Gå til innhold

SNIKTITT: Call of Duty: Black Ops 4 – Blackout


Anbefalte innlegg

Fortnite forblir jo mest populært i all den tid det er gratis og har en visuell stil og gameplay som foreldre ser på som akseptabelt for barn i de fleste aldre å spille. Det sier jo egentlig seg selv. Et spill som selges til 60 EURO og som har langt større fokus på den militærebiten vil jo ikke kunne gjøre stort med det.

 

Det vil aldri bli like populært som det PUBG var på sitt beste heller, men det handler jo mer om at det toget har godt for lenge siden. Det PUBG oppnådde, og det Fortnite klarte å øke ytterligere ved å gå free-to-play og med langt mer barnevennlig visuell stil og gameplay var jo et unikum i en periode hvor sjangeren var ny og fremadstormende.

 

Nå er det flere aktører og markedet er mer mettet så det å skulle oppnå slike numre og tilstander er urealistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er helt texas rundt omkring jeg da. Ekstremt mye negativitet,sutring og klaging på veldig mange spill faktisk. Nå skal det sies at jeg bruker nok langt over gjennomsnittlig med tid på å surre rundt i slike artikler,forum og kommentar felt rundt omkring. Heldigvis så er det veldig lite av slikt her på forumet.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du mener det er spillet som er dårlig når du åpenbart har for dårlig hardware? :p

 

Han har veldig bra hardware. Så det er nok ikke tilfellet. Jeg har dårligere hardware og kjørte spillet uten problemer med maks grafikk og høy fps. Slik er det med beta. Og PC generelt. Ikke alltid ting fungerer som det skal. Noe en skulle tro en med hardware som han har var godt innforstått med. Men er vel mer "kult" å slenge litt med leppa. Det er jo tross alt COD som plutselig er blitt super populært igjen.

 

Hva skal folk hate nå liksom? Bare EA igjen snart virker det som. 

Om han spilte på riggen som han har i profilen sin så må han nesten ha brukt iGPU for å få den ytelsen han nevner, men om man bruker 0 tid til feilsøking for så å klage i ett kommentarfelt, da ser jeg ikke helt poenget...

Lenke til kommentar

Wow-effekten er nok borte med BR spill, men det er ikke akkurat noe nytt i BFV heller? Som de er pionerer på?

 

Uansett, PUGB er allerede "frakjørt" av et BR spill som ser ut som en dårlig tegneserie, så spådommen din raser litt sammen når et MER populært BR spill er lansert etter PUGB.

 

Jeg tror CoD lett kan bli populært, hvor lenge gjenstår å se. Det blir som en mellomting imellom PUGB og Fortnite.

 

Grafikken har ikke noe å si på salg, igjen, se på Fortnite.

Oi, her var det mye. kommer det ikke tydelig frem at jeg skriver jeg, som min subjektive mening på hva jeg kommer til å foretrekke? svæææært lite spådom i det innlegget. :p

 

Jeg har alltid hatt et godt forhold til BF spill og gleder meg stort, selv om spillet på ingen måte revolusjonerer noen ting så kommer jeg til å ha mange mange timer moro :) 

 

Kan svare på resten mer generelt, selv om PUBG og Fortnite er i samme sjanger så er det 2 veldig forskjellige spill. COD vil imo konkurrere langt mer direkte med PUBG. Jeg trur Fortnite vil leve sitt eget liv ved siden av. 

 

Når det gjelder grafikken så ser Fortnite riktig nok ut som en tegneserie, men det ser jo bra ut. I forhold til stilen de ønsker kjøre så er ikke grafikken der noe som plager meg i hvert fall. COD slik det fremstår i beta derimot ser ikke nevneverdig bra ut, og selv om det var en overdrivelse noen poster tilbake så er det ikke langt unna kvaliteten til et 8 år gammelt BF spill. 

 

siste kommentaren din om grafikk og salg er jeg enig i og har vel aldri påstått noe annet :) 

Lenke til kommentar

Battlefield V og Firestrorm er jeg spent på, men dog skeptisk. Det at det er Criterion som utvikler Battle Royale modusen, at det bare blir 64-spillere, kun squads osv vitner om noe de lapper sammen i siste liten bare for å kunne si at de har det. 

Har antall spillere så mye å si egentlig?

I PUBG så er jo halvparten av spillerene borte i løpet av de første 4-5 minuttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det har en del så si, men alt avhenger jo selvsagt av kartstørrelse og mye annet. Poenget er jo heller det at DICE ser ut til å gjøre minimale investeringer i modusen. 64-spillere er det samme som de har fra før av, så de flytter ikke fjell for å gjøre noe om på det. De setter bort utviklingen til Criterion fremfor å ta det selv osv osv.. Lover ikke godt.

 

Nå er tydeligvis forhåndssalget til Battlefield V veldig svakt, og tilbakemeldingene fra Open BETA nokså lunken, men det er vel for sent nå så de kan neppe snu seg rundt og kaste alle kluter på Firestorm nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at et annet studio tar det kan jo være både positivt og negativt. Det fører til at firestorm hvordan enn det blir ikke påvirker tides of war og motsatt.

 

poeng at det fort bare er 50-60 spillere igjen etter noen minutter i pubg/fortnite uansett, men folk vil jo hoppe hot i firestorm også som kanskje fører til at det bare er 25-35 igjen etter 5 min. Med et svært kart da så kan det fort bli et problem med tempoet, at det går for lenge uten å møte folk. Litt samme som Pubg har slitt med.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Nå har jo battlefield to forskjellige Br moduser.

Hvor den ene er avslutning av en runde med grand operations.

 

Hvert lag starter spillet i en modus som rush.

Ene laget har uendelig med liv, mens det andre har begrenset.

De med begrenset liv må plante bomber på bestemte plasser, mens det andre laget skal beskytte.

 

Så, etter denne runden med rush, går spillet over i conquest.

Nå har begge lag begrenset antall liv.

Man sloss om å holde områder i spillet, de med flest områder over lengst tid vinner.

 

Om spillet skulle være ganske uavgjort, så går man inn i en br modus.

Hvor hvert lag starter uten våpen, 32 mot 32 spillere.

Kartet blir mindre og mindre.

Dør man må man se på de andre som er i live på laget sitt.

 

Til slutt er det en person som sloss for at 32 skal vinne en kamp som har tatt ~30 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...