Gå til innhold

Nettroll og politiske aktivister får skylden for Star Wars-hat


Anbefalte innlegg

Festlig diskusjon dette. Selv om filmene ikke er på nivå med den første triologien, er de iallfall bedre enn de 3 neste. Jævla Jar-Jar Binks og tidenes verste casting av Hayden Christiansen som Anakin, gjorde jo disse innimellom til tilnærmede parodier. Spesielt episode 2 var jo en direkte dårlig svak film totaldominert av kjedelig CGI. Episode 3 kunne vært bra med en kapabel skuespiller som Anakin i stedet for katastrofen Christiansen.

 

Da er det mye bedre med Rey som en hovedperson i de nye filmene. Klarer ikke å slippe tanken på kritikken ville vært mindre dersom den viktigste protagonisten var en hvit mann i stedet. Anser Daisey Ridley som en god skuespiller og Rey som en troverdige heltinne og protagonist. Synes hun er et friskt pust i SW-universet.

 

Det er dog en del logiske svakheter i filmene, og ang "main story arc", har jeg selv to store innvendinger. Det var den uhyre litte flatterende historien til Luke i de nye filmene, samt at jeg lurer på hvem i det huleste Snoke var, og hvorfor de tok livet av ham så raskt. Dersom Snoke ikke kommer tilbake på en eller annen måte i den siste filmen, vil jeg kalle hans rolle av de mest unødvendige teaserne og potensielt interssante karakterne som til slutt endte opp i ingenting i hele filmhistorien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må vel strengt tatt ha sett en film for å mislike den, eller?

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om en måte å måle på om folk faktisk synes var bra eller ikke.

 

Hvis person A ser en film og liker den så sier han det til person B og C, og hvis de liker den, så sier B det til D og E, og C sier det til F og G. Flere ser altså filmen fordi noen likte den i utgangspunktet.

 

Det vil si at hvis folk generelt synes filmen er dårlig så vil den kanskje ha en topp ved lansering, for så å stupe. En film som mange liker vil antakelig ha en mer jevn popularitet hele veien.

 

Om noen ser filmen og misliker den så er det jo helt usannsynlig at han vil anbefale den til venner og bekjente.

Lenke til kommentar

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om en måte å måle på om folk faktisk synes var bra eller ikke.Hvis person A ser en film og liker den så sier han det til person B og C, og hvis de liker den, så sier B det til D og E, og C sier det til F og G. Flere ser altså filmen fordi noen likte den i utgangspunktet.Det vil si at hvis folk generelt synes filmen er dårlig så vil den kanskje ha en topp ved lansering, for så å stupe. En film som mange liker vil antakelig ha en mer jevn popularitet hele veien.Om noen ser filmen og misliker den så er det jo helt usannsynlig at han vil anbefale den til venner og bekjente.

Reklame og markedsføring betyr nok mye angående besøkstall. Hollywood er flinke til å skape forventninger og oppmerksomhet rundt filmene sine.

Lenke til kommentar

Reklame og markedsføring kan bety noe for de første dagene eller åpningshelgen. Etter det så kommer det an på om folk anbefaler til andre eller ikke.

 

Uten å virke belærende, så tror jeg makro-økonomien til en Star Wars film er står og faller på det meste annet enn word-of-mouth. Star Wars universet har en GEDIGEN fanskare i verpeklar alder som går og ser filmene sammen med familie, venner og venners familie uansett om noen har rakket ned på dem eller ikke.

 

Jeg er selv ikke spesielt Star Wars-fantast, men elsker den originale trilogien grunnet historiene den maler. Og selv jeg måtte se The Force Awakens 2 ganger på kino - første gang i spenning for hvordan en potensielt fantastisk historie ville utvikle seg videre, og andre gang i ren vanntro over at filmen var så ulidelig dårlig på så mange nivå som den faktisk var.

 

Etter å ha sett The Force Awakens andre gang gikk jeg rett hjem, slettet The Force Awakens fra Macen, og kjøpte Episode I, II og III på iTunes Movie Store.

 

Det skal en helt spesielt dårlig film til for å få meg til å savne Jar Jar Binks...

Lenke til kommentar

 

Star Wars universet har en GEDIGEN fanskare i verpeklar alder som går og ser filmene sammen med familie, venner og venners familie uansett om noen har rakket ned på dem eller ikke.

 

Det stemmer da ikke helt. Ettersom problemet solo fikk var at folk boikottet filmen, uten å ha sett den, bare fordi noen hadde sagt de burde.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Det stemmer da ikke helt. Ettersom problemet solo fikk var at folk boikottet filmen, uten å ha sett den, bare fordi noen hadde sagt de burde.

 

 

Eventuelt at fanskaren syntes at The Last Jedi var så ulidelig at de ikke vil finne seg i det lengre? Som sagt, om du vil se suksessen av The Last Jedi, se på salgstallene til Han Solo filmen og 'The Last Jedi 2'. Der vil du få svaret ditt ;)

Lenke til kommentar

Uten å virke belærende, så tror jeg makro-økonomien til en Star Wars film er står og faller på det meste annet enn word-of-mouth. Star Wars universet har en GEDIGEN fanskare i verpeklar alder som går og ser filmene sammen med familie, venner og venners familie uansett om noen har rakket ned på dem eller ikke.

Nåja, jeg vet ikke hvor gedigen den egentlig er. Og "Word of Mouth" vil fortsatt være relevant her.

 

Jeg holder fast ved at salgstallene er en klar indikasjon på om f.eks. analysen som omtales her har noe for seg eller ikke.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Det stemmer da ikke helt. Ettersom problemet solo fikk var at folk boikottet filmen, uten å ha sett den, bare fordi noen hadde sagt de burde.

 

 

Eventuelt at fanskaren syntes at The Last Jedi var så ulidelig at de ikke vil finne seg i det lengre? Som sagt, om du vil se suksessen av The Last Jedi, se på salgstallene til Han Solo filmen og 'The Last Jedi 2'. Der vil du få svaret ditt ;)

The last jedi 2. En film som aldri fantes? Hvordan tenker du at jeg skal finne salgstallene på den?

 

Og hva har solo med tlj å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står ikke på det visuelle med moderne CGI, men at denne Star Wars-filmen hadde et for likt plott med planetdrepermaskineri. Kan hende det er vanskelig å lage nye Star Wars-episoder. Men jeg er helt enig i at filmen hadde dårlig historiefortelling.

 

Jeg synes også det var litt jåleri med rød plasmabrenner på sverdklingen (selv om idéen var god). Ellers burde jeg vel gitt plusskarakter for å finne en litt unik skuespiller til denne karakteren selv om jeg syntes han var litt "fugly"

 

Adam-Driver-Kylo-Ren-Scar-Star-Wars-The-

ht-kylo-ren00.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Det står ikke på det visuelle med moderne CGI, men at denne Star Wars-filmen hadde et for likt plott med planetdrepermaskineri. Kan hende det er vanskelig å lage nye Star Wars-episoder. Men jeg er helt enig i at filmen hadde dårlig historiefortelling.

 

Jeg synes også det var litt jåleri med rød plasmabrenner på sverdklingen (selv om idéen var god). Ellers burde jeg vel gitt plusskarakter for å finne en litt unik skuespiller til denne karakteren selv om jeg syntes han var litt "fugly"

 

Adam-Driver-Kylo-Ren-Scar-Star-Wars-The-

ht-kylo-ren00.jpg

 

Feil film, den du snakker om er tfa, dette er tlj.

(film 7 og 8)

Bilder av karakteren er forresten en dukke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...