Gå til innhold

Nettroll og politiske aktivister får skylden for Star Wars-hat


Anbefalte innlegg

Ingen som har noe imot filmen klarer å komme med noen begrunnelse for dette. (begrunnelser som gir mening iallefall.)

De klager på at den ikke er noen star wars film, fordi de gamle var annerledes.

Vel. Det er da en ny film? Skulle de gi ut den samme om og om igjen?

De klager på at ei som har bodd alene på en planet siden hun var liten, og som har sloss mot utallige bander, kan sloss?

Filmen får klager på at personen som hadde 1 års erfaring med lyssverd ikke er like flink til å bruke det som noen med 17...

Realistiske karakterer, motiver, etc.

Ting som de originale filmene var svake på.

Det blir nå for ødeleggende?

Verst av alt er folk som mener det er feminisme bare fordi ei dame får lov til å gjøre noe.

Logiske brister i plottet. Karakterer som ikke engasjerer. Dårlige replikker. Misplassert humor.

Forskjellen ligger først og fremst i at de tre første filmene holdt seg til tradisjonell fortellerteknikk. Det er derfor de er så bra. Det finnes en disiplin selv om det er store fortellinger. De nye Star Wars filmene har karakterer som ikke bidrar med noe, scener som ikke fører til noe, en manglende rød tråd. Kort sagt: filmene er rotete og slurvete.

Det virker som om den nye Hollywoodgenerasjonen først og fremst er opptatt av å være politisk korrekte.

Men barn og tenåringer er ikke så kresne, da, og media gir alltid filmene gode anmeldelser. Så filmselskapene overlever nok.

Endret av Vaniman
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logiske brister i plottet. Karakterer som ikke engasjerer. Dårlige replikker. Misplassert humor.

Forskjellen ligger først og fremst i at de tre første filmene holdt seg til tradisjonell fortellerteknikk. Det er derfor de er så bra. Det finnes en disiplin selv om det er store fortellinger. De nye Star Wars filmene har karakterer som ikke bidrar med noe, scener som ikke fører til noe, en manglende rød tråd. Kort sagt: filmene er rotete og slurvete.

Det virker som om den nye Hollywoodgenerasjonen først og fremst er opptatt av å være politisk korrekte.

Men barn og tenåringer er ikke så kresne, da, og media gir alltid filmene gode anmeldelser. Så filmselskapene overlever nok.

 

Hvilke logiske brister finner man i tlj?

 

Karakterer som ikke engasjerer er da høyst subjektivt.

Dårlige replikker er noe star wars er kjent for, spesielt de eldre..

Missplassert humor? Star wars har alltid vært fult av samme type humor. Noen som husker ewoks? R2?

 

Det er en kraftig rød tråd gjennom tfa og tlj. Rey.

 

Hva gjelder scener som ikke fører til noe, hele jabba delen er bortkastet. Trening med yoda? Cloud City?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lol på alle alt rightere her som ikke greier å se kvinner og fargede i hovedrollen.

 

Lol på "far left" som ikke engang greier å lese kritikken, men heller hoster opp noe fjas om kvinner og fargede i hovedroller...

 

Det er hovedsaklig legitim kritikk av karakterene, deres utvikling og bidrag til historien, uavhengig av kjønn og etnisitet. Samt kritikk som er helt uavhengige av karakterer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkUbrO

Lol på alle alt rightere her som ikke greier å se kvinner og fargede i hovedrollen.

 

Det har ingenting med å se kvinner eller fargede i hovedroller. I de første 3 filmene så er Carrie Fisher en av hovedrollene, ingen hadde problemer med det da og ingen har problemer med det nå. Det har med at filmen var dårlig generelt, dårlig script og en historie som ikke ga mening,

Lenke til kommentar

Lol på "far left" som ikke engang greier å lese kritikken, men heller hoster opp noe fjas om kvinner og fargede i hovedroller...

 

Det er hovedsaklig legitim kritikk av karakterene, deres utvikling og bidrag til historien, uavhengig av kjønn og etnisitet. Samt kritikk som er helt uavhengige av karakterer...

Ikke det alt-right klager på.

Lenke til kommentar

Ble overrasket over den voldsomme kritikken filmen fikk. Som enorm star wars fan i min tid, ble jeg skuffet når 1,2 og 3 kom. Det var etter mitt syn, helt unødvendig og tilførte lite eller ingenting til universet. En sytete Darth Vader, JarJar Binks osv osv. Men, 7 likte jeg godt, og når The last jedi kom så koste jeg meg med den også. Når jeg så ser at folk gir den 1 på IMDB så ble jeg bare irritert. 1 betyr ingen formildende omstendigheter, altså dårlig filming, dårlig manus, dårlig skuespill og at filmen ikke på noe tidspunkt gjorde noe bra/riktig. Jeg kan forstå at noen ikke likte den, men å si at den ikke hadde noe? Det er bare svada og vas. Folk har altfor lett for å slakte. Hvis jeg virkelig avskyr en film så kan jeg gå med på å gi den 3/10 og forklare hvorfor, men 1? Det virket veldig lite sannsynlig for meg at det var reelt. Jeg tenkte kampanje med en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Både Last Jedi og Soylo var dårlige, Rogue One var faktisk ganske bra i forhold. SJW agendaen ruinerte hele Star Wars konseptet, som kreft spiser en kropp innenifra.

Likte bedre Solo og Last Jedi. Rouge One var ikke elendig, men den slet jeg litt med å se ferdig.  Vil si terningkast 5 til Last Jedi, 4 til Solo og 3 til Rouge One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som gjorde den første Star Wars filmen fra 1977 så god, er at den hadde et lavt budsjett og en ny kreativitet og teknikk som var banebrytende for sin tid. Den er fortsatt på mange måter et mesterverk. Dages reboot filmer har store budsjetter men et veldig kjedelig manuskript og lukter SJW tankesett lang vei, der målet er å gjøre de hvite, mannlige, nerdete Star Wars fandom sinte og frustrerte, ved å ignorere historikken og ideologien fra de gamle filmene og samtidig score billige politiske poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rogue One likte jeg. The Force Awakens var en på ingen måte noen dårlig film, bare det at vi har sett samme historien før - bare laget MYE bedre.

 

Har ikke bestemt meg om å se mer main story Star Wars, kjedet meg veldig i The Force Awakens og sleit med å se ferdig filmen.

 

Solo filmen kanskje jeg ser.

Lenke til kommentar

Det som gjorde den første Star Wars filmen fra 1977 så god, er at den hadde et lavt budsjett og en ny kreativitet og teknikk som var banebrytende for sin tid. Den er fortsatt på mange måter et mesterverk. Dages reboot filmer har store budsjetter men et veldig kjedelig manuskript og lukter SJW tankesett lang vei, der målet er å gjøre de hvite, mannlige, nerdete Star Wars fandom sinte og frustrerte, ved å ignorere historikken og ideologien fra de gamle filmene og samtidig score billige politiske poeng.

Det er disse alt-right holdningene russerene ønsker å øke for å spre splittelse i USA, som artikkelen viser. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som gjorde den første Star Wars filmen fra 1977 så god, er at den hadde et lavt budsjett og en ny kreativitet og teknikk som var banebrytende for sin tid. Den er fortsatt på mange måter et mesterverk. Dages reboot filmer har store budsjetter men et veldig kjedelig manuskript og lukter SJW tankesett lang vei, der målet er å gjøre de hvite, mannlige, nerdete Star Wars fandom sinte og frustrerte, ved å ignorere historikken og ideologien fra de gamle filmene og samtidig score billige politiske poeng.

 

Men det er jo ikke det filmene gjør?

De følger historien fra tidligere filmer veldig nøye.

De bygger opp karakterer som aldri hadde noen utvikling i de tidligere filmene.

De utvider, forklarer, viser.

Han solo, leia... De hadde 0 karakterutvikling i de originale filmene.

Nå har karakterene motivasjoner, de er realistiske.

 

Istedenfor å være et lavbudsjetts barnefilm, med begrenset fantasi, har de bygget opp et ordentlig univers.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke det filmene gjør?

De følger historien fra tidligere filmer veldig nøye.

De bygger opp karakterer som aldri hadde noen utvikling i de tidligere filmene.

De utvider, forklarer, viser.

Han solo, leia... De hadde 0 karakterutvikling i de originale filmene.

Nå har karakterene motivasjoner, de er realistiske.

 

Istedenfor å være et lavbudsjetts barnefilm, med begrenset fantasi, har de bygget opp et ordentlig univers.

Du har helt rett. Det er bare folk som er ukomfortable når det ikke er hvite menn i hovedrollene. De ser på det som tap av makten deres i samfunnet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...