Gå til innhold

erfaringer med chilimobil som selskap?


Anbefalte innlegg

Jeg mistenker du må betale uansett, selv om du ble sagt opp. Eller mistet kundeforholdet.

Er noe bedrifter vet så er det å utnytte kunder som er idioter.

 

Har du lest listen over medlemmer i brukerklagenevda:

 

Styreleder

Kristin Brouwer Bergfjord, Telenor

Styremedlemmer

Randi Punsvik, Telia AS

Laila Myksvoll, Get AS

Magnus Bråten, NextGenTel AS

Kjetil Thorvik Brun, Abelia

Christian Brosstad, Forbrukerrådet

Finn Lützow-Holm Myrstad, Forbrukerrådet

Ergo flest her bortsett fra forbrukerrådet så er alle jobber i telelevrnadøene så tviler på det hjelper å ta saken dit.

De vil nok gi deg skylden og støtte telelevrandørene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker du må betale uansett, selv om du ble sagt opp. Eller mistet kundeforholdet.

Er noe bedrifter vet så er det å utnytte kunder som er idioter.

Nja, de kom jo med tilbud om å refundere 525kr, som var det fakturaen var på før de sendte den til inkasso (som de egentlig ikke har lov til), derfor det blir spennende å se hva som skjer fremover, tipper i grunn at inkassoselskapet dropper saken og at chili bare "kansellerer" fakturaen.
Lenke til kommentar

Du må i såfall være heldig, ikke nok du laster ned 100 GB på noen dager, men du får gratis også.

Men de vil nok sikkert svarteliste deg også. For du må vel ha kostet chilimobil en del penger.

 

Har kun kostet chilmobil rundt 32 GB for en måned, de har tjent 300 kr + 100 kr jeg satt inn på kontantkortet.

 

Selv har jeg vanskeligheter å se chilimobil faktisk kan tjene penger.

Kundeservice må vel koste. Så kan jo forstå dem at de må gjøre det mulig å tjene mye på noen kunder.

Men er jo urettferdig for de som blir 5000 kr fattige på en måned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Slik er det å surfe på fly\båt i noen timer. Levrandørene må jo tjene noen kroner på folk som ikke har andre alternativer.

Nei stakkars dere som MÅ surfe hele tiden. Et par timer uten nett er jo ikke akkurat verdens undergang. Og denne posten viser vel også behovet for å logge av en gang i blant.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om man burde surfe eller ikke, men heller om at når man faktisk er avhengig av å gå online uansett hvor man er, er det greit å ikke bli flådd i handlingen. Det er faktisk veldig dyrt å surfe i sone 4 og på fly/skip hos alle operatørene i dag.

 

MCP, som er eid av Telenor, tar seg rimelig godt betalt for bruk på f.eks kiel-ferga når det gjelder mobiltelefoni.

Chilimobil tar nesten 60 kr per MB (!). Bare man åpner nettbanken for å sjekke saldo, koster dette 30 kroner, per gang!

Da er ikke begrunnelsen at "man må legge fra seg telefonen og nyte verden" godkjent. Vi er forbi 80 tallet nå. Vi trenger info og kunnskap der vi er, ikke ved å oppsøke et bibliotek i åpningstidene og håpe at aktuell bok er tilgjengelig der og da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Passet på å få det skriftlig, delvis derfor chili har brukt så lang tid på svar antar jeg.

Svært sansynlig. En annen ting er at du står mye sterkere om du har fått skriftlig bekreftelse på at kravet er tilbaketrukket. Ord betyr nada i kontakt med private og offentlige selskaper. Disse såkalte opptakene som gjøres av samtalene er der kun for at teamleder kan lytte og kvalitetssikre medarbeiderne og blir slettet i kort tid etterpå. Ord mot ord om det skulle bli en tvist. Om selskaper kan bli fremstilt negativt i en samtale, er det ikke alltid de blir loggført skriftlig av den ansatte heller.

 

Har selv jobbet i support noen steder hos større kjente selskaper, og kjenner til dette. :p Mange kunder som flyr i flint og truer med media og forbrukerrådet. Uten å ha en sterk sak i hånda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært sansynlig. En annen ting er at du står mye sterkere om du har fått skriftlig bekreftelse på at kravet er tilbaketrukket. Ord betyr nada i kontakt med private og offentlige selskaper. Disse såkalte opptakene som gjøres av samtalene er der kun for at teamleder kan lytte og kvalitetssikre medarbeiderne og blir slettet i kort tid etterpå. Ord mot ord om det skulle bli en tvist. Om selskaper kan bli fremstilt negativt i en samtale, er det ikke alltid de blir loggført skriftlig av den ansatte heller.

 

Har selv jobbet i support noen steder hos større kjente selskaper, og kjenner til dette. :p Mange kunder som flyr i flint og truer med media og forbrukerrådet. Uten å ha en sterk sak i hånda.

Er i teorien lovlig å ta opp samtaler i norge, så den biten er egentlig ikke noe problem for min del ;)

 

Har egentlig samme erfaring fra flere av selskapene jeg har jobbet for, mange tror de har langt sterkere saker enn de egentlig har.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt 3 saker som har gått til inkasso hittil, og jeg har ikke betalt en krone i noen av dem hittil, men jeg har også bitt i det sure eple en gang eller to hittil og betalt en faktura med purregebyr hvor jeg følte jeg hadde en så svak sak at det ikke var noe poeng i å krangle videre. (er man hyggelig når man kontakter dem så lar de deg gjerne slippe gebyret også :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå skal det sies at jeg har hatt 3 saker som har gått til inkasso hittil, og jeg har ikke betalt en krone i noen av dem hittil, men jeg har også bitt i det sure eple en gang eller to hittil og betalt en faktura med purregebyr hvor jeg følte jeg hadde en så svak sak at det ikke var noe poeng i å krangle videre. (er man hyggelig når man kontakter dem så lar de deg gjerne slippe gebyret også :) )

Vil du si litt mere om dette? Jeg lurer også litt grensene hvis man har kontantkort og lader 1000-3000 kr på konto,også skal ha begrenset til maks 50/25 kr per dag, hvis man da klarer å bruke opp 3000 kr på en dag har man god sak å klage til kundeservice eller burde man forsått å surfe eller laste ned 1 time med kontantkort er dyrt og må ta regningen selv?

 

Man kan jo si prisen er urimlig 1 kr per megabyte blir 3 GB er 3000 kr.

Men for de som hadde kjøpt datapakke ville slippet unna med 150 kr eller ligdene. Eller har man dårlig sak her?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vil du si litt mere om dette? Jeg lurer også litt grensene hvis man har kontantkort og lader 1000-3000 kr på konto,også skal ha begrenset til maks 50/25 kr per dag, hvis man da klarer å bruke opp 3000 kr på en dag har man god sak å klage til kundeservice eller burde man forsått å surfe eller laste ned 1 time med kontantkort er dyrt og må ta regningen selv?

 

Man kan jo si prisen er urimlig 1 kr per megabyte blir 3 GB er 3000 kr.

Men for de som hadde kjøpt datapakke ville slippet unna med 150 kr eller ligdene. Eller har man dårlig sak her?

Ingen av de andre sakene var mot en operatør, har hittil erfart de fleste operatører som konfliktsky og løsningsorienterte, chili er unntaket der.

 

Tror du har en relativt dårlig sak der, da det virker unormalt å lade ett kontantkort med en så høy mengde penger (jeg vet ikke om det er mulig?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror du har en relativt dårlig sak der, da det virker unormalt å lade ett kontantkort med en så høy mengde penger (jeg vet ikke om det er mulig?)

https://www.dinside.no/okonomi/klager-seg-til-tusenvis-etter-monsterregninger/70105236

 

Ser ut som ligdene saker flere har fått høye regninger i utlandet.

Har man bekreftet de er ok å få låse opp kvoten er det greit, men enkelte får ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...