Gå til innhold

DNB: Vi mener kundene er fornøyd med kort og kontanter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan trygt anbefale Sbanken Suveren kundebehandling på chat og telefon med interesserte, flinke og hjelpsomme ansatte. Jeg og kona gikk over i 98, og jeg har til dags dato aldri savnet DNB, eller tenkt at jeg bør snart bytte bank igjen.

 

Så kjør på, det er ikke mye å lure på. Det er bare en ting... Du kommer til å angre på at du ikke gjorde det før

 

 

Men støtter SBanken Apple Pay? Jeg synes jeg leste her et sted at de ikke gjør det allikevel?

Lenke til kommentar

I denne artikkelen hos Aftenposten står det: 

 

 

Skjønt, foreløpig er kun en av tre kortterminaler i Norge klargjort for kontaktløse betalinger og dermed løsninger som Apple Pay.

Da vet man antageligvis hvor Apple-brukere vil samle seg:

Nordea og Santander vil fra i dag tilby sine norske kunder å benytte seg av Apple Pay

Nordea og Santander vil fra i dag tilby sine norske kunder å benytte seg av Apple Pay...

....

....

Om ikke lenge vil Sbanken tilby Apples betalingsløsning til sine kunder.

Andre, tunge aktører har derimot ikke tenkt til å hive seg på med det første. DNB, Sparebanken 1-gruppen og en rekke andre banker med eiendeler i norske Vipps har foreløpig ingen planer om å tilby Apple Pay til sine kunder.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Se hvordan Apple pay har fungeret i danmark...

Lukketet løsninger er ikke veien å gå

 

 

Apple pay er ingen lukket løsning. Like lite som Samsung og Google pay er lukkede løsninger. Så lenge banken din har avtale med plattformen så kan du bruke dem samtidig. Pr idag har jeg mitt visa debit kort registrert med apple pay må min iphone, apple watch og macbook pro. Jeg har det også registrert med google play på min pixel 2 XL.

Lenke til kommentar

Muligheten til å gi apple enda mer penger istedet for å holde i de i Norge.

Vel. Det finnes jo ingen tilsvarende norske løsninger så da har jeg ingen problemer med å betale de som faktisk tilbyr en velfungerende og elegant måte og betale på, med mobil. Vipps er jo ubrukelig for betaling i fysisk butikk, og det vil sannsynligvis aldri bli like smidig som Apple Pay og Google Pay mtp. du vil alltid trenge en tredjeparts applikasjon på mobilen i motsetning til løsningene til Apple og Google som er integrert i OS'et både på mobil, klokke og desktop (MacOS).

 

Credit where credit is due.

Endret av Imperilous
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se hvordan Apple pay har fungeret i danmark...

Lukketet løsninger er ikke veien å gå

 

 

Da er i hvert fall ikke Vipps noe å samle på. En særnorsk løsning som ikke fungerer noe annet sted i verden, og som foreløpig er avhengig av at hver enkelt butikk fatter tiltak for å støtte dem.

 

I kontrast til Apple Pay og Android Pay som begge to bygger på den globale standarden for kontaktløs betaling og fungerer alle steder hvor kontaktløs betaling støttes uten at brukerstedet trenger å gjøre noenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det mer elegant enn kontaktløst kort?

 

 

Å bare strekke armen ut og holde klokka inntil er ganske mye mer elegant enn å fortsatt måtte fiske kortet ut av lommeboka. Har man først kortet i hånda er det ikke så enorm forskjell på om man stikker det inn eller bare sveiper det forbi, den store forskjellen ligger i når man slipper å forholde seg til kortet i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Apple pay. Banker som bruker makt med monopol og noen banker ikke tar i bruk Apple pay er gamle gnål fra 1970 tale har ikke IKT kunskap og det ser mann på vipps går opp og ned eller lugger. Jeg tror ikke banker klar konkere mot Apple pay. Jeg bor USA og er stor fornøyd med Apple pay og søstra mi er IKT ekspert på data og mobil og bruker vipps funger gamel dags og vill aldri få nfc i system og så lenge Apple pay blir diskmering og etter dom fra EFTA dom tillater ikke det. Apple pay kjøre ben har sikkerhet som heter sandkass er høyre 512 bit sikkerhet og vipps kjøre 95 bit til 128 bit.

Folk kan si mye negativ til Apple ting og folk har ikke kunskap og det ser mann på vipps funger rykk og napp. God natta til vipps også til fans pluss banker er med på

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er i hvert fall ikke Vipps noe å samle på. En særnorsk løsning som ikke fungerer noe annet sted i verden, og som foreløpig er avhengig av at hver enkelt butikk fatter tiltak for å støtte dem.

 

I kontrast til Apple Pay og Android Pay som begge to bygger på den globale standarden for kontaktløs betaling og fungerer alle steder hvor kontaktløs betaling støttes uten at brukerstedet trenger å gjøre noenting.

Men kan du med Apple Pay overføre penger enkelt til meg, med Google Pay?

Lenke til kommentar

Apple pay er ingen lukket løsning. Like lite som Samsung og Google pay er lukkede løsninger. Så lenge banken din har avtale med plattformen så kan du bruke dem samtidig. Pr idag har jeg mitt visa debit kort registrert med apple pay må min iphone, apple watch og macbook pro. Jeg har det også registrert med google play på min pixel 2 XL.

Når løsningen kun fungerer for én type telefon, iphone, etter det jeg har fått med meg, så er det en rimelig lukket løsning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når løsningen kun fungerer for én type telefon, iphone, etter det jeg har fått med meg, så er det en rimelig lukket løsning!

 

 

Ser ikke hvorfor det er apples jobb og lage en betalingsløsning for andre leverandørers telefoner.... Apple pay bruker den samme NFC standarden for betaling som google og samsung pay bruker. Så det at apple pay er kommet til Norge vil hjelpe deg selv om du ikke vil bruke en apple telefon. Når en norsk bank inngår en avtale med google eller samsung så kan du bruke alle de samme betalingstedene som tar apple pay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DNB tilbyr ikke engang kontaktløse kort på alle produktene. Fikk tilsendt nytt Trumf Visa i mai UTEN NFC. Tok kontakt med DNB på chat og de kunne ikke gi noen informasjon om når dette eventuelt vil komme.

 

Har hatt det hos Bank Norwegian i noen år nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men kan du med Apple Pay overføre penger enkelt til meg, med Google Pay?

Apple Pay og Google Pay er løsninger for å overføre betalingsinformasjon fra telefonen til betalingsterminalen, ikke mer. Apple Pay støtter i tillegg overføring mellom Apple Pay brukere, men så støtter også Vipps kun overføring mellom Vipps brukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når løsningen kun fungerer for én type telefon, iphone, etter det jeg har fått med meg, så er det en rimelig lukket løsning!

Mobiltelefonen er knekkende likegyldig her, det interessante er hvor man kan bruke løsningen å betale med. Og da er globale løsninger som følger standarder åpnere enn hjemmesnekrede molboløsninger som kun fungerer her i Norge. Og ikke her en gang (enda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...