Gå til innhold

Norges fotballandslag 2021


Latias

Anbefalte innlegg

Helt utrolig, trodde kampen var avgjort da jeg så Nederland ledet 2-0! Får håpe Montenegro får til noe lignende, gjerne en seier, mot Tyrkia. Nå betyr det at Norge minst får kvalikk om det blir seier mot Nederland, ikke at det virker spesielt realistisk når man ikke klarer å slå Latvia hjemme, men det gir i hvert fall muligheter. Desto mer bittert at Norge ikke vant i dag når Nederland gikk på en skrell og Tyrkia klarte å ta igjen målforskjellen attpåtil, men sånn er det nå en gang. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Vi har en sjanse mot Nederland.

Montenegro har definitivt en sjanse hjemme mot Tyrkia.

Skal kanskje ikke si det, men jeg tror fakta vi har en sjans. Fordi jeg tror vi takler litt bedre å være underdog på bortebane enn å dominere hjemme. Men det spørs da.
Montenegro har hvertfall god sjans å ta poeng mot Tyrkia 

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig mulighet for suksess er nok at Norge klarer uavgjort og Tyrkia taper. Om Norge taper må vel Tyrkia tape med to mer enn Norge, og ser ikke for meg at Tyrkia kan tape med tre eller mer. At Norge skal klare å vinne mot Nederland borte, uten vår desidert beste spiller, ville vært et mirakel og en større prestasjon enn seieren mot Brasil i 98. Så ja la oss håpe Montenegro vinner mot Tyrkia. 

Lenke til kommentar

Jeg er muligens litt for pessimistisk, men jeg klarer ikke under noen omstendighet å skjønne at Norge skal klare å slå et Nederland som har noe å spille for, på bortebane. Jeg hadde håpet Nederland vant i kveld, så dem skulle ha intet å spille for mot Norge, så kanskje Norge kunne karre til seg et poeng, og så satse på at Tyrkia tapte mot Montenegro. Dette var som sagt den pessimistiske/realistiske delen av meg. Jeg håper selvfølgelig på et mirakel jeg også 🤞🏻

Endret av Teodor1979
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten publikum, i en kamp der det er Nederland som har alt presset på seg / alle forventer at de skal vinne. Det er mulig.

Forøvrig utrolig arrogant av LvG å bytte ut både Wijnaldum og Frenkie De Jong i en kamp som alene kunne sikret dem avansement.

Håper vi klarer å utnyutte hodestyrken til Sørloth, og setter han opp mot Blind, slik Montenegro fikk til på 2-2 målet:

image.png.413145c5d31808f9828e94ecca76573c.png

 

:utakt skrev (47 minutter siden):

Ikke at vi skal legge all verdens vekt på det, men Norge var nr. 2 på FIFA rankingen en periode. Det er litt sjukt å tenke på i dag. Vi var favoritter eller jevngode med stort sett uansett hvem som sto på motsatt banehalvdel. 

FIFA-rankingen ble introdusert i desember 1992.

Før 1999 ble det ikke lagt vekt på verken viktigheten av kampen eller hvor god motsanderen du møtte var.

Så når vi sommeren 1995 havnet på andreplass på rankingen, var det etter privatkamper mot Estland, Kypros og Ghana, samt EM-kvalifiseringskamper mot Luxemburg x2 og Malta. Seire som altså ble vektlagt like høyt som om de hadde vært mot Frankrike, Spania, England, Brasil, osv. (Dette igjen førte til at Norge var førsteseedet i potten inn til kvalifiseringen både for VM 98 og EM 00. Og andreseedet for EM 96).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

En kommentator sa det så fint, Norge er de eneste som spiller på den måten at når venstrebacken får ballen løper de andre til høyre cornerflagg. 😁 

Om man ser noen av de gamle matchene i opptak, det var ganske mye pent småspill da også, men det gikk alltid fremover. Og vi var grisegode på kontringer. Systemet til Drillo funka som bare juling. Synd at ingen klarte, eller ville, videreutvikle den stilen. 

Norge var langt framme taktisk og fysisk en stund. Det forspranget ble tatt igjen og da var ikke Norge så gode lenger.

Lenke til kommentar
blured skrev (40 minutter siden):

Uten publikum, i en kamp der det er Nederland som har alt presset på seg / alle forventer at de skal vinne. Det er mulig.

Forøvrig utrolig arrogant av LvG å bytte ut både Wijnaldum og Frenkie De Jong i en kamp som alene kunne sikret dem avansement.

Håper vi klarer å utnyutte hodestyrken til Sørloth, og setter han opp mot Blind, slik Montenegro fikk til på 2-2 målet:

image.png.413145c5d31808f9828e94ecca76573c.png

 

FIFA-rankingen ble introdusert i desember 1992.

Før 1999 ble det ikke lagt vekt på verken viktigheten av kampen eller hvor god motsanderen du møtte var.

Så når vi sommeren 1995 havnet på andreplass på rankingen, var det etter privatkamper mot Estland, Kypros og Ghana, samt EM-kvalifiseringskamper mot Luxemburg x2 og Malta. Seire som altså ble vektlagt like høyt som om de hadde vært mot Frankrike, Spania, England, Brasil, osv. (Dette igjen førte til at Norge var førsteseedet i potten inn til kvalifiseringen både for VM 98 og EM 00. Og andreseedet for EM 96).

Sant. Det ble vel hintet til at vi spilte privatkamper mot såpass laber motstand nettopp for å komme høyt på rankingen og få gunstige seedinger. Samtidig så leverte vi jo til de grader når det gjaldt også. Laget i 98 var virkelig bra. Jeg leste at Drillo hadde en liten drøm om at vi skulle vinne hele greia i Frankrike. På en god dag kunne vi ta hvem som helst, og hvis flaksen også gikk litt vår vei, så... 

Matchen mot Italia ble tidenes antiklimaks. Tydelig at gutta var fornøyd med å ha tatt Brasil og gått videre, det var ikke mer krutt igjen i posen. Dritkjip kamp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...