Gå til innhold

Transkjønnet mann vant VM i banesykling for kvinner


Anbefalte innlegg

Nei, angående håndball liker jeg kvinnehåndball bedre fordi sporten er mer interessant å se på. Herrehåndball er for rask og ooversiktlig. Damehåndballen er et tempo som passer seg bedre for tilskuere.

 

At kvinnehåndball har et tregere tempo enn herrehåndball kommer av at kvinnene spiller på et lavere nivå.

 

De er dårligere.

 

Kvinnehåndballen hadde blitt gruset om kvinnelag og herrelag spilte i samme liga. Og derfor er de adskilt. Fordi kvinner er dårligere i idrett, og det er paradoksalt nok urettferdig å stille kjønnene opp mot hverandre på like premisser.

 

Jeg mener også at det ville vært urettferdig, fordi kvinner er innlysende dårligere enn menn i idrett. Det blir ikke like premisser når utgangspunktet er at man er kvinne. Å være kvinne er et handicap dersom målsetningen er optimal prestasjon. Det gjelder så å si alt.

 

Kvinner og menn konkurrerer separat selv i biljard.

 

Selv i dart.

 

 

Mitt argument er ikke at vi skal avvikle kvinneidrett, men at kvinner generelt sett presterer dårligere enn menn, og at kvinneidrett derfor er mindre interessant - målt i antall tilskuere det tiltrekker seg. Og i den grad kvinneidretten tiltrekker seg overveldende mange tilskuere, har det ofte noe å gjøre med kvinnenes bekledning og utseende. Ikke prestasjon.

 

Og derfor har transene (menn) et fortrinn i kvinneidrett når de måles på prestasjon. Biologiske menn bør konkurrere i herreidrett.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transene kan ha sine egne konkurranser 2 uker etter Paralympics.

Jepp. Alle vi ikke liker kan ha egne konkurranser. En som er annerledes er ille, men en som er annerledes og vinner er det verste.

Hvorfor skal man skille mellom dum og smart, snill og ufyselig, syk og frisk eller noe som helst annet?

Bør disse gruppene også ha egne konkurranser?

Vi kan jo bare la alt som heter fornuft gå rett til helvete. Brenne opp der og bli til aske.

Når det gjelder idrett og sirkuset rundt er jeg redd fornuften allerede er forduftet.

Lenke til kommentar

Jepp. Alle vi ikke liker kan ha egne konkurranser. En som er annerledes er ille, men en som er annerledes og vinner er det verste.

Bør disse gruppene også ha egne konkurranser?

Når det gjelder idrett og sirkuset rundt er jeg redd fornuften allerede er forduftet.

 

Da kan vi også droppe paralympics slik at handikappede blir nødt til å konkurrere mot funksjonsfriske.

 

Skjønner du ikke hvor tåpelig det du sier er? Og hvorfor i huleste sier du det? Er det virkelig så viktig å gi transvestitter hele samfunnet vårt og la de ødelegge for andre, i en slags syk tro på uendelige rettigheter for alle minoriteter selv om det går utover alle andre?

 

Er du helt bak mål? Hater du kvinner så mye at du vil ødelegge idretten for kvinner?

 

Mitt argument er ikke at vi skal avvikle kvinneidrett, men at kvinner generelt sett presterer dårligere enn menn, og at kvinneidrett derfor er mindre interessant - målt i antall tilskuere det tiltrekker seg.

Det stemmer jo, men alikevel er det mange som følger kvinneidrett. Totalt sett er kvinneidrett svært populært.

 

Og derfor har transene (menn) et fortrinn i kvinneidrett når de måles på prestasjon. Biologiske menn bør konkurrere i herreidrett.

Stemmer, og alle transer er sitt opprinnelige kjønn biologisk, ikke det kjønnet de later som de er og forsøker å lure samfunnet til å tro at de er.

 

En transvesitt er en transvestitt.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan vi også droppe paralympics slik at handikappede blir nødt til å konkurrere mot funksjonsfriske.

Det hadde ikke være noe problem hadde ikke det viktigste vært å vinne. Men de funksjonshemmede kunne jo selvsagt fortsatt ha konkurranser tilpasset funksjonshemninger.

Skjønner du ikke hvor tåpelig det du sier er? Og hvorfor i huleste sier du det? Er det virkelig så viktig å gi transvestitter hele samfunnet vårt og la de ødelegge for andre, i en slags syk tro på uendelige rettigheter for alle minoriteter selv om det går utover alle andre?

Jeg har tro på like rettigheter, ikke uendelige.

Er du helt bak mål? Hater du kvinner så mye at du vil ødelegge idretten for kvinner?

Slett ikke, men siden idretten er så opptatt av å rangere folk fra først til sist har man jo her en mulighet til å sette kvinnene på sin rettmessige plass.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke være noe problem hadde ikke det viktigste vært å vinne. Men de funksjonshemmede kunne jo selvsagt fortsatt ha konkurranser tilpasset funksjonshemninger.

Jeg har tro på like rettigheter, ikke uendelige.

Slett ikke, men siden idretten er så opptatt av å rangere folk fra først til sist har man jo her en mulighet til å sette kvinnene på sin rettmessige plass.

 

Selv synes jeg både paralympics og kvinneidrett bør fortsette som nå. Det er en bra løsning, da kan man konkurrere på like premisser.

Lenke til kommentar

Utrolig enkelt å løse dette: Kvinner som tidligere var menn konkurrerer i én liga og menn som tidligere var kvinner konkurrer i en annen.

 

Transmannsligaen kan fort bli den mest interessante da de lovlig får resept på testosteron, og i realiteten kan kjøre store doser testosteron eller kurer med kort-ester-steroider uten å bli tatt for det. Ikke at dette er særskilt forskjellig fra proffsporten som den er i dag, det er bare det at transemenn kan gjøre dette i langt større grad, nærmest åpent, med lav risiko. 

Lenke til kommentar

Utrolig enkelt å løse dette: Kvinner som tidligere var menn konkurrerer i én liga og menn som tidligere var kvinner konkurrer i en annen.

 

Transmannsligaen kan fort bli den mest interessante da de lovlig får resept på testosteron, 

 

Jeg er helt enig i inndeling.

 

Videre synes jeg det skal bli "åpen klasse" der alt er lov :p De skader jo bare seg selv, og dop viser seg jo å være ufattelig effektivt. Er vel en grunn til at "mange" av friidretts-rekordene står/ble stående evig lenge når det var full blomstring på det glade 70 tall og utover. 

Lenke til kommentar

Videre synes jeg det skal bli "åpen klasse" der alt er lov :p De skader jo bare seg selv, og dop viser seg jo å være ufattelig effektivt. Er vel en grunn til at "mange" av friidretts-rekordene står/ble stående evig lenge når det var full blomstring på det glade 70 tall og utover. 

 

Definitivt. Det er også mye mer interessant å se på. Med en utestet klasse vil man fort se helt utrolige rekorder da disse utøverene ikke trenger å bekymre seg for testing året rundt og kjøre konservative doser med korte estere. 

Lenke til kommentar

Hvis du mener like premisser er det samme som like kjønnsorgan så...

 

Kjønnsorgan er ikke det eneste som bestemmer biologisk kjønn. Hver eneste celle i kroppen bestemmer det. Bare fordi man kutter av seg kuken og tar hormoner betyr ikke at man er kvinne. Det finnes ikke noe "transkjønnet", det heter faktisk hermafroditt og er en meget sjelden tilstand. Det du og alle andre snakker om er transvestitter. Kjønnssvindel som støttes av staten fordi radikale nå har så mange føtter inn dørene i politikken at de kan tvinge gjennom politikk som er mot folkets interesser og folkets ønsker.

 

Men ja, angående sport så er det selvsagt rettferdig at menn konkurrerer mot menn og kvinner konkurrerer mot kvinner og at handikappede har sin egen konkurranse. Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal diskutere imot helt åpenlyse ting som egentlig ikke engang er noe å diskutere.

 

Du kan gjerne diskutere at biler burde ha firkantede hjul. Eller, jeg vet ikke om du er en av de type personene som jeg beskriver i paragrafen over, men slik personer kan diskutere at hjul heller burde være firantede. Ser man på dagens samfunn, kan det godt tenkes at de får gjennomslag for det og at vi får et samfunnsdiktat som tilsier at vi må bytte ut alle runde hjul med firkantede hjul.

 

Utrolig enkelt å løse dette: Kvinner som tidligere var menn konkurrerer i én liga og menn som tidligere var kvinner konkurrer i en annen.

 

Det finnes ikke kvinner som tidligere var menn. Du snakker om menn som later som om de er kvinner.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjønnsorgan er ikke det eneste som bestemmer biologisk kjønn. Hver eneste celle i kroppen bestemmer det. Bare fordi man kutter av seg kuken og tar hormoner betyr ikke at man er kvinne. Det finnes ikke noe "transkjønnet", det heter faktisk hermafroditt og er en meget sjelden tilstand. Det du og alle andre snakker om er transvestitter. Kjønnssvindel som støttes av staten fordi radikale nå har så mange føtter inn dørene i politikken at de kan tvinge gjennom politikk som er mot folkets interesser og folkets ønsker.

Hva mener du med "det du og andre snakker om"? Det er ikke jeg som har behov for å dele folk inn i grupper enten det gjelder kjønnsorgan eller x- og y-kromosomer. En kvinne og en mann kan prestere individuelt enten de løper mot en mann, en kvinne, en transvestitt, en hermafroditt, en som er hjulbeint, en uten armer og bein, en som har råd til å bruke tusenvis av kroner på trening og utstyr, en som har dopet seg eller en veddeløpshest med fire bein. Det finnes ikke like premisser.

 

Men ja, angående sport så er det selvsagt rettferdig at menn konkurrerer mot menn og kvinner konkurrerer mot kvinner og at handikappede har sin egen konkurranse. Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal diskutere imot helt åpenlyse ting som egentlig ikke engang er noe å diskutere.

En konkurranse med bare en vinner kan aldri være rettferdig, men det mest urettferdige er å ikke få delta.

 

Du kan gjerne diskutere at biler burde ha firkantede hjul. Eller, jeg vet ikke om du er en av de type personene som jeg beskriver i paragrafen over, men slik personer kan diskutere at hjul heller burde være firantede. Ser man på dagens samfunn, kan det godt tenkes at de får gjennomslag for det og at vi får et samfunnsdiktat som tilsier at vi må bytte ut alle runde hjul med firkantede hjul.

Firkantede hjul passer på en spesifikk type vei hvor runde hjul ikke passer. Det betyr ikke at vi trenger å forby andre typer hjul på de ulike veiene. I praksis er veiene våre uansett ganske humpete.

10001.2-3-8.1.gif

Endret av forumtrollet
Lenke til kommentar

Hva mener du med "det du og andre snakker om"? Det er ikke jeg som har behov for å dele folk inn i grupper enten det gjelder kjønnsorgan eller x- og y-kromosomer.

I motsetning til deg så tror jeg naturlige forskjeller i verden har en betydning og legger blant annet merke til om en person er en kvinne eller mann når jeg ser dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner har eget sjakk VM, men kvinner *kan* delta i alle turneringer, om de er gode nok eller får invitasjon

 

javel, men hvorfor eget VM ? Kan "middelmådige" gutter på samme måte, melde seg på dame-turneringer hvis de ønsker?

 

Faktum er vel at vi står overfor et paradoks, i den forstand at begrunnelsen for egne menn/kvinne konkurranser i idrett begrunnes i forskjellig fysisk styrke fra naturens side, mens dette ikke er sosiologisk/politisk akseptert argument for hjernen.

 

Vi kommer nok ikke til å få se 8. mars plakater som krever ên felles kjønns klasse, vil jeg tippe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får jeg ungdomskort til bussen hvis jeg identifiserer meg som 16 år gammel? I denne diskusjonen ser jeg ikke hvorfor kjønn og alder skal behandles ulikt.

 

Hah, faktisk er det en mann i Nederland som har gått rettens vei for å endre alder fra 69 år til 49 år. Og ja, staten driver identitetssvindel på vegne av transvestitter, så hvorfor ikke gjøre det med alder også?

 

Du føler deg 25 år gammel og staten lyver på dine vegne. Fantastisk eller? Så kan du gå rundt å lyve om din alder. Ja, men du ser jo ikke ut som du er 25, du ser ut som du er 65. Så svarer du bare, jeg er 25 fordi jeg føler for å være det. Realiteten har ingen betydning.

 

Iallefall ikke i de radikale ekstremisters sinn, hvor ingenting er unormalt og hvor det ikke finnes noe "normal" eller begrensninger for idioti.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I motsetning til deg så tror jeg naturlige forskjeller i verden har en betydning og legger blant annet merke til om en person er en kvinne eller mann når jeg ser dem.

Jeg har så absolutt en formening om hvem som er kvinner og menn, men i motsetning til deg har jeg ikke behov for å sette folk i trange båser og kalle dem som ikke er enig i inndelingen for svindlere.

Lenke til kommentar

Jeg har så absolutt en formening om hvem som er kvinner og menn, men i motsetning til deg har jeg ikke behov for å sette folk i trange båser og kalle dem som ikke er enig i inndelingen for svindlere.

Hvis vi teller biler, jeg teller blå og du teller rød, så deler vi dem inn. Da blir det vel litt teit å si at man ikke er enig i at blå biler er blå eller at rød er rød, og at man kan telle de blå som røde også, fordi man anser at de ikke finnes "trange båser" og at man like gjerne kan være imot "inndelingen".

 

Svindlere er en ting. Jeg kaller dem kjønnssvindlere hvor svindelen støttes av staten, noe som er uriktig ovenefor resterende befolkning. Bare fordi noen sinnsyke folk har vrangforestillinger betyr ikke at vi bør tilpasse oss samfunnet til de vrangforestillingene, noe haugevis av radikale og ekstremister mener vi bør gjøre når det kommer til transvestitter.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor disse hjernevaskede slavene absolutt skal kjempe så voldsomt for transvestitter plutselig, etter at mediene og politikerne har fortalt dem at de skal gjøre det. Eller jo, jeg forstår jo hvorfor de gjør det, det har jeg jo allerede forklart med formuleringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...