Gå til innhold

erfaringer med chilimobil som selskap?


Anbefalte innlegg

Har målt langt høyere hastighet enn det med min Xiaomi Mi5, men den støtter jo ikke LTE band 20, så ikke så ofte man får 4G+ på landsbygda.

 

Angående kontantkort så prøv å få tak i et kort fra den kroatiske operatøren Bonbon, det virker supert i Norge, kobler opp mot både Telenor og Telia. 6GB koster ca 90 NOK, det du ikke bruker opp får du som rollover neste mnd. Hastigheten er dog strupet på 75 Mbit/s, men det holder som regel :-) Problemet kan være å få tak i simkortet, men "alle" reiser jo på ferie til Kroatia for tiden, så noen kan sikkert kjøpe med et til deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har målt langt høyere hastighet enn det med min Xiaomi Mi5, men den støtter jo ikke LTE band 20, så ikke så ofte man får 4G+ på landsbygda.

 

Angående kontantkort så prøv å få tak i et kort fra den kroatiske operatøren Bonbon, det virker supert i Norge, kobler opp mot både Telenor og Telia. 6GB koster ca 90 NOK, det du ikke bruker opp får du som rollover neste mnd. Hastigheten er dog strupet på 75 Mbit/s, men det holder som regel :-) Problemet kan være å få tak i simkortet, men "alle" reiser jo på ferie til Kroatia for tiden, så noen kan sikkert kjøpe med et til deg.

hva er riktig  hastighet  her , ser  den  ookla  viser langt  høyere  enn de  andre  ca 20 %  forskjell.....ang  prepaid  kan  kjøpes  hher også ...https://www.ebay.com/itm/Croatia-SIM-KROATIEN-Urlaub-BonBon-Prepaid-SIM-card-12GB-Daten-INTERNET-4G-MiFi/282999973700?hash=item41e41ce744:g:L1kAAOSwCU1YvB2q

Lenke til kommentar

hva er riktig  hastighet  her , ser  den  ookla  viser langt  høyere  enn de  andre  ca 20 %  forskjell.....ang  prepaid  kan  kjøpes  hher også ...https://www.ebay.com/itm/Croatia-SIM-KROATIEN-Urlaub-BonBon-Prepaid-SIM-card-12GB-Daten-INTERNET-4G-MiFi/282999973700?hash=item41e41ce744:g:L1kAAOSwCU1YvB2q

Ikke helt det samme kortet jeg har kjøpt, like greit å kjøpe et som ikke ferdig oppladet, da disse eBay-selgerene tar et saftig påslag i prisen. Veldig enkelt å lade opp kortet med Visa/MC

Lenke til kommentar

Hvor lang tid skal vi bruke på å overbevise deg? Prøv det. Om det ikke fungerer så bra for deg, portér til et annet selskap da vel!

Nå forstår vel du det ikke er etter boken å kjøpe slike tjenester utenfor norge, levrandøren har full rett å nekte bruk som er tydlig misbruk, så da kan jeg tape pengene som jeg ikke vil. Så vil du ikke hjelpe er det ditt valg men slikt innlegg hjelper vertfall ikke.

Lenke til kommentar

Nå forstår vel du det ikke er etter boken å kjøpe slike tjenester utenfor norge, levrandøren har full rett å nekte bruk som er tydlig misbruk, så da kan jeg tape pengene som jeg ikke vil. Så vil du ikke hjelpe er det ditt valg men slikt innlegg hjelper vertfall ikke.

Om du er så risikosky at det å tape et par hundrelapper er totalt uakseptabelt er det åpenbart ikke løsningen for deg. Om du er så risikosky må du nesten akseptere å betale en høyere fastsum for å unngå risiko. Skaff deg et abbonement hos f.eks. telenor du.

Lenke til kommentar

Ble til jeg forsøkte chilimobil 1 tb ubegrenset.

Siden problemet når man er på reiser vet man ikke om man trenger det eller ikke 30 GB er litt lite på en måned. Hvis det er kun under 25 mbit på hotellrommet er det for lite.

Så fint å ha muligheten for 1 TB en måned.

 

Så får jeg vurdere i løp av august om det er noe å fortsette med.

 

Telenor er det dummeste forslaget du kan komme med.

Antar du forslår det fordi du selv jobber der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei igjen chilimobil er ganske morsomme?

 

 

Fakturanummer xxxx med spesifikasjoner kan du se ved å logge inn på Min side på chilimobil.no.

Har du avtalegiro vil fakturaen trekkes automatisk på forfallsdato.

Betaling kan kun skje til bankkonto: 6402.05.29707 med gyldig KID.

BETALINGSINFORMASJON

Betales til:

CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim

 

Konto:

6402.05.29707

Beløp:

301,71 NOK

Forfallsdato:

16.07.2018

 

Etter forfallsdato påløper purregebyr iht. forskrift på 70 kroner, samt forsinkelsesrente på 8,5% pr år.


Hilsen

CHILI MOBIL AS

Er ikke det ganske tullete når avtalen ikke blir aktivert før neste uke?

simkort har jeg mottatt, men chilmobil er vanskelig nå.

Syns det er rart, blir som resturanger skulle kreve betaling før man bestiller. Hvis de ikke vet de ikke kan levere.

Hvis jeg hadde sagt opp fordi chilmobil ikke svarer måte jeg betalt pengene uansett for en tjeneste jeg ikke får? Virker ikke simkortet har jeg tapt 300 kr.

 

Eller er slikt vanlig? Bare for å gjøre kjøperen klar over kostnaden og mulighet å klage?

For ville tro perioden strekker seg fra aktiveringsdato til neste måned. Det står ikke noe på den fakturaen.

Usikker på "Mobildata utland 50 kr" og innholdtjeneste om det kommer på neste måned regning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

FAKTURA FRA CHILIMOBIL

Vi fakturerer deg én gang per måned. Fakturaen inneholder kostnadene for trafikk i den foregående måneden og månedsavgiften for den inneværende måneden. Betalingsfristen er ti dager. Du kan velge avtalegiro, e-post- eller papirfaktura. For papirfaktura har vi et gebyr på 49 kroner.

Vi fakturerer månedsavgift fra datoen du blir aktiv kunde hos oss. Eksempel: Hvis du blir aktivert hos Chilimobil 20. juni får du månedsavgift for en tredel av juni på fakturaen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på datapakken har man hvis det går ut en 1 uke da kun krav på 666 GB den første måneden?

Lurer på hvordan de løser det. Hvis ikke må jeg bruke mere data de 3 ukene i så fall.

 

Da jeg ble kunde 31. mai så hadde jeg 1000 GB tilgjengelig ifølge Minside så de gir deg ikke mindre data selv om du blir kunde midt i en måned virker det som. Jeg brukte rundt 4-5 GB dog den ene dagen i mai dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men syns du fakturaen også er litt uspesifisert?

Usikkert man får vite detaljer øvrlige regninger som "faktura utland" eller "innholdstjeneste" og en pris.

For blir vanskelig å finne ut detaljerne rundt fakturen.

 

Men det jeg lurer på mest er hvordan ting vil se ut i august.

For chilimobil skal oppgradere mye da. Også datapakkene hvis det ikke skjer i slutten av juli.

 

Vet du om 15 GB EU pakken har noe å si på 1 TB pakken du har i norge?

Om du får dårligere avtale å surfe i sverige.

For tror ikke det er mulig å se på minside.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men syns du fakturaen også er litt uspesifisert?

Usikkert man får vite detaljer øvrlige regninger som "faktura utland" eller "innholdstjeneste" og en pris.

For blir vanskelig å finne ut detaljerne rundt fakturen.

 

Men det jeg lurer på mest er hvordan ting vil se ut i august.

For chilimobil skal oppgradere mye da. Også datapakkene hvis det ikke skjer i slutten av juli.

 

Vet du om 15 GB EU pakken har noe å si på 1 TB pakken du har i norge?

Om du får dårligere avtale å surfe i sverige.

For tror ikke det er mulig å se på minside.

Du kan logge på Mine sider når du er blitt kunde og der ligger faktura i Pdf-format med full spesifikasjon som viser perioden du er fakturert for for abonnementet og spesifisert oversikt over all trafikk som har gått ut.

 

Min side har nettopp fått en knapp som viser PUK-koden din nå så den utvikles med nye funksjoner i det stille.

 

Jeg har ikke brukt mobilen i utlandet siden jeg fikk Chilimobil så kan ikke svare på om du får en egen oversikt over gjenstående data for EU/EØS. Chilimobil bruker Telia sine avtaler for surfing i utlandet så bruken der skal være lik som hos dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja er klar over det, men poenget er få frem chilimobil er useriøse.

Noen andre fått slik regning på å bytte levrandør? Enten har de gjort en feil som sikkert de har gjort flere ganger.

Ellers prøver de å tjene penger på andre måter.

 

Frykter jeg ender opp med det samme etter denne måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...