn bedre i sport.

Så hvilken metode er den riktige? Hele opplegget er jo en pseudo-vitenskap og uansett hvordan man trekker grensen kan jeg ikke se at en metode skulle kunne gi en mer rettferdig konkurranse enn en annen.

 

Hvorfor er det være et problem at menn er bedre enn kvinner i sport? Er ikke dette en konkurranse der man skal finne ut hvem som er best? Må vi virkelig kjønnskvotere vinnere?

Lenke til kommentar

Så hvilken metode er den riktige? Hele opplegget er jo en pseudo-vitenskap og uansett hvordan man trekker grensen kan jeg ikke se at en metode skulle kunne gi en mer rettferdig konkurranse enn en annen.

 

Hvorfor er det være et problem at menn er bedre enn kvinner i sport? Er ikke dette en konkurranse der man skal finne ut hvem som er best? Må vi virkelig kjønnskvotere vinnere?

 

Som samfunn ønsker vi å ha både kvinnesport og mannesport.

 

Det mest naturlige er.

  • Om man er født mann, så konkurrerer man med menn.
  • Om man er født kvinne, og bruker ikke steroider så konkurrerer man med kvinner.
Lenke til kommentar

 

Som samfunn ønsker vi å ha både kvinnesport og mannesport.

 

Det mest naturlige er.

  • Om man er født mann, så konkurrerer man med menn.
  • Om man er født kvinne, og bruker ikke steroider så konkurrerer man med kvinner.

Det mest naturlige er jo også at kvinnene steller hjemmet og mennene forsørger familien, men nå forventer samfunnet at mannen skal støvsuge, vaske, skifte bleier og amme. Det betyr ikke lenger noe om man er kvinne eller mann, så hvorfor skal ikke dette også gjelde i idretten? Blir det ubalanse i kjønns-regnskapet kan man jo alltids kvotere en kvinne eller to opp på pallen.

Lenke til kommentar

Det mest naturlige er jo også at kvinnene steller hjemmet og mennene forsørger familien, men nå forventer samfunnet at mannen skal støvsuge, vaske, skifte bleier og amme. Det betyr ikke lenger noe om man er kvinne eller mann, så hvorfor skal ikke dette også gjelde i idretten? Blir det ubalanse i kjønns-regnskapet kan man jo alltids kvotere en kvinne eller to opp på pallen.

 

Det mest naturlige er at hver familie bestemmer selv hvem som gjør hva. 

 

Og selvfølgelig betyr det noe om man er kvinne eller mann. F.eks. kvinner får tilbud om GU-undersøkelse, noe som ikke engang er mulig å utføre på en mann.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det mest naturlige er at hver familie bestemmer selv hvem som gjør hva.

Samfunnet blander seg stadig inn i denne fordelingen. Siden du brukte samfunnets ønsker som argument burde vi forvente at samfunnet følger sine egne prinsipper.

Mannen skal stelle hjemme og kvinnen skal kvoteres inn i styreverv, men kvinner og menn som konkurrerer mot hverandre blir plutselig for drøyt. Hvordan skal vi vite når likestillingen skal gjelde og når det "naturlige" skal gjelde?

Og selvfølgelig betyr det noe om man er kvinne eller mann. F.eks. kvinner får tilbud om GU-undersøkelse, noe som ikke engang er mulig å utføre på en mann.

Eller at kvinner får tilbud om HPV-vaksine, noe som ikke engang... I ett øyeblikk betyr det noe og i et annet betyr det ikke noe. Litt etter hva som passer kvinnebeveg samfunnet best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...