Gå til innhold

– Provoserende å høre at vi ikke vil ha Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag er ApplePay knyttet til et kredittkort. I morgen blir det knyttet til PayPal og til slutt, Apples eget betalingssystem som går direkte fra mobil til mobil.

 

Jeg tror jeg skjønner DnBs nervøsitet her, det er veldig trolig at de store teknologigigantene kan ta over store deler av bankvirksomheten. De vil neppe ta over lånevirksomhet, så kanskje akkurat det er nok til å holde kundene i banksystemet hvis bankene kan tilby lignende mobilbetaling (videreutvikling av vipps?)

 

Kan hende den spådommen blir sann nok. Men eier Apple PayPal da?

 

Også vil jo konkurranse uansett måtte komme når digitaliseringen skrider fram. Rart at det har tatt så grusomt lang tid som det har allerede. Tidlig på 2000-tallet så var det mange som allerede hadde bredbånd. Så ting har egentlig utviklet seg litt langsomt mener jeg.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/PayPal

 

Foreldreselskapet er Ebay. Og PayPal er også børsnotert med deler eller helheten av sin virksomhet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så man slipper 250 kroner for å ha et bankkort i lommeboka, istedet må man kjøpe en klokke til 2500,- ?

 

Noen kaller det visstnok utvikling.

Tror ikke jeg hadde kjøpt ny smartklokke bare for å kunne betale med den.. Har hatt mye glede med Apple klokken min i et par år nå og nå gir den meg plutselig enda mer glede! ;-)

Lenke til kommentar

Dette er egentlig en ikke-sak. Hvor vanskelig er det å ha konto samtidig i to forskjellige banker? Den dere har allerede og eventuelt en i tillegg som støtter ApplePay.

 

Noen VIL lage problem tydeligvis ...

 

Ikke alle som har som hobby å flytte penger mellom to kontoer for å kunne betale for seg. Ikke et stort problem, men heller ikke en god løsning. Har absolutt troen på at betaling via mobilen kan og vil overta kort for mange (med sine fordeler og ulemper), men ser ingen grunn til å være først ute hvis det krever bytte av bank.

 

Er meg et under at noen fortsatt er kunde hos DNB.

 

For min del er det et par grunner til det. Den største grunnen er at jeg har bedre betingelser på lånet der enn noen andre banker jeg har snakket med klarer å tilby, deriblant S'banken. Og det utgjør en del kroner i året. Videre har jeg testet et par andre banker, store og små, med veldig varierende hell. Jeg vil tro nettbanker har blitt bedre med årene, men etter rundt et år hos Sparebank 1 var den særdeles ustabile nettbanken hovedårsaken til at jeg bestemte meg for å bytte bank.

 

Det er også litt pes å bytte bank, når man har flere kontoer, lån som skal flyttes osv, så det er ikke noe jeg ville vurdert bare for å kunne la plastkortet ligge igjen hjemme. Ikke enda.

Lenke til kommentar

"Jeg vil ikke bli låst til Apple sitt økosystem. Selv om standarden er laget av Visa/Mastercard, støttes av Google Pay og et dusin andre samt allerede er implementert på svært mange betalingsterminaler. Jeg vil ha valgfrihet. Derfor mener jeg det er best at DNB bestemmer hvilke åpne betalingløsninger jeg skal ha tilgang til."

 

woot?

 

Er man da en DNB-sau?

Lenke til kommentar

Apple pay er ikke en bra ting siden det kun finnes på en platform.. uansett, om du ønsker å bruke dette så bytter du bare bank..

Apple Pay finnes kun på Apple produkter, naturlig nok. Google Pay, Samsung Pay, Fitbit Pay og lignende likeså. Men felles bruker de en felles standard - og det er denne standarden som DNB ikke vil implementere. Altså de stenger alle ute, ikke bare Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple pay er ikke en bra ting siden det kun finnes på en platform.. uansett, om du ønsker å bruke dette så bytter du bare bank..

Godt poeng. Man har valgmuligheter, hyggelig for DNB at kundene er så ekstremt glad i banken sin, at dem ikke bytter for å få betalingsløsninger man ønsker seg.

 

Det er gratis å bytte bank.

Har man lån mm hos DNB kan man fortsatt ha konto hos annen bak ved siden av.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...