Gå til innhold

-Saddam Hussein fortjener å dø


pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det vært opp til meg, så hadde Saddam ønsket seg et nakkeskudd, etter et "mindre avhør". Man kan ha mye moro med svovelsyre - en torturmetode som ikke akkurat er ukjent for Saddam Hussein. Så sånn sett så er han veldig godt forberedt på det.... Men jeg forstår at slikt må gjøres litt mer klinisk; den elektriske stolen hadde vært tingen! Men nå håper og tror jeg at Saddam tortureres, om enn bare mentalt, nå som han sitter i USAs varetekt.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke posten din, seriøst eller ironisk, men jeg tolker den seriøst og spør da: Hvor gammel er du egentlig? og hvordan har du tenkt at dette skal slutte? Skal man torurer alle som dreper noen? Skal vi alle falle ned på deres ynkelige patetiske lave nivå når vi skal straffe de?

 

Etter min mening så er det du gjør her, altså oppfordrer til bruk av tortur det samme som å oppfordre til rasisme/nazisme, altså brudd på retningslinjer her, men det er det ikke opp til meg å avgjøre da!

 

Får se når det kommer en moderator innom og leser her tror jeg!

 

PS! Jeg anser ikke meg selv for å være blant menneskerasen da jeg ser at den inneholder ellementer som Saddam Hussein og deg!

 

/me out

Lenke til kommentar
Manuel: Vel talt.

Da velger jeg her, i og med at slike ting som tortur blir bifallt og moderatorene i sin infantile mangel på sunn dømmekraft velger å gå det hus forbi som vanlig, å finne det passende å utrykke meg som følger:

 

Slike mennesker som deg, Fiskepinna (samt Manuel), skulle jeg gjerne sett bli torturert litt, slik at dere kunne ha anledning til å uttale dere om tortur ikke kun fordi dere har kommet i tenårene, har ståpikk og kjenner at testosteronen syder og herjer med hjernebarken, men fordi dere vet hva dere snakker om.

 

Angående sammenlikning mellom antallet drepte for Saddam Hussein og Bush:

* Hvis jeg påviser at Bush har drept flere enn Hussein, hva gjør du da?

 

Jeg mener, hvorfor skal jeg bruke tid på å dra sammenligninger mellom en kar som har styrt i 35 år og en kar som har styrt i 3?

 

Mer interessant er jo selvsagt spørsmålet om din verdensoppfatning ville kunne endres ved at du ble informert om de faktiske forhold, eller om du fremdeles befinner deg på stadiet i din personlige utvikling hvor du tror det du ønsker å tro, og kun har rom for å trekke slutninger som samsvarer med ditt utgangspunkt.

 

EDIT:

Regner ikke her Adawen blant de "infantile moderatørene".

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

*Fått rapport*

 

Jeg som moderator vet ikke helt hva jeg bør gjøre; har intrykk av at "politikk-å-religion-å-krig-å-fred-å-sånn" :roll: faktisk stort sett går ut på akkurat det dere driver med her; masse bråk, krangling og lite konstruktive "fakta" som man faktisk kommer frem til (det er derfor vi har demokrati, ikkesannt??). Så i mine øyne er dere "On Topic" ...

 

Så, om jeg prøver å forme dere (politikere?) eller det dere diskuterer til noe dere ikke er eller styre dere i en annen retning v.h.a. makt/tvang, kunne dere like gjerne tatt en tur ut og tatt en øl eller-noe. Hvis dere ikke har noe konstruktivt/interessant å bidra med i andre forum her da så klart.

 

Min mening:

Krangl så mye dere vil -- kast dritt til hverandre .. men gjør det her på "Off Topic/Politikk/Religion" -forumene (ikke spam seff., slikt går ut over andre her på nettverket også). For om jeg stenger denne tråden, starter dere en ny og fortsetter der dere slapp. --og ikke rapporter ting når det "går over streken", det er nok av andre (mer viktige) ting/forum å rydde opp i .. For i politikk er det tydeligvis lite streker.

 

Derimot på andre forum ("On Topic") bør det holdes en annen tone; og ting bør rapporteres hvis retningslinjer o.l. ikke følges! (Så klart :) )

 

Dette var min mening altså ..

 

Jeg lar rapporten(e) stå (jeg ignorerer dem) til noen andre ser den; og lar noen andre mods/admins avgjøre eller ta seg av dette ..

 

Edit:

(Nå har jeg riktignok lest noe sånnt som 10% av det som er sagt her da men ...)

..for å rive meg med litt; "Hvem som fortjener å dø" eller ikke, er ikke opp til dere som enkeltmenesker å avgjøre på noen som helst måte! (og heller ikke Bush egentlig)

 

Det er irrellevant og nitrist (burde hatt annet å gjøre) å høre hva hver enkelt av dere "mener", og man har 1000 forskjellige meninger, "submeninger" og synvinkler på saken (leder til krangel, misforståelser, utydelig kommunikasjon, etc.) ..

 

Det er (igjen) derfor man har demokrati! -- Vi har allerede løst problemet :idea: .. Emnet er ikke opp til dere som enkeltmennesker å diskutere eller avgjøre; det har ingen nytte.

 

Bruk stemmeretten hvis dere har noe dere skulle ha sagt! :sick:

 

..videre..

 

Tortur kan være et politisk emne som kan taes opp på en fornuftig måte.

 

emnet != folka

 

Så om "folka" begynner å snakke om andre emner enn tortur f.eks., er det igjen opp til dem, ikke emnet, om de greier å ta dette opp på en fornuftig måte.

 

Tortur; om noen synes det er greit; OK for meg. Om noen synes det er "helt sykt"; OK for meg. Det er meninger og tanker hver og en må få rett til å ha -- uten at det egentlig bør bli noe bråk av det. (Ideellt sett selvfølgelig).

 

Så hvem eller hva skal bannes? Folka eller emnet? -- Det er opp til folka som velger å ta opp emnet. Og hvis det ikke finnes noen løsning; så blir det vel emnet i stedet for folka som bannes?

 

..IMHO..

 

Jeg lar som sagt noen andre ta seg av dette, spesiellt siden jeg er ganske ny i "gamet" som moderator, og egentlig har forumet "Programmering" som "ansvarsområde".

 

Så om noen ikke greier å akseptere at andre har andre meninger og tanker, som f.eks. nevnt ovenfor, blir det opp til "gammle-gutta" å avgjøre om noen skal bannes.

Lenke til kommentar
Slike mennesker som deg, Fiskepinna (samt Manuel), skulle jeg gjerne sett bli torturert litt, slik at dere kunne ha anledning til å uttale dere om tortur ikke kun fordi dere har kommet i tenårene, har ståpikk og kjenner at testosteronen syder og herjer med hjernebarken, men fordi dere vet hva dere snakker om.
På meg virker det som om DrDoogie her har mistet all respekt for forumbrukere med ett annet syn enn han selv. Jeg ser på dette som en god søknad om å få jekket opp advarsel-saken et par-tre hakk. Hver gang DrDoogie kom med et innlegg her så er det entet personangrep, offtopic, eller logiske finurligheter.

Useriøse debattmetoder som kraftig bruk substantivene rompe og fasist:

Hvis derimot hensikten er å undergrave alle politiske retninger som ikke kun har som mål å slikke rævhullet til amerika, så er det jo forståelig at man på fint nasist-fasistisk vis går inn for å eliminere forkjempere for demokrati.

Håning av moderator.

Dvs., her demonstrerer du klart og tydelig at du ikke fatter bokstavene på skjermen foran deg.

 

DISSE BOKSTAVENE "...lys nå trollene i bann.".

 

Ikke stenge tråden, ikke komme med en advarsel, ikke gi tilsvar, men å (LES NÅ BOKSTAVENE PÅ SKJERMEN FORAN DEG): "...lyse trollene i bann".

Totalt på villspor:

@Fiskepinna: Gud, hvor du er selvsentrert.

 

Har forresten bodd en tid i Australia - der tok man ikke alltid av seg på beina når man gikk inn i huset. Det henger selvfølgelig sammen med at dem er skitne, late undermennesker hele hurven.

 

En gang til:

@Fiskepinna: Gud, hvor du er selvsentrert.

Personangrep i en tråd jeg ikke var aktiv:

Klart at et barn hopper på den selvsentrerte sirkel-logiske karusellen "Jeg er bedre enn andre eller i det minste god fordi familien min har mer penger enn folk flest". Hei Fiskepinna!.

Jeg registrerer at DrDoogie er en av de "gamle gutta", og derfor får herse med moderatorer som han vil.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, er det ikke så vanskelig å sammenligne antall drepte som følge av Bush sine handlinger med antall drepte som følge av Hussein sine.

eg mener, hvorfor skal jeg bruke tid på å dra sammenligninger mellom en kar som har styrt i 35 år og en kar som har styrt i 3?

 

Bestem deg, sammenlikner du Bush™jr. med Saddam eller ikke ? Eller er dette ett eksempel på

logisk konsekvenstenking ser jo ikke ut til å være den største mentale nådegaven til usa-unnskylderne.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Ikke si at folk med andre, mer overdrevne, meninger enn dere er barnslige! Da blir jo dere barnslige!

 

For meg er livstid han burde få. Synes det er tullete med folk som mener at han ikke skal henrettes fordi ingen fortjener å dø, eller "da er jo vi like dårlige som han!". Folk er forskjellige! Noen fortjener rett og slett å dø eller pines! Verden er ikke en eneste stor grønn eng! Det er brune tjafser med gress rundt omkring som ikke kan repareres! Dårlig metafor, men det var det beste jeg kunne komme på.

Lenke til kommentar

I et samfunn hvor drap er en synd, og forbryteren skal hevnes av staten på lik måte en selv er anklaget for - er dødsstraff dobbeltmoral på sitt verste. Det tjener ikke noe moderne samfunn.

 

Men du mener kanskje også det burde gjøres av private initiativ, FiskePinna? :no:

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til meg, så hadde Saddam ønsket seg et nakkeskudd, etter et "mindre avhør". Man kan ha mye moro med svovelsyre - en torturmetode som ikke akkurat er ukjent for Saddam Hussein. Så sånn sett så er han veldig godt forberedt på det.... Men jeg forstår at slikt må gjøres litt mer klinisk; den elektriske stolen hadde vært tingen! Men nå håper og tror jeg at Saddam tortureres, om enn bare mentalt, nå som han sitter i USAs varetekt.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke posten din, seriøst eller ironisk, men jeg tolker den seriøst og spør da: Hvor gammel er du egentlig? og hvordan har du tenkt at dette skal slutte? Skal man torurer alle som dreper noen? Skal vi alle falle ned på deres ynkelige patetiske lave nivå når vi skal straffe de?

 

Etter min mening så er det du gjør her, altså oppfordrer til bruk av tortur det samme som å oppfordre til rasisme/nazisme, altså brudd på retningslinjer her, men det er det ikke opp til meg å avgjøre da!

 

Får se når det kommer en moderator innom og leser her tror jeg!

 

PS! Jeg anser ikke meg selv for å være blant menneskerasen da jeg ser at den inneholder ellementer som Saddam Hussein og deg!

 

/me out

"What goes around, comes around"

 

Krigens regler for hvordan en skal behandle sivile og tilfangetatte soldater har ingen verdi når ikke motstanderen følger disse reglene. Da er det etter mitt syn fair å ta i bruk samme metoder, men bare når det er nødvendig. Det skiller "oss" fra "dem".

 

At du ikke evner å forstå hva som skiller meg fra Saddam er ikke mitt problem, men prøv å forstå hvilke lidelser han har påført Irak og folket. Fordi Saddam har torturert tusenvis av mennesker, om enn bare indirekte, synes jeg at å gasse han eller gi han en giftsprøyte er for "godt". Fyren skal virkelig få kjenne hvordan det er å få 16A gjennom ballesteinene og hvor godt og varmt det er i et kar med svovelsyre.

 

Når det gjelder dødsstraff generelt skrev jeg at det skal begrenses til særskilte tilfeller. Når en gærning kjører rundt i landet og dreper mennesker for moro skyld (eller fordi han får ståpikk, som DrDoogie så fint poengterte) , er ikke jeg interessert i å vite hvordan vi skal ta imot denne personen med åpne hender, sitte å dille med han, sende han rundt til div. hjerneforskere rundt om i verden på skattebetalernes bekostning og hvordan duden skal integreres i samfunnet slik at han kan gjenta forbrytelsene. Nei... Den skyldige skal straffes - føle hvordan det er å dø. Vel å merke hadde denne personen et valg, noe ikke ofrene hadde, og nå skal udåden straffes med samme midler.

 

Innlegget var ikke ment å være rasistisk (da skal du heller rakke ned på Hamas og Vennekompaniet Laden), og jeg beklager hvis det ble tolket som et angrep på en bestemt etnisk gruppe (religonen forbeholder jeg meg retten til å kritisere). Poenget er at ikke noe menneske ville ønske å fåføre sine artsfeller så mye lidelse, og spesielt når vi snakker om "uskyldige" mennesker.

 

Forøvrig er jeg 17 år, og jeg ønsker at du skal ta imot mine gratulasjoner om at du selv erklærte deg for taperen i denne diskusjonen*

 

*Å rakke ned på alder er en naturlig reaksjon ;-) Synonymt med: Jeg klarer ikke å finne på flere argumenter.

 

I et samfunn hvor drap er en synd, og forbryteren skal hevnes av staten på lik måte en selv er anklaget for - er dødsstraff dobbeltmoral på sitt verste. Det tjener ikke noe moderne samfunn.

(Dobbeltmoral er når foreldrene sier at barna skal holde seg unna alkohol, når de selv er på fylla hver eneste helg.)

 

Dette er et særs sjeldent tilfelle av forbrytelser mot menneskerasen. Derfor er dette heller unntaket enn regelen. Henrettelsesmetoden skal være den samme uansett hvilke metoder morderen brukte.. Dette skal bestemmes av de som styrer landet, et styre som skal representere foilket og handle på deres vegne. "Don't queston authority".

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Da velger jeg her, i og med at slike ting som tortur blir bifallt og moderatorene i sin infantile mangel på sunn dømmekraft velger å gå det hus forbi som vanlig, å finne det passende å utrykke meg som følger:

 

Slike mennesker som deg, Fiskepinna (samt Manuel), skulle jeg gjerne sett bli torturert litt, slik at dere kunne ha anledning til å uttale dere om tortur ikke kun fordi dere har kommet i tenårene, har ståpikk og kjenner at testosteronen syder og herjer med hjernebarken, men fordi dere vet hva dere snakker om.

Kanskje innlegget mitt var litt på "kanten", men da burde du iallfall holde lav profil etter dette ^^

 

Angående sammenlikning mellom antallet drepte for Saddam Hussein og Bush:

* Hvis jeg påviser at Bush har drept flere enn Hussein, hva gjør du da?

 

Jeg mener, hvorfor skal jeg bruke tid på å dra sammenligninger mellom en kar som har styrt i 35 år og en kar som har styrt i 3?

Du klarer sikkert å se noen tendenser her: Bush henretter ikke alle i senatet fordi de er uenige med han. Bush bruker ikke ABC-våpen med det overordnede foremålet å drepe sivile, og på en smertefull måte. Bush er ikke dikatator. Bush tvinger ikke folket til å feire han. Bush navngir ikke byer etter eget gode. Bush har aldri gitt noen ordre om at samtlige krigsfanger skal drepes. Bush bruker ikke 90% av USAs inntekter på egne goder. Bush er en lovlig valgt president. Bush er ikke kommunist.

 

Mer interessant er jo selvsagt spørsmålet om din verdensoppfatning ville kunne endres ved at du ble informert om de faktiske forhold, eller om du fremdeles befinner deg på stadiet i din personlige utvikling hvor du tror det du ønsker å tro, og kun har rom for å trekke slutninger som samsvarer med ditt utgangspunkt.

Mer interessant er det at verden ikke er et lite hippieland hvor kardemommeloven råder. Diskusjoner dreier seg om å trekke egne slutninger og utveksle meninger med andre. Derfor: Trekk heller frem mer konkrete argumenter hvis du ønsker å diskutere, ellers så lar vi denne stå.

 

Forøvrig så er jeg en av de få som har innsett at det ikke finnes "godt" og "vondt". Du får et helt annet syn på verden hvis du tenker på det. Jeg garanterer....

 

Eller som jeg leste i et Pondus-blad: Livet er som en pygmè; kort og sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...