Gå til innhold

Plukker ned vindmøller: Danskene skal fjerne rundt 2500 turbiner på land


Anbefalte innlegg

Kven skal bestemme kven som får leve og kven som skal døy når mathausten slår feil i eit land, eller dersom folketalet går over den grensa som nokon har bestemt? Er det dei med mest pengar som får leve? Dei rettruande? Medlemmer av kommunistpartiet?

 

Det er jo heilt absurd at land berre skal få hjelpe kvarandre ved eventuelle naturkatastrofer, og ikkje kvar einaste dag elles. Kor stor mange folk skal måtte døy for at det skal vere lov til å byte til dømes norsk fisk mot svensk korn?

Du kan godt få bestemme, Sturle. Hvis det er slik at du tror det er enkeltmennesker eller partier som skal bestemme. Tvi vøre.

Ellers kan vi anta at noen i en nasjon har kontroll/oversikt  over  resurer og befolkning. Det er vel derfor en nasjon trenger en administrasjon? Over tid ( ikke i morgen ) bør det da lages en oversikt-plan.

Du hjelper vel heller ikke naboen hvis de sulter eller fryser en dag?   Du ser hvordan de bruker sine resurser, og kommer inn eventuelt med hjelp. Utfra : " De som gir sin nabo en fisk holder sulten unna en dag. De som lærer en nabo å fiske holder naboens sult unna hele livet. "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....

 

Eg har ikkje høyrt om at nokon har vore nøydde til å flytte pga vindkraftutbyggingar, i motsetnad til utbygging av til dømes vasskraft eller kolkraft (i utlandet).

 

Når det gjeld påsått støy frå vindturbinar, har eg vore ganske tett på mange utan å høyre ein lyd. Er du sikker på at det ikkje er vinden du høyrer? I fylgje Miljødirektoratet er vindturbinar berre høyrbare i lett til laber bris. Under 4 m/s er lyden for svak til å høyrast på bakken, og i over 8 m/s vind er lyden for svak til å høyrast gjennom suset frå sjølve vinden. Maksimal støy som Miljødirektoratet tillet frå vindtuirbinane ved hus eller hytter er 37 dBA, som er svakare enn dei fleste kjøleskåp. (Eit kjøleskåp står inni huset, vindturbinane står på utsida.) Trafikk- og industristøy er fleire gonger høgare.

Nå leser du rapporter som fanden igjen, Sturle. Det tallet er for 'en stk vindturbin i ca700m avstand til bolig. For en liten mølle på 1.5MW installert effekt i 260m avstand er tallet 45dB.

 

Det rapporten sier videre er at dersom tallet på vindmøller øker så øker og støyen, men ikke proporsjonalt, heldigvis. For en park på 20 møller øker støyen med 13dB i følge målinger på en GITT mølletype. 45 + 13dB krever støyskjermingstiltak. Altså, støyen er vurdert som helsemessig skadelig. Ingen snakker om mølleparker på en stk mølle så bruk tallene med fornuft. Selv på 700m avstand er støyen vurdert til å være høy nok til at det krever skjermingstiltak for en park med en viss størrelse. Grensen er på rundt 50dB. Ved større avstand vil støyen fortsatt være hørbar men under tiltaksgrensen.

 

Rapporten sier ikke noe om økt støy med større turbiner. Ei heller tar de for seg andre aspekter ved mølleparker. Den sier ikke engang noe om måle-oppsettet eller på hvilke mølletyper som det er gjort målinger på.Tiltaksgrensen er videre satt å gjelde for bebodde strøk så i turområder kan de forsøpple naturens egne lyder nærmest uregulert. vurderes fra prosjekt til prosjekt. Lyd er også så mangt. Møller lager for eksempel ett lydbilde som er ulikt naturens egne og det kan oppfattes som mer forstyrrende enn rene dB tall.

 

Vedrørende poeng om at møllestøy maskeres ved hastigheter over 8m/s er og litt søkt. Gjennomsnittlig vindstyrke for her hvor jeg bor er på rundt regnet 5m/s for juni-august. mao nok av dager man godt kunne unvære litt møllestøy

 

http://www.miljodirektoratet.no/old/klif/publikasjoner/luft/1738/ta1738.pdf

 

og by the way. begrepet "MØLLE" er noe direktorattet bruker selv.

Lenke til kommentar

 

Kven skal bestemme kven som får leve og kven som skal døy når mathausten slår feil i eit land, eller dersom folketalet går over den grensa som nokon har bestemt? Er det dei med mest pengar som får leve? Dei rettruande? Medlemmer av kommunistpartiet?

 

Det er jo heilt absurd at land berre skal få hjelpe kvarandre ved eventuelle naturkatastrofer, og ikkje kvar einaste dag elles. Kor stor mange folk skal måtte døy for at det skal vere lov til å byte til dømes norsk fisk mot svensk korn?

Du kan godt få bestemme, Sturle. Hvis det er slik at du tror det er enkeltmennesker eller partier som skal bestemme. Tvi vøre.

Ellers kan vi anta at noen i en nasjon har kontroll/oversikt  over  resurer og befolkning. Det er vel derfor en nasjon trenger en administrasjon? Over tid ( ikke i morgen ) bør det da lages en oversikt-plan.

Når du vil planleggje med nedslakting av folk framfor handel med utlandet, er det sjølvsagt avgjerande kven som bestemmer kven som får leve og kven som får døy.

 

Det vert for langt å gå inn på her korleis ungar vert til, men eg kan røpe at dei ikkje er eit resultat av statleg planlegging.

 

Du hjelper vel heller ikke naboen hvis de sulter eller fryser en dag?   Du ser hvordan de bruker sine resurser, og kommer inn eventuelt med hjelp. Utfra : " De som gir sin nabo en fisk holder sulten unna en dag. De som lærer en nabo å fiske holder naboens sult unna hele livet. "

Jau, faktisk. Vi hjelper våre naboar kvar einaste dag med å stille svolten og mot kulde, og mottek hjelp frå naboane våre kvar einaste dag. Dette kallast handel. Vi handlar med både mat og energi. Svært mykje av maten vi puttar i oss stammar frå handel. Vi eksporterer til dømes store mengder sild til land-låste land som Kviterussland, og importerer korn attende frå dei uendelege åkrane i Kviterussland. Dermed får både nordmenn og kviterussarar eit meir balansert kosthald med både karbohydratar og proteinar. Det er absurd om vi skal måtte vente til norske born døyr av underernæring for å få lov til å drive vanleg bytehandel.

 

Er verkeleg menneskeliv so lite verd i verda di?

 

Eg verdset til og med kaffien min høgt nok til at eg gjerne tek ei båtlast sjølv med klippfisk frå Lofoten til Brasil, for å byte til meg kaffi til å ta med heim, slik nordmenn har gjort i fleire hundre år. Skal du hindre slike private initiativ trengst mykje meir enn enkel maktbruk.

 

Nord Korea har implentert Juche-ideologien som du forfektar. Dei er avhengige av ein sterk leiar på toppen, som bestemmer kven som får leve og kven som må døy, og utøver sterk kopntroll over folket gjennom eit terrorvelde. Trassar du diktatoren hamnar heile den utvida famlilien din i konsentrasjonsleir og vert mishandla til døde. Du kan jo ta ein tur for å oppleve ideologien din i praksis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noen tvil om at landbasert vindkraft fortrenger natur, dyrearter og mennesker. Mange som blir rammet får ødelagt sin livskvalitet. Det er jo åpenbart at med de inngrepene i både natur og menneskers liv som landbasert vindkraft representerer er dette langt fra bærekraftig. Det begynte danskene å skjønne når de fikk noen få av de samme monsterturbinene som det nå bygges flere 1000 av i urørt norsk natur og viktige friluftsområder.

 

Artikkelen viser at de ønsker seg flere "monsterturbiner" fremfor mindre vindmøller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Når det gjeld påsått støy frå vindturbinar, har eg vore ganske tett på mange utan å høyre ein lyd. Er du sikker på at det ikkje er vinden du høyrer?

...

Jeg har fått beskrevet (men ikke opplevd selv) støy fra vindmøller som innendørs oppleves som en vaskemaskin som kjører sentrifugeprogrammet. Uten å ha undersøkt dette nærmere så gjetter jeg på at grunnforholdene kanskje gjør at vibrasjoner fra generator/gir forplanter seg til omgivelsene via bakken. Litt som å bo i blokk og høre på at noen, et eller annet sted i blokka, borer i betongveggene.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette med en som er anonym og som åpenbart ikke vet nok om vindkrafts utfordringer. Jeg har jobbet med denne problematikken i 10 år og sett hvordan mennesker lider, blir syke og flere har måttet flytte fra sine hjem. Lobbyister med ubegrensede ressurser har jobbet målrettet i tiår for å skjule alle problemene.

For å ta det første først: Jeg følger reglene for navn i forumet, og siden tid i seg selv er et argument for deg; jeg har fulgt reglene like lenge som du påstår at du har jobbet med denne problematikken. Jeg er ikke noe særlig mer anonym enn deg, ikke at det er relevant for diskusjonen heller.

 

Jeg ønsket ikke å diskutere, jeg ønsket å lære mer, for jeg kan ikke mye om dette emnet.

 

Svaret ditt tyder ikke på at du kan mye om emnet heller, men at du har sterke meninger som flere har utfordret deg på tidligere, uten at det ser ut til at du har lært deg noen saklige svar.

 

 

 

 

Tl;dr - Jeg ønsket å lære mer om emnet, du svarte bare svada som ikke lærte meg noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

....

Eg har ikkje høyrt om at nokon har vore nøydde til å flytte pga vindkraftutbyggingar, i motsetnad til utbygging av til dømes vasskraft eller kolkraft (i utlandet).

 

Når det gjeld påsått støy frå vindturbinar, har eg vore ganske tett på mange utan å høyre ein lyd. Er du sikker på at det ikkje er vinden du høyrer? I fylgje Miljødirektoratet er vindturbinar berre høyrbare i lett til laber bris. Under 4 m/s er lyden for svak til å høyrast på bakken, og i over 8 m/s vind er lyden for svak til å høyrast gjennom suset frå sjølve vinden. Maksimal støy som Miljødirektoratet tillet frå vindtuirbinane ved hus eller hytter er 37 dBA, som er svakare enn dei fleste kjøleskåp. (Eit kjøleskåp står inni huset, vindturbinane står på utsida.) Trafikk- og industristøy er fleire gonger høgare.

Nå leser du rapporter som fanden igjen, Sturle. Det tallet er for 'en stk vindturbin i ca700m avstand til bolig. For en liten mølle på 1.5MW installert effekt i 260m avstand er tallet 45dB.

 

Det rapporten sier videre er at dersom tallet på vindmøller øker så øker og støyen, men ikke proporsjonalt, heldigvis. For en park på 20 møller øker støyen med 13dB i følge målinger på en GITT mølletype. 45 + 13dB krever støyskjermingstiltak.

No er det for det fyrste ikkje lenger nokon som installerer vindturbinar på berre 1,5 MW. Rapporten er frå 2000.

 

For det andre er det ikkje fysisk mogeleg å plassere 20 vindturbinar i ein ring 250 meter frå eit hus. Det ville gje 78,5 meter mellom kvar vindturbin, som er ca rotordiameteren til vindparken på Smøla. Dvs at det kunne gått akkurat, men du har du ingen klaring mellom turbinane. Normal avstand mellom turbinane er sovidt eg hugsar sju rotordiametrar. Føresetnaden for 13 dB auke er at alle vindturbinane er i same avstand frå huset, og det får du berre til med mykje større avstand til dei fleste turbinane i vindparken.

 

For det tredje bråkar nye vindurbinar mindre, og dei er større slik at det vert mykje større avstand mellom vindurbinane (rotordiameter på 150 meter ganga med 7 tilsvarer ein kilometer mellom kvar turbin). Sjå til dømes denne artikkenen frå TU i år: https://www.tu.no/artikler/vindmollene-blir-storre-og-storre-slik-forhindrer-de-at-stoyen-oker-i-samme-takt/414001

 

Altså, støyen er vurdert som helsemessig skadelig.

.. ved umogelege føresetnader. Legg ein mogelege installasjonar til grunn er støyen ikkje skadeleg. Støyen kan vere høg nok til at avbøtande tiltak må til, men då vil ein normalt ein normalt heller justere planane litt.

 

Ingen snakker om mølleparker på en stk mølle så bruk tallene med fornuft. Selv på 700m avstand er støyen vurdert til å være høy nok til at det krever skjermingstiltak for en park med en viss størrelse. Grensen er på rundt 50dB. Ved større avstand vil støyen fortsatt være hørbar men under tiltaksgrensen.

700 meter er ganske langt, og det er freistande å setje desse tala litt i perspektiv. Grenseverdien for vindturbinstøy før utbyggar må gjere avbøtande tiltak er 45 dB (frå 2005). I fylgje rapporten "Miljøstatus Norge" frå SSB i 2005 bur 1.846.000 nordmenn slik at støyen rundt huset er høgare enn 45 dB, og då er stort sett berre industri, veg-, jernbane- og flytrafikk medrekna. Ikkje naturstøy (elver, vind, sjø, fulgar og liknande), båtar, hamner, tilfeldig støy (grasklipparar, snøfresarar, snøscooterar osb) og mykje anna. Over 1,4 millionar lever med støy på over 55 dB, som tilsvarer det dobbelte (i oppfatta lyd) av grenseverdien for vindkraftverk.

 

Vasskraftverk støyar òg, forresten. Berre solcellepanel er stille, men det vil vere litt ambisiøst å dekkje kraftbehovet i Noreg med berre solcellepanel.

 

Vedrørende poeng om at møllestøy maskeres ved hastigheter over 8m/s er og litt søkt. Gjennomsnittlig vindstyrke for her hvor jeg bor er på rundt regnet 5m/s for juni-august. mao nok av dager man godt kunne unvære litt møllestøy

Bruk av gjennomsnitt her er ikkje mindre søkt. Talet seier ingenting om timar med vind over eller under 4-8 m/s.

 

og by the way. begrepet "MØLLE" er noe direktorattet bruker selv.

 

Danskane brukar mølle konsekvent. Eg lever fint med det og heng meg ikkje opp i kva andre gjer, men prøvar å la vere å bruke ordet vindmølle om ein vindturbin sjølv.
Lenke til kommentar

Registrerer bare nok et underlig vedtak av Danskene. Ikke vil de ha elbiler og heller ikke vindkraft.

Noen bør kanskje informere den styrende gjeng om at sokkelen deres innen overskuelig framtid vil gå tom for profitable utvinnbare brennstoffer.

Hallo, diesel er ikke fremtiden liksom...

Lenke til kommentar

Det produseres ikke vindmøller som maler korn, kunn strømproduserende møller lages idag . . .smarting!

 

Nei, det lages ingen strømproduserende møller. En mølle maler. Det er en svært vanlig misforståelse å bruke vindmøller om disse konstruksjonene. Det blir som å omtale biler som hestevogner. At mange gjør samme feilen gjør det ikke rett.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette med en som er anonym

 

 

Og hva får deg til å tro at ved å bruke en annens navn så blir du liksom mer troverdig. Vi har jo absolutt ingen garanti for at du bruker korrekt navn. Det er mest sannsynlig at du har endret det.

Hvorfor er det mest sannsynlig at folk som skriver under fullt navn har endret navnet? Jeg tror du tar helt feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...