Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei av at gutta alltid skal "gi" etter?


Anbefalte innlegg

Føles som om dette er et veldig utstrakt "problem" for mange, vi har hatt utallige diskusjoner om dette på fester eller sammenkomster... Altså gutta mot jentene i denne forstand

 

Der egentlig slik jeg ser det.. Så føler alle gutta at de må hele tiden "varte" opp damene og gi etter med det meste slik at dama er glad i hverdagen. Ellers er helvete løs og man går rundt begge to og har det litt dårligere enn normalt. Ikke noe som knuser forholdet som oftest, men heller det at man går mer irritert enn glad i hverdagen

 

Damene syntes vi ofte er urimelige og sier at vi overdriver alt. Men gjør vi virkelig det da? Når de fleste av oss føler det samme. Kan jo umulig være et så stort sammentreff at de fleste gutter vi har tatt denne diskusjonen med føler det samme.

Kanskje dere oppfører dere som pushovers fordi dere anser dere selv som "gutter" og ikke "menn". Og kanskje det er nettopp derfor damene heller ikke respekterer dere.

 

For tro det eller ei, dette er ikke alle menns problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg gjenkjenner meg i hva Invader Zim skriver. Dama her i huset er svært vanskelig å tilfredsstille ved logisk argumentasjon, og blir sutrere og lei over ikke å få viljen sin. I tilfeller hvor det ikke går utover meg økonomisk eller mine forhold til andre mennesker, så kan jeg akseptere at hun ikke klarer å overbevise vha. argumentasjon og heller innfri hennes ønsker til tross for uenighet. Dette er fordi jeg er glad i henne. Problemet er dog at jeg da gradvis blir mer og mer tilbøyelig for å unngå konflikt, og gradvis blir mer og mer en tøffel. Hjulet er i gang, og på sikt ser jeg for meg at man kan endre seg til en person man ikke har lyst å være.

 

I mitt tilfelle så frykter jeg den dagen hun prøver å komme i veien for mine økonomiske avgjørelser eller mine gamle vennskap. Hun har prøvd noen ganger, men heldigvis backet ut i tide, men det føles som om en gang i fremtiden vil hun f.eks. høre en historie om en av mine kompiser sitt moralske kompass som hun ikke liker, og da kreve at jeg kutter kontakt. Da vet jeg ikke om jeg kan gi etter, til tross for uendelig mye sutring, stahet og manglende evne for forståelse at jeg kan ha gode minner med en kompis til tross for hans til tider tvilsomme oppførsel.

 

 



Anonymous poster hash: d338f...0b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må si jeg gjenkjenner meg i hva Invader Zim skriver. Dama her i huset er svært vanskelig å tilfredsstille ved logisk argumentasjon, og blir sutrere og lei over ikke å få viljen sin. I tilfeller hvor det ikke går utover meg økonomisk eller mine forhold til andre mennesker, så kan jeg akseptere at hun ikke klarer å overbevise vha. argumentasjon og heller innfri hennes ønsker til tross for uenighet. Dette er fordi jeg er glad i henne. Problemet er dog at jeg da gradvis blir mer og mer tilbøyelig for å unngå konflikt, og gradvis blir mer og mer en tøffel. Hjulet er i gang, og på sikt ser jeg for meg at man kan endre seg til en person man ikke har lyst å være.

 

I mitt tilfelle så frykter jeg den dagen hun prøver å komme i veien for mine økonomiske avgjørelser eller mine gamle vennskap. Hun har prøvd noen ganger, men heldigvis backet ut i tide, men det føles som om en gang i fremtiden vil hun f.eks. høre en historie om en av mine kompiser sitt moralske kompass som hun ikke liker, og da kreve at jeg kutter kontakt. Da vet jeg ikke om jeg kan gi etter, til tross for uendelig mye sutring, stahet og manglende evne for forståelse at jeg kan ha gode minner med en kompis til tross for hans til tider tvilsomme oppførsel.

 

 

 

Anonymous poster hash: d338f...0b6

 

Hva slags tvilsom oppførsel? Hvis det er snakk om noe kriminelt eller farlig hvor du kan bli skadet også så kan jeg forstå at hun ber deg ha mindre kontakt med han i fremtiden, men ellers å er det jo bare hinsides idiotisk og du burde ikke finne deg i det. Hvorfor er du sammen med en person som du ikke kan føle deg trygg med?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jenter leser tanker mer, og tilpasser seg uten at gutten merker det.  Når hun vil ha noe til gjengjeld må hun si det, og det blir et tema.  I tillegg har hun trodd at gutten har sett alt hun har gjort for ham hele veien, og blir sjokkert og såret når han nøler når hun først ber ham om noe.  Og så er det full klinsj.

 

Gah.  Menn as.  Og så får de det til å handle om tonen når det antydes at de ikke skal få førstevalget sitt denne gangen også.  "Vær tydelig, vi er ikke tankelesere".  "Men ingen ultimatum".  "Ingen tårer og følelsesmessige utbrudd, det er manipulasjon".  "Ikke kommander."

Endret av D.S.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ligger nok noe i det. Jenter er oftere mer brutale med verbal mobbing, mens menn gjerne kan finne på å banke hverandre og så være ferdig med det. 

I dagens samfunn hvor vi alle skal late som om vi er helt like uten forskjeller så vil folk selvsagt tro at jentene bare bitcher unødvendig mye når de forestiller seg at folk skal leve lykkelige i alle sine dager og ingenting galt vil noen sinne skje og forholdet vil alltid være i tipp topp stand ellers burde du dumpe h*n så fort som mulig for livet skal leves og ingen burde finne seg i å måtte prate om følelser og investere seg emosjonelt. 

Kvinner er ikke noe bedre heller på det punktet, de sliter også med å forstå seg på menn og menn blir ofte tiltalt som ville dyr som ikke har kontroll over sine emosjoner eller handlinger, i ev verden hvor menn skal være sterke, ikke vær en bitch, boys dont cry, WTF.

Sorry, rant over. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kanskje dere oppfører dere som pushovers fordi dere anser dere selv som "gutter" og ikke "menn". Og kanskje det er nettopp derfor damene heller ikke respekterer dere.

 

For tro det eller ei, dette er ikke alle menns problem.

 

Åh, du kødder nå? Den der gutter vs menn retorikken der? Virkelig? For å si det slik. Tviler på at mennene i Iran eller India har problemer med at damene ikke respekterer dem. Det er vel sikkert korrekt at dette ikke er alle menns problem, men det er nok ikke tilfeldig at dette er et "problem" i Norge, hvor likestilling har har nådd nesten lengst. Nå tenker jeg det er på tide at vi gutta vokser opp å begynner å kreve vår respekt her. Som ekte menn. Hva sier dere gutta? Er dere med meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For noe stereotypisk macho-bullshit.

 

Det avhenger nok av hva du selv legger i å være "mann" fremfor å være "gutt".

 

Jeg tenker da på forskjellen på modenhet og barnslighet.

 

Den "stereotypiske macho-bullshiten" reflekteres vel bare gjennom dine egne fordommer om hva det vil si å være en mann. Og din oppfatning er antageligvis dermed en oppfatning vi ikke deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Føles som om dette er et veldig utstrakt "problem" for mange, vi har hatt utallige diskusjoner om dette på fester eller sammenkomster... Altså gutta mot jentene i denne forstand

 

Der egentlig slik jeg ser det.. Så føler alle gutta at de må hele tiden "varte" opp damene og gi etter med det meste slik at dama er glad i hverdagen. Ellers er helvete løs og man går rundt begge to og har det litt dårligere enn normalt. Ikke noe som knuser forholdet som oftest, men heller det at man går mer irritert enn glad i hverdagen

 

Damene syntes vi ofte er urimelige og sier at vi overdriver alt. Men gjør vi virkelig det da? Når de fleste av oss føler det samme. Kan jo umulig være et så stort sammentreff at de fleste gutter vi har tatt denne diskusjonen med føler det samme.

 

Dama jeg er sammen med lytter ihvertfall og prøver å endre seg, men siden alt hun har gjort i forholdet vårt ikke har blitt gjennomført så vet jeg at dette bare er tomme ord. Og sånn er det hos noen av de andre også.

 

Vi er enige om at damene føles veldig bortskjemte, egoistiske og tenker litt for mye på sitt eget velvære

 

Dette er da en jentegjeng som har holdt sammen siden skolen, og de fleste av parene har barn. Inkludert oss selv.

 

Men blir litt matt må jeg si.. Det er alltid deilig å få luftet tankene med de andre som føler det likt. men så hoper det seg opp igjen frem til neste "utblåsning"

 

 

Jeg har alltid vært en som sier " Forhold skal ikke trenge å være krevende og slitsomt" Men siden jeg selv nå sitter der så undres jeg om det faktisk er sånn for alle og enhver

Og at det i ytterst få tilfeller/forhold så er det fryd og gammen og man går overens hele tiden

 

Anonymous poster hash: 84186...f2e

 

Stokk om på ordene "gutter" og "jenter", "dama" og "gubben".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gro noen baller?

Hva skal til for at ett forhold er "krevende og slitsomt"? Det er som regel at mannen ikke er en mann(mer en gutt), og som et resultat blir kjerringa mye mer bitchy og krevende og hun tar ofte på seg en "lederrolle" hun ikke burde(eller vil ha). Dette er så utrolig vanlig i disse dager og samfunnet svømmer over av tøffelhelter som ikke forstår hvordan man skal være en mann. De fleste av disse forholdene ender som regel i katastrofe da begge parter ofte ender opp i roller de ikke finner seg komfortable i.

Protip: Om kjerringa sier at du skal ta oppvasken, trille tur med barna, gi henne massasje(hun burde gi deg massasje!) eller noen andre femi aktiviteter. IKKE GJØR DET! Høres utrolig selvmotsigende ut, men alt du gjør er å bekrefte at du ikke har baller og har synket så lavt at du lar ett kvinnfolk dirigere deg rundt og varte henne opp og gjøre hennes oppgaver. Hold deg stort sett til maskuline aktiviteter som å klippe plen, fikse på hus og bil, holde deg i god fysisk form og tjene en masse penger(som kjerringa kun bør ha tilgang til om hun har god økonomisk sans). I ett forhold mener jeg det er utrolig viktig at man kjører på hver sin vei som leder til samme mål, og ikke at den ene kjører inn på samme fil som den andre og ikke bare dilter etter. Det gir dårlig stemning.

Høres ekstremt ut, men det virker.
Bare studer de som har langevarige forhold med lavt konfliktnivå og se hvordan fordelingen av tradisjonelle maskuline/feminine aktiviteter er. Analyser så eget forhold og vurder om forholdet blir bedre jo mer du føyer deg etter dama og gjør alt mulig av det dildallet hun måtte kreve.

Vedrørende krangling med kvinnfolk(som er ett minefelt av dimensjoner), sjekk ut Bill Burr:



Å gå i "bitch" fella er noe som bør unngås både verbalt og i praksis :)

Noen skrev "Happy wife happy life." Dette er egentlig så utrolig feil, ihvertfall om man forstår det som om man må gjøre kjerringa happy. "Happy life, happy wife" vil jeg påstå er mye mer passende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ta til høyde for at de med mer tradisjonelle kjønnsroller i forholdet også har ofte gammeldagse syn på skillsmisse, så de tallene dine er nok noe misvisende og beviser ingenting annet enn at tradisjonelle kjønnsroller er gode for å undertrykke både menn og kvinner og hva de faktisk ønsker. 

Du har rett i at man ikke skal gi og gi og gi og gi, du må også få noe igjen, men altså, hvis du mener en mann er en fitte fordi han tar oppvasken hjemme eller tar å lager mat en dag så sier det faktisk mye mer om deg og hvor usikker du er som mann. Det er som ordtaket om å bli voksen og barnslighet, du er ikke voksen før du tør å la deg selv være barnslig. Du utstråler usikkerhet (og at du faktisk er en bitch) ved å unngå enkelte oppgaver som pesten fordi du forestiller deg at disse oppgavene definerer hvem du er. For en trist eksistens å prøve deseprat å holde på sin egen mandighet så hardt at du mister den uansett. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare studer de som har langevarige forhold med lavt konfliktnivå og se hvordan fordelingen av tradisjonelle maskuline/feminine aktiviteter er.

Jaha, hva ser man da? Har du studert det nøye og har noen kilder? Hvor mange deltakere hadde du i studien din?

 

Resten av innlegget ditt bare oooser ren usikkerhet på deg selv. Du høres ut som du ikke takler samfunnet i dag og heller ønsker tilbake til der du kan gå inn i en ferdigdefinert mannsrolle der du kan føle deg trygg og ikke trenger ta egne valg om hva du vil gjøre. Du trenger ikke tenke på om du vil heller klippe plen eller ta oppvasken, noen har bestemt på forhånd hva som er mandig.

 

Føler du deg maskulin av deg selv, eller føler du deg maskulin fordi du gjør ting som du tror er ansett som maskulint?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gro noen baller?

 

Hva skal til for at ett forhold er "krevende og slitsomt"? Det er som regel at mannen ikke er en mann(mer en gutt), og som et resultat blir kjerringa mye mer bitchy og krevende og hun tar ofte på seg en "lederrolle" hun ikke burde(eller vil ha). Dette er så utrolig vanlig i disse dager og samfunnet svømmer over av tøffelhelter som ikke forstår hvordan man skal være en mann. De fleste av disse forholdene ender som regel i katastrofe da begge parter ofte ender opp i roller de ikke finner seg komfortable i.

 

Protip: Om kjerringa sier at du skal ta oppvasken, trille tur med barna, gi henne massasje(hun burde gi deg massasje!) eller noen andre femi aktiviteter. IKKE GJØR DET! Høres utrolig selvmotsigende ut, men alt du gjør er å bekrefte at du ikke har baller og har synket så lavt at du lar ett kvinnfolk dirigere deg rundt og varte henne opp og gjøre hennes oppgaver. Hold deg stort sett til maskuline aktiviteter som å klippe plen, fikse på hus og bil, holde deg i god fysisk form og tjene en masse penger(som kjerringa kun bør ha tilgang til om hun har god økonomisk sans). I ett forhold mener jeg det er utrolig viktig at man kjører på hver sin vei som leder til samme mål, og ikke at den ene kjører inn på samme fil som den andre og ikke bare dilter etter. Det gir dårlig stemning.

 

Høres ekstremt ut, men det virker.

Bare studer de som har langevarige forhold med lavt konfliktnivå og se hvordan fordelingen av tradisjonelle maskuline/feminine aktiviteter er. Analyser så eget forhold og vurder om forholdet blir bedre jo mer du føyer deg etter dama og gjør alt mulig av det dildallet hun måtte kreve.

 

Vedrørende krangling med kvinnfolk(som er ett minefelt av dimensjoner), sjekk ut Bill Burr:

https://www.youtube.com/watch?v=rksKvZoUCPQ

 

Å gå i "bitch" fella er noe som bør unngås både verbalt og i praksis :)

Noen skrev "Happy wife happy life." Dette er egentlig så utrolig feil, ihvertfall om man forstår det som om man må gjøre kjerringa happy. "Happy life, happy wife" vil jeg påstå er mye mer passende.

Uhh... Nei...

Det at kvinnfolk har at tilsvarende null rettigheter, ingen stemmerett i forholdet og samlivsbrudd har vært sidestilt med kriminalitet i et tradisjonelt ekteskap vil jeg påstå er ytterst lite relevant.

 

Joda, menn og kvinnfolk er forskjellige men her høres det ut som du har et forferdelig usunt og urealistisk syn på hvordan et samliv fungerer. Du mistolker manglende evne til å komme seg ut av et dysfynksjonelt, destruktivt og diskrimenerende forhold til å være et ønske om å ha det sånn.

 

At det eksisterer kvinner som i en relativt kort periode aksepterer å bli utnyttet tviler jeg ikke på, men det er overhodet ikke normalen.

 

Likestilling er bra, men jeg kan være enig i at det tidvis er for mye fokus på det. Det betyr ikke at man skal være drittsekk. Bad-boy taperholdninger fungerer godt i ung alder når jenter er mest opptatt av sosial status ved å være sammen med den gutten med tilsynelatende høy profil, men når det gjelder lengre samliv må man tenke partnerskap, kommunikasjon og samarbeid.

 

Det handler ikke om å ha den største kuken, den største bicepsen, den største lommeboka eller å være den villeste sosiopaten. Klart det hjelper i mange situasjoner, men det er langt ifra nok.

 

Den egentlige grunnen til at forhold ryker mer enn noengang er rett og slett fordi det bare er mer akseptert enn tidligere og vi er rett og slett ikke kodet for å leve monogamt.

 

Løsningen er derfor at man må samarbeide godt og snakke sammen, eller å undertrykke partneren. Det fungerer jo relativt godt i visse land hvor oldtidens religioner og middelalderske kvinnesyn fortsatt står sterkt, men da virker det også bare for en part og da bare fordi den andre risikerer liv og lemmer eller i beste fall offentlig shaming og utestenging fra familien.

 

Selv om noe fungerer på en 18 år gammel jentunge så er det langt ifra opplagt at det samme fungerer på en voksen tretti år gammel kvinne med ryggrad.

 

 

(Og sånn før det blir insinuert at jeg er bitter fordi jeg var sjenert og oversett av damene fordi jeg var en whiteknight så kan jeg informere om at jrg var tvert motsatt. Jeg var en macho bad-boy med taperholdninger, og småjentene var det mange av - men det holder ikke stort utover ungdomsskolenivå før de fleste modnes til oppegående mennesker og de selv søker andre oppegående å dele livet med. Ikke mennesker som mentalt satte på håndbrekket når de var seksten)

Endret av Invader Zim
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...