Gå til innhold

Kamptråd - Champions League 18/19


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle stoler fullt og helt på at de stopper bildet i riktig millisekund, men med Reguilon i full fart mot mål samtidig som headingen så er det i alle fall ikke "clear and obvious" at det er offside der. Bruker flere minutter på å zappe Ajax for motivasjon og momentum og RM ender opp med å vinne kampen med 2 bortemål.

 

Ajax hadde fortjent bedre.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Ja, er enig i at Ajax fortjente mer her. De var det beste laget. Situasjonen det ble dømt på var jo offside, men veldig hårfin. Mulig dommeren mener det er angrep på keeper også, jeg vet ikke. Jeg trodde VAR kun skulle gripe inn i "clear and obvious" situasjoner, mulig det er annerledes på offside fordi det er enten eller. Det blir riktig avgjørelse her, i det minste. 

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Selv om du ser den i sakte film, så er det umulig å si om han er offside eller ikke. Ja, du kan trekke linjer om du stopper videoen, men det er ingen maskin som med 100% sikkerhet stopper bildet akkurat idet headingen skjer, det er et menneske. Vi har alltid stolt blindt på at det blir stoppet riktig tidspunkt, men jeg har sett tilfeller der det til og med er luft mellom ball og spiller når de stopper bildet, så jeg stoler ikke på det.

 

Synes Bratseth sier det fint. Hadde vi ikke hatt VAR og målet hadde blitt godkjent, så hadde ingen klaget på det. Når han programledern da makter å ymte fram at dette muligens er den beste reklamen for VAR, siden vi kan se på ting som ikke er åpenbare, så sier det noe om hvor feil fokus noen har.

 

Det er ikke for sånne situasjoner man kan rettferdiggjøre VAR, men kan forstå det når det skjer en åpenbar feil som fører til at et lag får en fordel de ikke skulle fått.

Lenke til kommentar

Synes det ser riktig ut, skulderen er i offside. Men er jo fryktelig hårfint, og de burde ikke gått inn på situasjonen. Ellers er jeg 100% enig med deg Maefteda.

 

Skremmende hvor dårlige bilder de har å jobbe med i VAR-bussen. I Premier League har man jo hatt høyhastighetskameraer med fokus på målstreken og femmeteren på alle arenaene.

 

Er glad for VAR, men jeg mener fortsatt det er for tidlig å introdusere det. Det er så mye som ikke er helt på plass.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...