Simen1 Skrevet 23. oktober Skrevet 23. oktober Jarmo skrev (1 time siden): Hvittløk baguetter? Ja, bare vanlig hatting. I dag ble det panert sild til middag. Poteter, ris og hollandeis-saus til. Nå er ikke dette tråden for matvarepriser, men jeg kan jo nevne det likevel. Hel sild til 39 kr/kg i en lokal butikk som er svært god på ferskvarer. Jeg kjøpte også et par kg sildefilet til 59 kr/kg som skal bli til sursild. 2 3
Duriello Skrevet 23. oktober Skrevet 23. oktober Kjøttkaker i brun saus m/poteter, grønnsaker og litt makaroni. (Digg i brun saus) 2 4
Simen1 Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Dessverre for sent å ta bilde av nå, for den både så nydelig ut og var ennå bedre på smak: Pasta penne med fløtesaus m.m. Oppskrifta fant jeg på i farta, men det var omtrent sånn her: Fløtesaus med salt, rosepepper, timian, ørlite dijonsennep, 4-5 flak gul ost for konsistensens del, to flak brun ost for sødmens del, paprikabiter, purrebiter og hvitløk. Fra dyreriket var det hakket bacon og kyllingfilet. 4
Duriello Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Mekket ihop samme pastagreiene som for ett par uker siden. Kjøttdeig, makaroni, flettepasta, enkel fløtesaus og masse raspet ost. 😋 3
Mannen med ljåen Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober (endret) Knoke osso bucco med potetmos, grønnsaksblanding og brun saus. https://meny.no/varer/kjott/storfekjott/ovrig-storfekjott/angus-osso-bucco-2373982400006/ Endret 24. oktober av Mannen med ljåen 2 3
Simen1 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Lørdagspizza! Denne gangen blir det tynn bunn og høy varme for litt mer italiensk stil. (125g mel per pizza) Sist feilregnet og blingset jeg veldig med mengden vann og måtte fylle på med mel og det ble alt for tykt. (500g mel per pizza) 1 3
Jarmo Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober (endret) Har nå testet disse her og er absolutt positiv til smaken og konsistent. Seff smak og behag men ja for min del. Har ikke grillet men kokt og/eller blandet med lys lapskaus. Endret 25. oktober av Jarmo 1 4
Mannen med ljåen Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober (endret) Pasta carbonara fra fra nødlageret, best før mai 2024. Med sovjetisk-inspirert doktorpølse oppi. Endret 26. oktober av Mannen med ljåen 1 2
Maskinfører Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Pizzarester (Glemte og ta bilder ) før alt ble spist opp 😀 3
Dragavon Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Chiipølse frå Brakstad og mandelpoteter stekt i ovnen. Var ikkje veldig mykje chili i pølsene då 😋 1 4
Duriello Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Amerikansk gryte m urtebaguetter. (Hvitløksbaguetter er bedre) 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå