Gå til innhold

Nå har Google begynt å rulle ut Assistant på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe informasjon rundt når flere får den??

Eller om det er noen mulighet for manuelt å få tak i den. Har Samsung s8+

 

Du har den allerede i Google-appen (ikonet er en stor G i mange farger), men hvis du har valgt norsk språk så er den passiv.

(Google-app, Mer, Innstillinger. Der finner du status på Google Assistent).

 

Den manuelle måten å få det er å velge engelsk språk, men da må du prate engelsk til den.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

Noe informasjon rundt når flere får den??

Eller om det er noen mulighet for manuelt å få tak i den. Har Samsung s8+

 

Du har den allerede i Google-appen (ikonet er en stor G i mange farger), men hvis du har valgt norsk språk så er den passiv.

(Google-app, Mer, Innstillinger. Der finner du status på Google Assistent).

 

Den manuelle måten å få det er å velge engelsk språk, men da må du prate engelsk til den.

Står ingenting om Google Assistant under innstillinger hos meg. Samsung S9+

Lenke til kommentar

Står ingenting om Google Assistant under innstillinger hos meg. Samsung S9+

 

 

(med Innstillinger mener jeg ikke mobilens innstillinger, men appens innstillinger).

 

Da er det mulig at Samsung ikke installerer Google-appen som standard, men har sine egne apper istedenfor?

 

Jeg har lite erfaring med Samsung, har oftest kjøpt Nexus og Sony. Der ligger Google-appen inne som standard, men den kan deaktiveres hvis man ikke ønsker den.

 

Lens/Visuell var ikke installert på mobilene mine, den måtte jeg installere selv.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

For min del blir sånne talegreier kun en ubrukelig funksjon og leketøy. Har til gode å teste noe som fungerer i 100% av forsøkene.

Jeg ble plukket ut til å teste Google Assistant under beta-perioden, men herregud og jøssenam så utrolig dårlig. Av alle forsøkene jeg testet så endte det stort sett opp med tullesvar, eller så presenterte den det jeg søkte etter i et vanlig Google søk rett i appen.

Prøvde også å be den ringe en rekke forskjellige personer, men den bommet stort sett på samtlige, ellers så klarte den ikke å tyde det jeg sa.

Jeg har østlandsk dialekt og snakker rent og tydelig, men dette er uansett ikke godt nok for denne assistenten.

Så for min del så ender Google Assistant opp i samme kategori som Bixby... fullstendig deaktivert.

Blir jeg så lat at jeg ikke gidder å taste inn det jeg er ute etter selv, så burde jeg strengt tatt ikke ha en telefon.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer det ikke noen artikkel som viser den i bruk, eller noen får ut fingeren og lager en youtube video? ;)

Testet litt på engelsk, men ser ut til at det er litt begrenset mulighet for smarthjem styring uten en google home enhet. 

Endret av Ryv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

For min del blir sånne talegreier kun en ubrukelig funksjon og leketøy. Har til gode å teste noe som fungerer i 100% av forsøkene.

Jeg ble plukket ut til å teste Google Assistant under beta-perioden, men herregud og jøssenam så utrolig dårlig. Av alle forsøkene jeg testet så endte det stort sett opp med tullesvar, eller så presenterte den det jeg søkte etter i et vanlig Google søk rett i appen.

Prøvde også å be den ringe en rekke forskjellige personer, men den bommet stort sett på samtlige, ellers så klarte den ikke å tyde det jeg sa.

Jeg har østlandsk dialekt og snakker rent og tydelig, men dette er uansett ikke godt nok for denne assistenten.

Så for min del så ender Google Assistant opp i samme kategori som Bixby... fullstendig deaktivert.

Blir jeg så lat at jeg ikke gidder å taste inn det jeg er ute etter selv, så burde jeg strengt tatt ikke ha en telefon.

Huff så negativ... Hos meg som prater trøndersk, treffer den på 97% av det jeg sier. Kun få ganger jeg måtte ha lagt om til bokmål. Assistenter som disse handler ikke om å taste på en mobil eller ikke. Det er heller ikke søk eller mobiltelefon det snakkes mest om her når det kommer til bruk av en assistent selv om det selvfølgelig kjekt å styre mobilen med stemmen (og morsomt å spørre assistenten om å synge). Potensialet her ligger i smarte hus, kjøretøy, hjelpemiddel for funksjonshemmede og masse annet. Det er opp til deg å deaktivere, men ikke kall teknologien for ubrukelig selv om ikke akkurat du ser nytte i den Endret av Slettet-vpGeLVii
Lenke til kommentar

Jeg har beta 8.18.11.21 på en Pixel XL. Denne assistenten kan ikke fremtvinges på noen måte. Det blir bare helt sporadisk pushet ut. Min kone visste ikke engang at hun hadde fått den. Hun bruker den ikke. Jeg bruker den daglig, og mye, og har ikke fått den. I første øyekast når jeg endre språk fra englandsk til norsk, og tar en restart, så ser det ut som assistenten er tilgjengelig. Ingen utgråninger noen plass i innstillinger. Men det er ikke assistent som dukker opp ved "OK Google", men bare vanlig søk. Etter ny omstart så er fremdeles ikke noe grået ut i innstillingene, men når jeg går på "stemmer" så er plutselig englandsk kommet tilbake som et valg jeg kan benytte. Ellers så må jeg velge fra en liste over de gamle få valgene med tilgjengelige stemmer.

Jeg kommer nok til å fortsette med engelsk stemme og språk på mine enheter da jeg synes det er mye bedre i dataverden. Eneste jeg sliter med på englandsk språk er å få Google Assistent til å spille "Kaptein Sabeltann - Sjørøverene kommer".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...