Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått mitt asus 2080-kort, og syns det er noe merkelig.

sammenlignet med min bror som bruker 1070 TI-kort har vi helt lik ytelse(FPS) i pubg og COD med identisk grafikkinstilling. er 2080-kortet så svakt? jeg forventer IKKE at det ligger på 1080 TI nivå(selvom benchmarks sier det ligger likt... ofte)

 

nå er kanskje PUBG feil spill å teste sånt i, da dette er dårlig optimalisert, men ligger i alt fra 60 til 144. 70% av tiden rundt 100

kjører spillet ALT på laveste med 1080p 144hz. framerate cappen er til monitor hz-en. forventet egentlig å ligge stabilt på 144 fps egentlig. ihvertfall med alt på laveste

 

kan dette være CPU bottleneck?

 

---

 

bruker 4790K CPU.. usikker på hva broren min bruker, men gjetter på 7700 ett eller annet.

Både CPU, men også lav hastighet på minne kan være avgjørende faktorer. Spesielt om man spiller på lavere oppløsning. Har du 1440p skjerm, kjør opp oppløsning og innstillinger og se om forskjellen blir noe større da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste GPU-z

 

https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-gpu-z/

 

  • Added detection for fake graphics cards using old relabeled NVIDIA GPUs (G84, G86, G92, G94, G96, GT215, GT216, GT218, GF108, GF106, GF114, GF116, GF119, GK106)
  • Added BIOS saving capability for NVIDIA Turing
  • Added monitoring for multiple fans on Turing
  • Added fan speed % monitoring on Turing
  • Added HDMI and DisplayPort info to Advanced -> NVIDIA
  • Power draw on NVIDIA cards is now reported in both TDP % and Watt
  • Fixed system hang caused by Valve anti-cheat
  • Fixed memory bandwidth on Turing with GDDR6
  • Fixed tooltip for system memory usage sensor
  • Fixed broken Radeon RX 400 GPU usage monitoring on newer drivers
Lenke til kommentar

Noen lurer kanskje på hvor mye strøm ett 2080ti MSI tri X trekker under max load. Mine trekker 206w ved stock i 3dmark timespy extreme. Dette er stock hastighet og booster stabilt 1890mhz. Altså knapt vits å overklokke, når max mastighet er 2050-2070mhz ved stock bios.

 

69 grader var målt som max ved auto på vifta. 33% (~1100rpm) var max viftehastighet under 3dmark. Hørte knapt viftene, selv om jeg kjører SLI (4 slot sli bro)

 

Til sammenlikning så trekker maskinen 480w bare i cputesten med Hyperthread av :D

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klarer kortene dine og holde 2100MHz med stock bios og Power Limit på max?

Tenkte om det klokker seg ned igjen pga Power Limit?

 

Når jeg kjører mitt på 2100/8000MHz under Benchmark så ligger på Power Limit på ca 120% av 126% som er max med Galax Biosen.

Det ser igrunn ikke ut som det er så mye vits og flashe. Men jeg beholder bare Biosen jeg har flashet med  :)

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Klarer kortene dine og holde 2100MHz med stock bios og Power Limit på max?

Tenkte om det klokker seg ned igjen pga Power Limit?

 

Når jeg kjører mitt på 2100/8000MHz under Benchmark så ligger på Power Limit på ca 120% av 126% som er max med Galax Biosen.

Det ser igrunn ikke ut som det er så mye vits og flashe. Men jeg beholder bare Biosen jeg har flashet med  :)

 

Mener på at jeg klarer 2070 i sli med Zotac korta med 100% vifte, uten å ha studert veldig nøye. Tror egentlig ikkje det er 2070 hele tiden...

 

Gpu-z kan logge til fil, det er ganske kjekt for å finne ut slikt :)

 

All info som trengs kommer i den fila.  min, max etc...

Lenke til kommentar

Ser at jeg treffer power limit hele tiden med mitt kort. Gigabyte RTX 2080 Windforce OC. 

 

Hvordan er flashe mulighetene for dette kortet? 

Sikkert som de andre korta. 

 

Er jo bare å prøve :)

 

Download EVGA Reference PCB (2x8-Pin) RTX 2080 Ti 260W x 130% Power Target BIOS (338W) Unofficial (Source)

Download GIGABYTE Reference PCB (2x8-Pin) RTX 2080 Ti 300W x 122% Power Target BIOS (366W) Official (Source)

Download GALAX Reference PCB (2x8-Pin) RTX 2080 Ti 300W x 126% Power Target BIOS (380W) Unofficial (Source)

 

 

 

https://www.overclock.net/forum/69-nvidia/1706276-official-nvidia-rtx-2080-ti-owner-s-club.html

Lenke til kommentar

Flasher du en BIOS som ikke er tilpasset det kortet du har kan du potensielt forkorte levetiden til det fordi du har en chip med annen tilpasset responsprofil og i verste fall ødelegge det om det er betydelige deviasjoner i designet.

Hvis du får ned temperaturen på kortet kan du mest sannsynlig forbedre ytelsen uten å pushe kortet hardere i.o.m at nedkjøligen ofte reduserer strømbruk.

Lenke til kommentar

Min erfaring nå er at å overklokke er bare tull til vanlig bruk. Det er snakk om 3-5% mere ytelse for 70-80w mere strøm eller.no.

 

MEN overklokking er gøy da :D

 

Nå får jeg samme fps med 4k ultra som i 3440x1440 oppløsning i BF 1. Er så cpubound i 4k at det er helt latterlig!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Min erfaring nå er at å overklokke er bare tull til vanlig bruk. Det er snakk om 3-5% mere ytelse for 70-80w mere strøm eller.no.

 

MEN overklokking er gøy da :D

 

Nå får jeg samme fps med 4k ultra som i 3440x1440 oppløsning i BF 1. Er så cpubound i 4k at det er helt latterlig!

Har satt power limit til 110 nå, og bare justert kurven i MSI afterburner slik at det booster til 2030-2050
Lenke til kommentar

Cdon är för artiga de..."tilbud" på en hög med Ti kort nu, när de höjde priset med 1500-2000 för några dagar sedan. Dom har verkligen ingen aning om det juridiska. Hela butiken är inte värd att finnas kvar. Få bort dessa otroligt oseriösa butiker.

 

De tillbjöd 1000 i rabatt på valfritt Ti för de som inte fick kortet för några dagar sedan. Skulle i så fall innebära Trio x till 11.999.

Lenke til kommentar

XMP? Akkurat; da hadde du også et av de andre problemene jeg nevnte ("underklokket" minne). ;) Flott at du fikk fikset det!

 

Hva er det? Bør jeg gjøre det samme på mitt MSI Duke OC? (non-ti).

 

Ser det er snakk om BIOS/UEFI på hovedkortet. Jeg får bare sjekke om det er aktivert på mitt :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

 

Takker, men jeg har ikke Ti versjonen. 

Cdon är för artiga de..."tilbud" på en hög med Ti kort nu, när de höjde priset med 1500-2000 för några dagar sedan. Dom har verkligen ingen aning om det juridiska. Hela butiken är inte värd att finnas kvar. Få bort dessa otroligt oseriösa butiker.

 

De tillbjöd 1000 i rabatt på valfritt Ti för de som inte fick kortet för några dagar sedan. Skulle i så fall innebära Trio x till 11.999.

Kan ikke dette "tilbudet" i seg selv rapporteres inn? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...