Gå til innhold

Vipps-appen har blitt ny: Dette er endret


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

WTF! Har de vært full på jobb? Jeg trodde deg ikke, så jeg måtte inn å sjekke selv, og sannelig hadde du rett. Det er jo en av funksjonene jeg har brukt mest, og ikke reint usannsynlig at man ønsker å fordele utgifter ulikt heller? Idioter..!

Hele meningen med Vipps ble borte for min del. Etter hva jeg har skjønt kan man bruke splitwise for å få tallene, og Vipps til selve oppgjøret, men da må man forholde seg til to apper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg er enig i at det er tullete endring men det er viktig man gir tilbakemelding om det til Vipps slik at de kanskje endrer tilbake i senere versjoner.

De sier at så få brukte løsningen at de valgte å fjerne den. Vel, da blir enda færre som bruker den siden funksjonen ikke lenger finnes. Dessuten vil tidligere brukere finne andre løsninger enn Vipps.

 

Mindre og dårligere funksjonalitet var veldig uventet, man hadde jo ventet seg det motsatte, nemlig bedre og bredere funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som har fått siste oppdatering fra vipps? Ser flere har oransj versjon men lg g6 / play store har kun den vanlige grønne versjonen.

LG er jo alltid litt trege, men fikk den nye orange for snart 14 dager siden, og da var da den katastrofalt dårlige endringen i oppgjør-funksjonen skjedde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så jeg burde ikke oppdatere når den kommer ut? Håpet den skulle bli mer stabil.

Nei, ikke om du vil fortsette å ha funksjonen når man ikke deler regningen likt. Forøvrig er funksjonen ustabil så man kan ikke forvente at den fungerer etter hensikten, men til utregning der å da er det jo knallkjekkt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hele meningen med Vipps ble borte for min del. Etter hva jeg har skjønt kan man bruke splitwise for å få tallene, og Vipps til selve oppgjøret, men da må man forholde seg til to apper.

 

 

For ikke å snakke om at alle må opprette en profil på splitwise, noe som i beste fall er irriterende og lite praktisk. Har brukt det før, fungerer knall det, men betalings funksjonen er jo det som gjorde Vipps genialt, så jeg kommer ikke til å bruke 2 tjenester, da går litt av poenget med enkeltheten bort..

 

Litt av problemet med manglende bruk har kanskje vært at de aldri har reklamert noe for funksjonen heller? Mange jeg har møtt på har blitt overrasket over "settlement" funksjonen da de ikke har visst om at den eksisterer i det hele tatt.. 

 

Paypal har også en tilsvarende funksjon kalt "money pool", men nå er det vel ikke alle som har Paypal heller, hvis det skulle være et alternativ.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om man feks. er en gjeng på tur trenger man ikke å vippse hver dag men i slutten av ferien. Da kan det være greit at splitwise holder orden under turen.

Det blir ikke mye styr og vippse en gang på slutten av turen, men det blir mer styr om alle skal betale restaurantregningen hver for seg osv. Det beste ville nok vært om vipps fortsatte med funksjonen, men det å installere en ekstra app før ferien er helt greit for min del.

Vi får bare håpe at FB eller Google Pay kommer med tilsvarende funksjon, da blir alt litt enklere igjen.

Lenke til kommentar

Nei, ikke om du vil fortsette å ha funksjonen når man ikke deler regningen likt. Forøvrig er funksjonen ustabil så man kan ikke forvente at den fungerer etter hensikten, men til utregning der å da er det jo knallkjekkt ;)

Telefonen min oppdaterte seg plutselig automatisk i dag med alle apper.. Hadde det skrudd av men lg g6'en tvunget alt til å oppdatere.. Har oransj versjon nå :(

 

Tok 11 minutter og laste inn applikasjonen før jeg kunne sende penger selv med kun 4G på :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor er det ikke nevnt med 1 ord om de alvorlige sikkerhetshullene som ble oppdaget nylig med Vipps, inkludert fadesen som gjør banditter istand til å sette inn ett (stjålet) telefonnummer som en ‘’trygg’’ referanse for betalingen, men sitt eget som faktisk mottager. Det har jeg vært utsatt for flere ganger, bla. på Finn.no. Svært dårlig programmert! Er dette nå fikset i det stille, er er det der fortsatt? Anyone?

kanskje fordi det aldri har skjedd? Telefonnummer er aldri mottaker av penger i Vipps. De går til en bankkonto.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...