Gå til innhold

– Provoserende å høre at vi ikke vil ha Apple Pay


Anbefalte innlegg

Vi skal ikke nekte Applebrukere Apple Pay. Men er lite interessert i å være med på å betale for en tjeneste som bare noen få kan bruke.

Apple(/Google) tar betalt for å ta seg av token-håndtering og sikkerhetssystemer for å anonymisere deg for butikken. Samme investering må bankene ut med når de skal ut med token-betalinger. Hva nettoprisen blir vet hvertfall ikke du, så det blir høyst spekulativt å påstå at du på noen som helst måte blir berørt av dette. Og, jo, du vil i praksis nekte hvis du mener det er bra at DNB nekter.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det overraskende at den dyreste iPhonemodellen er dyr? En iPhone SE koster 3000kr.

 

Usj da, her kommer du med fakta og logisk argumentering. Slik skal man ikke ha i en diskusjon der det handler om å rakke ned på iPhonebrukere, slik stort sett alle slike tråder ender opp med til slutt.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg sliter skikkelig med å se nytten i dette. 

 

Bankkortet mitt gjør jo akkurat det samme - med unntak av trådløs biten. Er det virkelig en så stor forbedring med den trådløse biten? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

Da slipper du å i det hele tatt ha med deg bankkortet?

..men du må ha med deg en telefon til 10000

Er det overraskende at den dyreste iPhonemodellen er dyr? En iPhone SE koster 3000kr.

Du refererer til en til tilårskommen telefon. Kom på markedet i 2016 og baserer seg på 5-6 år gammel teknologi (blant annet skjerm) . I tillegg er det ikke alle som liker en liten telefon. For samme pris som en iPhone SE (3000,-) kan du velge og vrake i Androidmobiler med nyere teknologi og størrelsevarianter. Men det er ikke poenget, poenget er at de tjenestene vi er med å betale for gagner de fleste av oss og ikke kun 15% (ca andel av iPhone brukere)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det overraskende at den dyreste iPhonemodellen er dyr? En iPhone SE koster 3000kr.

 

Usj da, her kommer du med fakta og logisk argumentering. Slik skal man ikke ha i en diskusjon der det handler om å rakke ned på iPhonebrukere, slik stort sett alle slike tråder ender opp med til slutt.  :)

Nå er du bare paranoid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske overraska over hvor mange som syns det er bra at bankene nekter brukerne tilgang til en løsning med argumentet om at Apple er et lukket system. Er det ingen som ser ironien?

Anti-Apple sekta kan ta seg en bolle. Vipps suger regelrett balle på betaling i butikk. Banker kan ikke brukervennlighet og software. Gleder meg til Google Pay/Samsung Wallet også kommer til Norge, på tross av at de er alt for seine til festen. At bankene ikke er villig til å gi slipp på makta de har over kundene er ikke overraskende. Jeg for min del er glad i konkurranse.

Koster penger å håndtere flere systemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Typisk brukere av Appledingser! Hver gang Apple kommer med ett eller annet nytt dilldall, så forlanges det at markedet skal implementere og tilby tjenesten, selv om det bare er 15% av mobilbrukerne som kan benytte seg av det. Hva med de 85 prosentene som bruker Android? Skal ikke vi få Android Pay?

 

Vel, i Norge så har iOS godt over 50% markedsandel. Så det er absolutt fornuftig av bankene å implementere Apple Pay.

http://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/norway

 

Android/Samsung Pay kommer sikkert etter hvert det også. Kunne ønske folk sluttet med denne fanboi idiotien. Flere valgmuligheter er bedre for alle, punktum. Det er jo ikke slik at når Apple Pay kommer så ekskluderes andre tjenester. God dag mann økseskaft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bor ikke i Norge, så jeg er ikke kjent med "kortbruken" i Norge.. Men jeg reiser veldig mye rundt i verden, å bor selv i flere land. Jeg har fulgt noe av vipps debattene og apple pay osv en stund.. Å jeg stiller meg undrende til hvorfor Norge ligger så langt bak alle andre land?

 

Sånn som jeg var i kina for litt siden, den byen jeg bodde i da å di jeg snakket med hadde ikke engang bankkonto. alt fantes i den mobilappen di hadde. Dette var en app hvor arbeidsgiver sendte penger til, kjøpesenteret å alle andre butikker var koblet opp mot osv osv.. ekstremt genial app hvor man scanner qr kodene på alt man vill kjøpe seg, så får man opp informasjon om alt sammen. Til og med fersk fisk, hvor den er fanget osv.... Skal man betale, går man i kassa, viser mobilen til skjermen å holder tommel opp. Den tar ansiktsgjenkjenning osv...

 

Hørte her for litt siden at vipps og straksbetaling var noen av di første i verden osv.. Så langt fra sannhet man kan komme faktisk.. Dette er systemer di fleste land har hatt i mange år før Norge.. Vi har faktisk straksbetaling utland i di fleste banker som benytter SEPA transaksjoner..

 

Skal jeg ha ut penger i minibank, skriver jeg koden på minibanken, åpner appen i mobilen, skriver godkjennelses koden å pengene kommer ut. trenger ikke noe form for kort eller annet tull..

 

Å når det kommer til apple pay å andre lignende apper, er dette svært populært i veldig veldig mange land. Sånn som nå er jeg i Spania, å tør nok påstå at sikkert 20-25% benytter dette på di fleste steder. (senest butikken jeg sto på i sta betalte hu gamle dama foran meg med mobilen)

 

Dette er noe folk vill ha, å noe som forenkler for di fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da bare å bytte bank. Dnb er en stats eiet korrupt dårlig bank. Skjønner ikke at folk heltatt gidder å ha dem. Se bare pannama saken, vipps oppleget, reinskog avskognings tilknyttningen, osv osv. Heeeelt greit fordi staten eier den.

 

Bytt bank så ordner det seg. Skjønner ikke poenget å gidder å klage på dem eller suttre ut i media om det.

Lenke til kommentar

Koster penger å håndtere flere systemer.

Ja, den kostnaden får de bare ta. Jeg har null tro på at det utgjør noe vesentlig beløp som kunder får merke noe til. Jeg vil ha valget, eller så går jeg til en bank som gir meg valget. De får ikke tvinge meg over på annenrangs elendig Vipps-løsning over Google Pay Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

 

Med tanke på hvor lite folk som faktisk bruker apple pay i de landene hvor det er lansert er det ikke rart. Hvorfor skulle DNB gidde å bruke tid og penger på noe som i all realitet er en fiasko?

 

Vel, Forbes er ikke helt enig med deg i det. Apple Pay har 90% markedsandel på kontaktløs betaling i de markeder det er lansert.

https://www.forbes.com/sites/oliversmith/2017/10/23/the-mobile-wallet-war-is-over-apple-pay-won/#50c217564904

Og en til to prosent av det totale markedet, det hjelper ikke å dominere et "marked" om det er omtrent ikke eksisterende.

Så man skal aldri implementere ny teknologi med andre ord? Umiddelbar høy markedsandel ellers er det ikke interessant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Typisk brukere av Appledingser! Hver gang Apple kommer med ett eller annet nytt dilldall, så forlanges det at markedet skal implementere og tilby tjenesten, selv om det bare er 15% av mobilbrukerne som kan benytte seg av det. Hva med de 85 prosentene som bruker Android? Skal ikke vi få Android Pay?

 

Vel, i Norge så har iOS godt over 50% markedsandel. Så det er absolutt fornuftig av bankene å implementere Apple Pay.

http://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/norway

 

Android/Samsung Pay kommer sikkert etter hvert det også. Kunne ønske folk sluttet med denne fanboi idiotien. Flere valgmuligheter er bedre for alle, punktum. Det er jo ikke slik at når Apple Pay kommer så ekskluderes andre tjenester. God dag mann økseskaft.

I stand corrected! Vet ikke hvordan de lager denne statistikken. De har også en statistikk som går på OS http://gs.statcounte...e/mobile/norway

De 15% jeg refererte til var nok på verdensbasis

Lenke til kommentar

I stand corrected! Vet ikke hvordan de lager denne statistikken. De har også en statistikk som går på OS http://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/norway

De 15% jeg refererte til var nok på verdensbasis.

 

Ja, er vel noe som 17-18% på verdensbasis. Det er lavkostland i Afrika og Asia som trekker ned snittet voldsomt, der android er dominerende. De fleste I-land har en ganske jevn fordeling mellom iOS og Android.

Lenke til kommentar

Hvis de som vil bruke Apple Pay og andre slike løsninger hadde betalt denne bruken selv, så hadde det vært greit. Men antar det fungerer som med Visa og andre kredittkort at butikkene betaler for bruken som igjen medfører dyrere varer og tjenester for oss som bruker billigere betalingstjenester som f.eks vanlig bankkort.

 

Hvis du vil bruke det som argument har vel Vipps bidratt til høyere priser siden det er gebyrfritt.

Lenke til kommentar

Og 20-åringer og 30-åringer og 40-åringer. Eldre bruker vel nesten ikke smarttelefoner, så de koser seg nok med telefoner fra Nokias storhetstid.

Hva er definisjonen på eldre igjen?

 

Var i Uganda med 8 kvinner i April med alder fra ca 40 til 70 år, og alle brukte smarttelefon, kamera, sendte meldinger, postet bilder OG brukte Vipps osv.

Endret av fo2re
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...