Gå til innhold

Vipps-appen har blitt ny: Dette er endret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Erling71

 

Kan det være en mulighet å bruke oppgjørsfunksjonen?

 

Hvis du lager et oppgjør med deg selv og personen som har lånt 50.000 kr, kan du legge inn at du har betalt 50.000, og så kan den andre personen "fylle på" med småbetalinger. Du kan se utregningen når som helst.

 

Det er kanskje litt søkt, men jeg tenkte jeg kunne nevne det likevel.

 

Hilsen Christian, som jobber i Vipps

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Nei, oppdateringen er ikke endelig herm, sjekket nettopp i PlayStore

2: Har de ENDA IKKE klart å få til noe så ekstremt enkelt som å støtte fingeravtrykk på Android? Jeez.

 

 

Hei, NgZ!

 

  1. Den nye Vipps-appen er foreløpig bare tilgjengelig for iOS. Android kommer snart, og du kan prøve betaversjonen i mellomtiden: https://www.vipps.no/privat/vippsbeta
  2. Fingeravtrykk er støttet på Android, også Huawei Nexus 6P. Kundeservice kan eventuelt hjelpe med det også.

 

Hilsen Christian, som jobber i Vipps

Endret av Christian-i-Vipps
Lenke til kommentar

Nei, men ser det er andre med same problemet som har lagt igjen ein review på play store, uten at det ser ut til å ha hjulpe. Mobilen min er sopass ny at den burde oppfylle alle krav appen har.

 

 

Hei, gulpetter!

 

Du kan kontakte Vipps kundeservice her: https://www.vipps.no/privat/kontakt-oss En god beskrivelse av problemet gjør det enklere å hjelpe.

 

Hilsen Christian, som jobber i Vipps

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  1. Fingeravtrykk er støttet på Android, også Huawei Nexus 6P. Kundeservice kan eventuelt hjelpe med det også.

 

Hilsen Christian, som jobber i Vipps

Gjelder det kun den nye versjonen (som ennå ikke er kommet til Android) ?

Jeg har ikke mulighet for innlogging med fingeravtrykk på Vipps Android (Huawei P9).

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for de få sære idrettsforeningene som ikke har egen kortautomat så hadde jeg aldri hatt Vipps. Ser ikke noe merverdi i det:

 

1. Kan ikke brukes i butikk som mobilbetaling, faktisk dårligere støtte enn f.eks. ApplePay. Her finnes det uansett bedre alternativer som fungerer sømløst.

2. Nevnte  jeg fargepaletten?

3. Efaktura mas som man ikke får vekk.

4. Førstesiden er fylt med betalingshistorikk som man ikke får fjernet (jeg trenger ikke det midt i fleisen)

5. Tar ikke anerkjente kort som Amex, Diners, Discovery etc.

6. Virker ikke i utlandet

7. Uastabil tjeneste til tider

osv osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for de få sære idrettsforeningene som ikke har egen kortautomat så hadde jeg aldri hatt Vipps. Ser ikke noe merverdi i det:

 

1. Kan ikke brukes i butikk som mobilbetaling, faktisk dårligere støtte enn f.eks. ApplePay. Her finnes det uansett bedre alternativer som fungerer sømløst.

2. Nevnte  jeg fargepaletten?

3. Efaktura mas som man ikke får vekk.

4. Førstesiden er fylt med betalingshistorikk som man ikke får fjernet (jeg trenger ikke det midt i fleisen)

5. Tar ikke anerkjente kort som Amex, Diners, Discovery etc.

6. Virker ikke i utlandet

7. Uastabil tjeneste til tider

osv osv

Mobilbetaling er klart et mangel.

 

Design er subjektivt.

 

Efaktura på Vipps er jo noe du må aktivere.

 

Hva vil du førstesiden skal være da? Fylt med pynt? Du bruker appen til å betale, like greit å ha det der. Helt likt hos PayPal.

 

Vipps er norsk. Av norske banker. Hvis de skal ha Amex, Diners, Discovery så er dette mye avtaler og utgifter. Vipps er ikke PayPal. Vipps er en norsk løsning for norske banker i Norge. Hvor mange ikke MS/Visa kort er det i Norge? Ikke mange. Og hvem har ikke MC/Visa i Norge? Det er jo det bankene gir.

 

Igjen norsk løsning for Norge, selvfølgelig virker den ikke i utlandet. Fordi det er ikke en internasjonal betalingsløsning eller lignende. Du sammenligner Vipps med noe det ikke er og kritiserer det.

 

Ustabilt er et stort minus ja. Som nå. Først virket ikke. Nå kommer jeg til logg inn, men logger den inn? Nei, det ble for mye så da dør den dramatisk og forsvinner fra skjermen... PayPal appen til forskjell har aldri ikke virket, men ikke vanskelig å telle antall ganger Vipps ikke har virket for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for de få sære idrettsforeningene som ikke har egen kortautomat så hadde jeg aldri hatt Vipps. Ser ikke noe merverdi i det:

 

1. Kan ikke brukes i butikk som mobilbetaling, faktisk dårligere støtte enn f.eks. ApplePay. Her finnes det uansett bedre alternativer som fungerer sømløst.

2. Nevnte  jeg fargepaletten?

3. Efaktura mas som man ikke får vekk.

4. Førstesiden er fylt med betalingshistorikk som man ikke får fjernet (jeg trenger ikke det midt i fleisen)

5. Tar ikke anerkjente kort som Amex, Diners, Discovery etc.

6. Virker ikke i utlandet

7. Uastabil tjeneste til tider

osv osv

Personlig så har jeg brukt det til å kjøpe og selge brukte ting via Finn.no, samt betale venner og familie penger (enklere enn tradisjonell bankoverføring) så jeg har faktisk ikke vært borte i et eneste av de problemene du nevner. Har handlet et par ganger på messer/arrangement der de tar Vipps og ikke kort og det fungerte også supert, men kontaktløs betaling er enda enklere hvis det hadde vært mulig.

 

Å kjøpe å selge noe på bruktmarked uten Vipps er tungvindt. Enten må du vente til vanlig bankoverføring er utført (kan ta lang tid, spesielt rundt helger), eller så må du ta kontanter (Kjøper må ta ut, selger må sette inn) og det er veldig tungvindt. Å kunne betale trygt der pengene er bekreftet overført med en gang er utrolig behagelig.

 

At de har eFaktura-funksjonalitet har jeg ikke sett før nå faktisk. 

 

Største problemet mitt med Vipps har vært at tekstmeldinger ser nesten identiske ut med betalinger, og det har skapt forvirring mer enn en gang. Heldigvis løser de det nå i nyeste versjon.

Lenke til kommentar

Mobilbetaling er klart et mangel.

 

Design er subjektivt.

 

Joda, men et sted går grensen regner jeg med.

 

Efaktura på Vipps er jo noe du må aktivere.

 

Niks, kommer opp varsel om du vil eller ikke. Får ikke slått det av.

 

Hva vil du førstesiden skal være da? Fylt med pynt? Du bruker appen til å betale, like greit å ha det der. Helt likt hos PayPal.

 

Enhjørninger med glittervinger. Men seriøst, jeg påpekte kun at jeg mislikte at transaksjonene var på den første siden. De er også umulig å slette/ skjule.

 

Vipps er norsk. Av norske banker. Hvis de skal ha Amex, Diners, Discovery så er dette mye avtaler og utgifter. Vipps er ikke PayPal. Vipps er en norsk løsning for norske banker i Norge. Hvor mange ikke MS/Visa kort er det i Norge? Ikke mange. Og hvem har ikke MC/Visa i Norge? Det er jo det bankene gir.

 

Igjen norsk løsning for Norge, selvfølgelig virker den ikke i utlandet. Fordi det er ikke en internasjonal betalingsløsning eller lignende. Du sammenligner Vipps med noe det ikke er og kritiserer det.

Vipps er utviklet av underbetalte indiere som arbeidet for ulovlig mye overtid:

 

https://www.nrk.no/norge/arbeidstilsynet-fant-lovbrudd-hos-vipps-arbeiderne-i-dnb-1.13092693

 

 

https://www.nfcworld.com/2017/02/14/350165/norwegian-banks-join-dnb-make-vipps-single-mobile-wallet-customers/

 

Men jeg fulgte ikke helt begrunnelsen din. Fordi tjenesten er "norsk", skal man ikke kunne bruke anerkjente kortleverandører fordi de er fra et annet land? Så vidt jeg kjenner til er både Visa og MasterCard ikke fra vårt berg.

 

Skal man ha en merverdi i samfunnet, ja så må man også støtte disse kortene mener jeg. Det er ikke en liten pusleaktør som Vipps som skal bestemme hvilke kort man kan benytte seg av.

 

Vedrørende kostnad så ser jeg ikke det som en stor utfordring, her må man som enhver sunn tjeneste ha inntektskilder som gjør appen levedyktig. Er det et tapssluk betyr det også at det ikke er levedyktig. Jeg synes det ikke er ok å sponse bankenes prosjekt gjennom økte gebyrer og for høye renter.

 

 

 

Ustabilt er et stort minus ja. Som nå. Først virket ikke. Nå kommer jeg til logg inn, men logger den inn? Nei, det ble for mye så da dør den dramatisk og forsvinner fra skjermen... PayPal appen til forskjell har aldri ikke virket, men ikke vanskelig å telle antall ganger Vipps ikke har virket for å si det sånn.

Trippel reservasjoner osv har jeg også opplevd. Hadde jeg ikke konsekvent kun brukt kredittkort tilknyttet til Vipps, ville jeg ikke vært trygg. Erfaringsmessig er bankene interessert i å få tilbake sine egne penger.,

 

 

Personlig så har jeg brukt det til å kjøpe og selge brukte ting via Finn.no, samt betale venner og familie penger (enklere enn tradisjonell bankoverføring) så jeg har faktisk ikke vært borte i et eneste av de problemene du nevner. Har handlet et par ganger på messer/arrangement der de tar Vipps og ikke kort og det fungerte også supert, men kontaktløs betaling er enda enklere hvis det hadde vært mulig.

 

Å kjøpe å selge noe på bruktmarked uten Vipps er tungvindt. Enten må du vente til vanlig bankoverføring er utført (kan ta lang tid, spesielt rundt helger), eller så må du ta kontanter (Kjøper må ta ut, selger må sette inn) og det er veldig tungvindt. Å kunne betale trygt der pengene er bekreftet overført med en gang er utrolig behagelig.

Bankene har straksbetaling, fungerer supert.

 

At de har eFaktura-funksjonalitet har jeg ikke sett før nå faktisk.

Det er irriterende å ikke kunne fjerne det hersens røde tallet. Jeg bruker ikke vipps til e-faktura, og vil heller aldri gjøre det.

 

Største problemet mitt med Vipps har vært at tekstmeldinger ser nesten identiske ut med betalinger, og det har skapt forvirring mer enn en gang. Heldigvis løser de det nå i nyeste versjon.

Det er løst i denne versjonen visstnok. Men håpløst å ha et design som gjør en slik forveksling mulig og samtidig ikke ta noe ansvar for det i mediesaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bankene har straksbetaling, fungerer supert.

Ikke i nærheten like enkelt som med Vipps, og når jeg begynte med Vipps så var ikke straksbetaling like utbredt eller like enkelt (noe det fortsatt ikke er). Pluss at DNB faktisk ikke har en ordentlig mobilbank-app. Den videresender deg bare til nettsiden når du faktisk har logget inn. Så Vipps er bedre der også. Vipps har mye forbedringspotensiale, men jeg har brukt det sikkert 100 ganger og hver gang er jeg like glad over hvor enkelt det er kontra hvordan det brukte å være. En løsning som burde vært på plass lenge før.

Lenke til kommentar

Niks, kommer opp varsel om du vil eller ikke. Får ikke slått det av.

 

(Jeg har iphone)

Jeg trodde også at det var umulig å slå av og fjerne disse varslene, men det ligger i innstillingene i appen. Trykk på det som ser ut som et profilbilde øverst til høyre, da får du en meny som spør om du vil motta regninger i appen. 

 

Synes egentlig det burde vært av by default, men jeg måtte altså aktivt slå det av. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

2 ting jeg savner i denne appen:

 

1. Mulighet til å legge inn annen valuta under "settlements", e.g. EUR/USD. Noen av oss bruker jo vipps på reise med venner.

2. Mulighet til å legge inn "dummy" brukere for de i reisefølget som IKKE har vipps, for å gjøre settlements enklere. Slik som splitwise?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...