Smedsrud Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Det nye kameraet er likevel nest best på markedet.iPhone Xs-kameraet slått av Huawei i stor kameratest Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Dxo mark kan ikke brukes som sammenligning mellom ulike modeller, da de ikke forholder seg til samme test metoder, eller har objektive test metoder. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg avtrekkeren Skrevet 4. oktober 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Lage en headlinersak for å fortelle at noe ikke er best? Men det viktigste var vel å få inn "iphone" i søkeordene. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg likferd Skrevet 4. oktober 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Skal vi lage sak om at Huawei vant? Nei, det blir for dumt. Vi lager sak om iPhone! Endret 4. oktober 2018 av likferd 16 Lenke til kommentar
Patrick K Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Når jeg ser på bildene som sammenligner bildekvaliteten i dårlig lys, føler jeg det sammenlignes hundemøkk med kattemøkk.Det er jo ikke bra fra noen av de... Bare forskjellig karakter av støy og fargefeil. Ikke noe å skrive hjem om uansett. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Synes det er litt morsomt at Oneplus 6 som veldig mange ikke ville kjøpe fordi kamera var så elendig scorer såppas bra på testen demmes? 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Synes det er litt morsomt at Oneplus 6 som veldig mange ikke ville kjøpe fordi kamera var så elendig scorer såppas bra på testen demmes? Jeg som har både note 8 og note 9 har veldig vanskelig å se hvordan note 9 kan score så veldig mye hoyere en note 8. Å hvordan kommer note 8 midt imellom galaxy s7 og s9? Å galaxy S8 fikk ikke engang vaere med? Å nokia 8 helt nede i bunn sammen med galaxy J2? Nei dette er noe tull. ikke gidd å poste flere "nyheter" fra den hjemmesida takk. Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Dxo mark kan ikke brukes som sammenligning mellom ulike modeller, da de ikke forholder seg til samme test metoder, eller har objektive test metoder. Nåja... Jeg leser jevnlig DxoMark's tester. De er helt ekstremt detaljerte, jeg kan ikke forestille meg at noen andre gjør en mer grundig gjennomgang enn dem. De prøver å ha like tester, ala DPreview for speilreflekskamera - men det er ofte vanskelig å ha 100% like situasjoner. Klart det er rom for uenighet og meninger, men jeg vil si at DxoMark er det mest objektive som fins i bransjen. 1 Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Ikke noe snakk om kameraet foran, men det er kommet frem at det ligger en låst Face Smooth funksjon på alle nye iPhone modellene. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Dxo mark kan ikke brukes som sammenligning mellom ulike modeller, da de ikke forholder seg til samme test metoder, eller har objektive test metoder.Nåja... Jeg leser jevnlig DxoMark's tester. De er helt ekstremt detaljerte, jeg kan ikke forestille meg at noen andre gjør en mer grundig gjennomgang enn dem. De prøver å ha like tester, ala DPreview for speilreflekskamera - men det er ofte vanskelig å ha 100% like situasjoner. Klart det er rom for uenighet og meninger, men jeg vil si at DxoMark er det mest objektive som fins i bransjen. De er meget nøye når det kommer til kamera og objektiv. Men smarttelefon? Hvordan avgjør man hvilken telefon som gir best bokeh? Og hvordan gjør man det når man slår på ai bokeh på en telefon, men ikke på andre? Telefonene testes ikke i et studio, ikke med samme forhold, etc. Lenke til kommentar
...... Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Skal vi lage sak om at Huawei vant? Nei, det blir for dumt. Vi lager sak om iPhone! Dette er faktisk elendig journalistisk arbeid, som ble veldig vanlig etter at Tek ble kjøpt opp av VG. Endret 4. oktober 2018 av DKC 3 Lenke til kommentar
Meslith Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Synes det er litt morsomt at Oneplus 6 som veldig mange ikke ville kjøpe fordi kamera var så elendig scorer såppas bra på testen demmes?Har selv en OnePlus 6 etter at min Pixel 2XL gikk ad undas, og hvordan OnePlus 6 kan få såpass bra resultat på testen er ett mysterium for meg.Nei, kameraet og bildene er den klarer er ikke det verste, men sammenlignet med hva Pixel 2, Samsung, iPhone, og Huawei P20 klarer er som natt og dag. Med en gang du sammenligner bildene som blir tatt på noen av de telefonene nevnt over med OnePlus, så ser OnePlus sine bilder helt ræva ut der detaljene er smurt ut over. Hadde kameraet på telefonen vært det viktigste punktet for hva jeg ser i en telefon, hadde OnePlus 6 blitt regelrett kastet i søpla. Så ja DXOmark sine tester er ganske ubrukelige, og poengscoren til OnePlus 6 er ikke til å stole på. PS: er ganske fornøyd med OnePlus 6 så lenge du ser vekk fra kameraet, og at den mangler den der "squeeze" funksjonen som Pixel 2 har Endret 4. oktober 2018 av Meslith Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 De er meget nøye når det kommer til kamera og objektiv. Men smarttelefon? Hvordan avgjør man hvilken telefon som gir best bokeh? Og hvordan gjør man det når man slår på ai bokeh på en telefon, men ikke på andre? Telefonene testes ikke i et studio, ikke med samme forhold, etc. Vel da burde de som ikke har AI bokeh legge til dette. Huawei vinner stort sett pga bildebehandling og AI funksjoner de har. Sammen med sine NPUer på SoC. Apple har og kretser for maskinlæring. Så dårlig av dem å ikke bruke det til biler. Ser du Google er de og flinke med maskinlæring for bilder. Bruker det i Pixel og også i foto-appen. Det er ikke urettferdig, det er fordel til selskapene som gjør det best. Lenke til kommentar
Panter 2 Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Er det noe bra med iPhone i det hele tatt? Ja, markedsføringen og hypen, men selve produktet; nei.... 2 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Det er verdt å merke seg at det er DxOMark mobile man snakker om her...DxOMark mobile på 105 tilsvarer vel trolig rundt 40 på den ordinære DxOMark-skalaen. Et stykke bak i røkla blant vanlige kompaktkameraer, med andre ord, bildekvalitetsmessig. Endret 5. oktober 2018 av BjartmarO 1 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Til den prisen burde det jo nesten fulgt med et ekstra speilreflekskamera 1 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 4. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2018 Kameraet er nok bedre på iPhonen enn på Huwaei sin. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2018 De er meget nøye når det kommer til kamera og objektiv. Men smarttelefon? Hvordan avgjør man hvilken telefon som gir best bokeh? Og hvordan gjør man det når man slår på ai bokeh på en telefon, men ikke på andre? Telefonene testes ikke i et studio, ikke med samme forhold, etc. Vel da burde de som ikke har AI bokeh legge til dette. Huawei vinner stort sett pga bildebehandling og AI funksjoner de har. Sammen med sine NPUer på SoC. Apple har og kretser for maskinlæring. Så dårlig av dem å ikke bruke det til biler. Ser du Google er de og flinke med maskinlæring for bilder. Bruker det i Pixel og også i foto-appen. Det er ikke urettferdig, det er fordel til selskapene som gjør det best. Ifølge deres egne tester skal alle telefoner som har ai, falsk bokeh, eller lignende, testes med dette slått på. Noe de ikke gjør. De har ved flere anledninger ignorert bokeh funksjoner, og gitt telefoner dårligere resultater pga dette. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 5. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2018 DxO mark er bare en veilendende test. Det sier lite om "ditt eller mitt" bruk i praksis. Har selv opplevd å kunne ta bedre bilder med mobil som f.eks har en score på 85 enn en med 95. Så det er ikke helt reelt. iPhone har generelt gode kamera men ikke bedre enn flere i testen om man tenker "all-over". Og samme med Huawei P20 Pro. Best kamera generelt men har også oppleve å slått den med mobiler som scorer lavere. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 5. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2018 Det er verdt å merke seg at det er DxOMark mobile man snakker om her... DxOMark mobile på 105 tilsvarer vel trolig rundt 40 på den ordinære DxOMark-skalaen. Et stykke bak i røkla blant vanlige kompaktkameraer, med andre ord, bildekvalitetsmessig. Er ikke fult så stor forskjell som 105 vs 40 nei.. Den tiden er forbi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg