Gå til innhold

erfaringer med chilimobil som selskap?


Anbefalte innlegg

Er det vanlig å måtte ringe chilimobil å få simkortet nullstilt? For hadde problemer å ringe, sende sms og bankid.

Fikk det å virke etterpå. Så nå virker det.

 

En annen ting kvote til 1989 gir 1 GB data som svar?

Fikk bekreftet av de det er en feil de jobber med.

 

Fremdeles ikke svar på hvor mye man kan bruke å laste ned spill på steam før hastigheten reduseres.

De vil vurdere det fortløpene avdelingleder hadde ikke bedre svar å gi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke fordi det er kun mobildata som fungerte siden mandag.

 

Greit det feilet for alle telia kunder, men chilimobil burde sagt de må tilbakestille simkortet for alle kunder?

Jeg har ikke hatt noen problemer overhodet med mitt abonnement eller dets tjenester. Trenger ikke å tilbakestille alle da. Det skaper bare unødvendig mas og trafikk via mobilnettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Men har noen hatt problemet med dekningen der kun telenor har dekning er det ikke mulig å koble seg på der.

Ganske idiotisk man får ikke 2g hastighet en gang har noen opplevd det?

 
Heldigvis er det 10\20 mbit trådløs nett men blir ikke nok å se filmer.
 

hverken telenor eller telia  har dekning  på hardangervidda .iflg dekningkartene... så du må nok nøye deg med å spille yatzy....

Lenke til kommentar

 

Men har noen hatt problemet med dekningen der kun telenor har dekning er det ikke mulig å koble seg på der.

Ganske idiotisk man får ikke 2g hastighet en gang har noen opplevd det?

 
Heldigvis er det 10\20 mbit trådløs nett men blir ikke nok å se filmer.

 

Pussig, ut fra dekningskartene til både Telenor og Telia ser de ut til å være akseptabel dekning på Haukeliseter.

Var der for 6-7 år siden med 3G-modem og mobilt bredbåndsabonnement fra Telenor. Tok bussen over fjellet.

Hadde en kort stopp på Haukeli. Husker ikke konkret dekninga der, men turen i sin helhet ...

Det var sirup det, i beste fall 2G, store områder uten dekning.

Og det var i grunnen greit, det var en fantastisk tur, anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fri data fra chili mobil nå nettopp, og fikk ikke velge porteringstidspunkt på nettsiden, prøvde å få tilgang til "mine sider" og det gikk heller ikke, så jeg kvidde meg litt for å ringe da jeg har lest at det er timesvis i ventekø.

 

Så ringte jeg, gikk rett igjennom til kundeservice, møtte en hyggelig kar fra Bergen og fikk satt riktig porteringstidspunkt så jeg ikke får ekstra regning fra ICEmobil. Han sa at "mine sider" ikke er aktiv før jeg er portert og blitt kunde. Så da skal jeg bruke mine 16gb med data pga rollover fra juli (på ferie) fra Ice nå i august og så 31 august håper jeg Chili har fått på plass problemer med portering slik at det går smertefritt.

 

Men at jeg gikk rett igjennom på kundeservice hos Chili mobil var veldig positivt.

Lenke til kommentar

Skulle vel bare mangle nå hehe.

Er vel en del uker siden problemene oppsto. De har vel også mangedoblet support staffen :)

 

Ja det er flere ICE kunder rundt meg som er irritert på ICE sin sommerkampane "bli kjent" og i ferd med å portere, de venter på sin 12 mnd abo syklus skal ta slutt. Og det er bare rundt meg, tenk på det som er rundtom i allmennheten og nå når sommerferien tar slutt om ett par uker så er det haugevis med nye kunder å grabbe for Chili mobil sin del.

Lenke til kommentar

Ja det er flere ICE kunder rundt meg som er irritert på ICE sin sommerkampane "bli kjent" og i ferd med å portere, de venter på sin 12 mnd abo syklus skal ta slutt. Og det er bare rundt meg, tenk på det som er rundtom i allmennheten og nå når sommerferien tar slutt om ett par uker så er det haugevis med nye kunder å grabbe for Chili mobil sin del.

Tror samtlige operatører har kunder som venter på at bindingstiden er over, sånn at de kan gå over til en annen operatør ;) 

 

Vanlig fenomen  :wee:

Lenke til kommentar

Syns dere det er dårlig chilimobil kan man tilby 300 MB til 15 kr per dag på kontantkort?

Telia kan man sende sms å få en ny datapakke på 300 mb 3 ganger per dag maks til forskjellig sms nummeret.

Chilimobil prioriter ikke kontantkort noe særlig vil jeg si.

Lenke til kommentar

Problemet er fordi da begrenser jeg mulighetene å belaste meg unødvendig telefonregninger man ikke trenger.

Ønsker først å bruke chilimobil på ferie da man ikke har fiber på tur eller fast bredbånd avtale.

 

Hytta gidder man ikke å tegne fiber hvis man er der 2 måned i året maks.

Endrer tittelen hvis dere skal være så firkantet.

Lenke til kommentar

Nei ønsker å begrense muligheten å få høye regninger 5000 kr måneden hvis man surfer på båten eller fly.

Med kontantkort kan man i teorien få maks 50 kr minus på kontoen. Men fleste har også begrensinger som hvor mye data man kan bruke per dag men heller ikke der funger det 100%. Så Ganske sikker på slik er et med telefonregningene også. Selskapene sier det er risiko man tar hvis man har mye penger. Har man ikke penger går saken til inkasso.

 

Men på faktura er det ingen begrensinger. Så sant man ikke blir svartelistet.Man hører om folk som får flere tusen i regninger.

Det bryr ikke selskapene noe seg om.

 

Noen ganger kan det fungere å krange med teleselskapene, men spørs om man har rettigheter for folk vet båt og fly er dyrt. Det er jo informert om men ofte veldig vanskelig å begrense seg mot det. I praksis.

 

Bare man aktiver mobildata og bruker google maps eller kartprogram koster det fort 30 kr for noen minutter på fly eller båt uten for landet.

 

Hadde håpet det var slik som med kredittkort at det var øvrig grense man kan bruke i måneden\året kan man bli belastet. Ergo kredittkort er tryggere økonomisk en telefonregningen vil jeg si.

Har man kredittkortgrense på 10 000 kr kan man stole på den. Men ikke på telefonregningene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan jo komme med oppdatering i "saken min", ettersom jeg føler den passer best i denne tråden.

 

Jeg mottok en faktura fra chili den 5. Juli

 

Jeg hadde allerede gjort chili oppmerksomme på at den ikke ville bli betalt, og jeg hadde allerede meldt dem til brukerklagenemda.

 

Jeg mottok inkassovarsel fra Svea Finans den 3. August, jeg skrev da mail til Svea finans hvor jeg opplyste at jeg har en tvist med chili, og at de ved å sende meg inkassovarsel før den var ferdig behandlet ikke fulgte god inkassoskikk jf inkassoloven § 8.

 

Jeg fikk i dag svar fra chili om at de ønsker å refundere fakturaen, en skulle tro de hadde ett system hvor de kunne søke opp statusen på fakturaer og se at den ikke var betalt, og at de hadde sendt den til inkasso?

 

Det blir interessant å se hvordan de løser dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...