Gå til innhold

ANMELDELSE: Shadow of the Tomb Raider


Anbefalte innlegg

Gamer.no er en av de få som ikke gir 9 av 10 på absolutt alle spill. Kunne godt vært enda mer kritiske også for min del.

På høy tid disse trippel A studioene får litt motstand.

Ruller ut den ene reprisen etter den andre.

Rise of the Tomb Raider var rett å slett kjedelig. Takk for sparte penger.

Er lite vits med anmeldelser som eksempelvis diverse hifi blader gjør, alt er bra. Slik sett kan de jo like godt legge ned,lite nyttig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamer.no er en av de få som ikke gir 9 av 10 på absolutt alle spill. Kunne godt vært enda mer kritiske også for min del.

På høy tid disse trippel A studioene får litt motstand.

Ruller ut den ene reprisen etter den andre.

Rise of the Tomb Raider var rett å slett kjedelig. Takk for sparte penger.

Er lite vits med anmeldelser som eksempelvis diverse hifi blader gjør, alt er bra. Slik sett kan de jo like godt legge ned,lite nyttig

 

Skjønner godt hva du mener. Samtidig synes jeg det er rart folk stoler så mye på gamer.no. Hvis vi har 20 anmeldelser som gir spillet mellom 8 og 9, og gamer.no gir det 6, hvorfor stoler man da på gamer.no? Hvorfor er alle andre "feil"? For meg er det to ting som gjelder i hovedsak. For det første vil jeg ha så mange anmeldelser som mulig, inkludert fra "folk flest". Det vil alltid være noen som hater spillet, og noen som skryter det opp i skyene.

 

For det andre er det veldig viktig for meg å se hvorfor et spill får en viss karakter. Ta for eksempel Splatoon 2. Spillet har sterkt fokus på PvP, noe som selvsagt blir sterkt reflektert i anmeldelsene. Problemet er bare at jeg gir fullstendig blaffen i PvP, så det er helt irrelevant for meg. Jeg fokuserer heller på kampanjen og online co-op. Hvis de to er bra, er spillet bra for min del. Jeg vet Shadow of the Tomb Raider er veldig likt de to forrige, men det gjør meg ingenting. Rise of the Tomb Raider var gørrkjedelig, men hadde potensiale. Så hvis Shadow har lært fra Rise kan det nok bli meget bra likevel. Anmeldelsen til gamer.no gjør meg litt skeptisk, men norske Gamereactor gav det 9/10. Hvem skal man stole på? Enkelt svar? Ingen av dem. De er bare en pekepinn på hva folk synes. Noen liker det, noen gjør det ikke. Men før jeg har spilt det selv har jeg ingen anelse om jeg vil like det eller ikke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gamer.no er en av de få som ikke gir 9 av 10 på absolutt alle spill. Kunne godt vært enda mer kritiske også for min del.

På høy tid disse trippel A studioene får litt motstand.

Ruller ut den ene reprisen etter den andre.

Rise of the Tomb Raider var rett å slett kjedelig. Takk for sparte penger.

Er lite vits med anmeldelser som eksempelvis diverse hifi blader gjør, alt er bra. Slik sett kan de jo like godt legge ned,lite nyttig

 

Skjønner godt hva du mener. Samtidig synes jeg det er rart folk stoler så mye på gamer.no. Hvis vi har 20 anmeldelser som gir spillet mellom 8 og 9, og gamer.no gir det 6, hvorfor stoler man da på gamer.no? Hvorfor er alle andre "feil"? For meg er det to ting som gjelder i hovedsak. For det første vil jeg ha så mange anmeldelser som mulig, inkludert fra "folk flest". Det vil alltid være noen som hater spillet, og noen som skryter det opp i skyene.

 

For det andre er det veldig viktig for meg å se hvorfor et spill får en viss karakter. Ta for eksempel Splatoon 2. Spillet har sterkt fokus på PvP, noe som selvsagt blir sterkt reflektert i anmeldelsene. Problemet er bare at jeg gir fullstendig blaffen i PvP, så det er helt irrelevant for meg. Jeg fokuserer heller på kampanjen og online co-op. Hvis de to er bra, er spillet bra for min del. Jeg vet Shadow of the Tomb Raider er veldig likt de to forrige, men det gjør meg ingenting. Rise of the Tomb Raider var gørrkjedelig, men hadde potensiale. Så hvis Shadow har lært fra Rise kan det nok bli meget bra likevel. Anmeldelsen til gamer.no gjør meg litt skeptisk, men norske Gamereactor gav det 9/10. Hvem skal man stole på? Enkelt svar? Ingen av dem. De er bare en pekepinn på hva folk synes. Noen liker det, noen gjør det ikke. Men før jeg har spilt det selv har jeg ingen anelse om jeg vil like det eller ikke. :)

Anmeldelser kan aldri klassifiseres som rett eller galt, det er ikke sånn det fungerer.

 

Mitt tips er å finne anmeldere som i all hovedsak reflekterer din egen smak i spill, og se hva de skriver/sier om et spill du er interessert i. Hvis du konsekvent er uenig i en anmelders karakter over gjentatte spill, så er ikke det rett anmelder for deg å følge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, jeg syns heller anmelder burde få frem fordeler\ulemper med spillet, f.eks med tanke på maskinvare på pc\feil man må regne med.

At anmelder ikke liker spiller eller syns det er kjedelig, vel da får man prøve å forklare det.

 

Jeg tror ikke det blir mitt problem med spillet, er vel heller man blir usikker hva man skal gjøre i spillet først.

Doom 4 er vel mye enklere å forstå logikken av, syns Tomb Raider generieltsett må man tilbake i spillet for å låse opp ting man ikke kunne i starten det er jo litt irriterende. Og ikke gir mening. Og hemligheter kan være vanskelig å finne noen ganger, man kan enkelte tilfeller merke det på kartet å få ledetråder men funger dårlig på konsoll, så antar det funger dårlig på pc.

 

Usikkert når Tomb Raider Definitive Edition kommer til pc.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Anmeldelser kan aldri klassifiseres som rett eller galt, det er ikke sånn det fungerer.

 

Mitt tips er å finne anmeldere som i all hovedsak reflekterer din egen smak i spill, og se hva de skriver/sier om et spill du er interessert i. Hvis du konsekvent er uenig i en anmelders karakter over gjentatte spill, så er ikke det rett anmelder for deg å følge.

 

Det er jo hele poenget mitt. ;) (Seriøst, hvorfor er det så sykt vanskelig for folk å skjønne hva jeg sier? Det skjer jo hele tiden. Jeg snakker da norsk som alle andre?) Det er rent idioti å stole kun på én anmeldelse, eller én anmelder, for den saks skyld. Det er mye bedre å ta så mange som mulig, for å få så mange meninger som mulig. Da får man en mye bedre oversikt hvordan folk flest liker spillet. Noen vil elske det, noen vil hate det.

 

For å si det sånn har jeg fulgt ProJared på youtube i en del år nå, og vi har veldig lik smak når det gjelder spill. Men han presterte å anmelde Project x Zone, og gav det 4/10. Jeg ville glatt ha gitt det 8/10. Hadde jeg stolt kun på ham fordi vi har så lik smak, hadde jeg oversett spillet fullstendig. I stedet sjekket jeg hva folk flest synes, og la spesielt merke til hva de likte og ikke likte. Dermed kunne jeg lett se hvor mye av det som var relevant for meg, og jeg endte opp med å kjøpe spillet og storkose meg i mange timer.

Lenke til kommentar

Klokka inn ein times tid og kom eit stykke forbi introseksjonen her no. Pinleg dårleg forteljing så langt. Det dramaopplegget mellom Lara og Jonah var direkte flaut å sjå på. Ikkje eit gram av truverd der. Får håpe at det plukker seg litt opp etter kvart.

 

Sit igjen elles med det same inntrykket som Andreas. Har spelt det før. Syns i alle fall den foto-modusen var kjekk, då. PCGamer hadde ein skikkeleg morsom sak på det i går: https://www.pcgamer.com/turn-a-grim-nightmare-into-an-awkward-vacation-with-shadow-of-the-tomb-raiders-photo-mode/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt syn på saken. Se på bevegelsene til Lara i combat scener. Her gjør de det riktig i motsetning til spill som Uncharted der combat er kronglete og hakkete. Jeg kommer ikke til å sette ned vanskelighetsgraden her for bare å spole forbi sekvenser med slossing.

 

Og stemningen i den landsbyen var herlig. Gikk rundt og så på alt som foregikk

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...