Gå til innhold

Tesla Model X i dødelig krasj: Etterforskning viser at autopiloten økte farten og styrte mot midtdeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, du er tydeligvis en tesla eier, og det er hos deg desperasjonen virkelig begynner å skinne ;)

 

Hvis det ikke "teller" at det som skal holde bilen sammen ruster opp i norske forhold så kan du jo ta en titt på denne:

 

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/729kW/tesla-eiere-flere-feil-paa-bilen-men-vi-elsker-den

 

Kjenner også en som kjøpte ny tesla modell S, han hadde vel ca 7 feil på bilen ut av butikken. Når han returnerte den for utbedring fikset de vel ca halvparten. Han sliter fremdeles med at bilen vibrerer under kjøring.

 

Det at Mosel S har færre feil enn resten av teslaene er ikke noe salgsargument akkurat.

Desperasjonen her er det Tesla-haterne som oppsøker enhver Tesla-tråd som står for.

 

Alle "kjenner en" som gjør eller sier et eller annet. Det er veldig lite relevant.

 

Mutrene som forårsaket tilbakekalling er ikke relevante nei. Det var produsenten som måtte ta dette, og alle andre merker har hatt utallige tilbakekallinger. Det er for eksempel ikke lenge siden kvalitetsmerket Toyota hadde en massiv tilbakekalling av sikkerhetsårsaker.

 

Så fint at Tesla-eiere elsker bilen tross feil. Det sier kanskje litt om bilen generelt. Men de fleste har ingen problemer.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Desperasjonen her er det Tesla-haterne som oppsøker enhver Tesla-tråd som står for.

 

Alle "kjenner en" som gjør eller sier et eller annet. Det er veldig lite relevant.

 

Mutrene som forårsaket tilbakekalling er ikke relevante nei. Det var produsenten som måtte ta dette, og alle andre merker har hatt utallige tilbakekallinger. Det er for eksempel ikke lenge siden kvalitetsmerket Toyota hadde en massiv tilbakekalling av sikkerhetsårsaker.

 

Så fint at Tesla-eiere elsker bilen tross feil. Det sier kanskje litt om bilen generelt. Men de fleste har ingen problemer.

 

Jada, alt er irrelevant for den blinde fanatikeren.

 

Men nå har vi ihvertfall kommet hit til at en tesla eier innrømmer at det er masse feil på de, og selvfølgelig skal du få lov til å like bilen din allikevel.

 

Men det sier mer om tesla eiere enn om bilen du ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, alt er irrelevant for den blinde fanatikeren.

 

Men nå har vi ihvertfall kommet hit til at en tesla eier innrømmer at det er masse feil på de, og selvfølgelig skal du få lov til å like bilen din allikevel.

 

Men det sier mer om tesla eiere enn om bilen du ;)

 

Ja, det er helt enormt det der. Finnes kun en type mennesker som kjøper Tesla, alle tenker likt, har samme holdninger osv. Verdens rareste tilfeldighet! Eller, kanskje det ikke er helt slik? 

 

Panneklask.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, alt er irrelevant for den blinde fanatikeren.

 

Men nå har vi ihvertfall kommet hit til at en tesla eier innrømmer at det er masse feil på de, og selvfølgelig skal du få lov til å like bilen din allikevel.

 

Men det sier mer om tesla eiere enn om bilen du ;)

Nei, alt er ikke irrelevant, men for den blinde fanatikeren så er det viktig å bruke mye tid i Tesla-tråder for å angripe Tesla. Hvorfor det er så viktig å bruke mye tid på å snakke dritt om Tesla vet jeg ikke, men noen har vel litt problemer.

 

Hvilke Tesla-eier innrømmer at det er masse feil? En Tesla-eier snakker ikke på vegne av alle andre. De aller fleste opplever ingen problemer med bilen sin.

 

Jeg eier ikke bil i det hele tatt, forresten. Akkurat som jeg forsvarer Apple og iPhone mot fanatiske hatere, selv om jeg sitter med Galaxy-telefon selv. Jeg er nemlig opptatt av fakta og ikke posering.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Mange Tesla-eiere er blitt litt sånn "appel"-frelst. Di ser verken feil eller mangler. Kanskje er der eit mønster, at ei bestemt kjøpergruppe skiller seg ut. Det å påpeike feil samt ha ei anna meining om bruken av ordet autopilot vs Tesla betyr ikkje at folk hater. Fanatikere kjem dog i all slags forkledning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mønsteret er vel heller at Tesla har mange fornøyde kunder akkurat som Apple, og så er det en gjeng med fanatikere som merkelig nok oppsøker tråder om disse firmaene bare for å snakke dritt om dem.

 

En annen mening om bruken av ordet autopilot er ikke hat i utgangspunktet, men når samme person prøver å kverulere på ordet for å stille Tesla i et så negativt syn som mulig også deltar med skittkasting mot Tesla i utallige andre tråder om nettopp Tesla, så er det nærliggende å tro at det ligger hat bak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...så er det en gjeng med fanatikere som merkelig nok oppsøker tråder om disse firmaene bare for å snakke dritt om dem.

Akkurat som det er en gjeng fanatiske Tesla eiere som oppsøker alle tråder hvor Tesla nevnes for å predikere om dems fortreffelighet og ikke kan tåle noen som helst for for kritikk uansett om det er berettiget eller ikke. Alt blir avfeid.

Det samme ser man i Apple tråder.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som det er en gjeng fanatiske Tesla eiere som oppsøker alle tråder hvor Tesla nevnes for å predikere om dems fortreffelighet og ikke kan tåle noen som helst for for kritikk uansett om det er berettiget eller ikke. Alt blir avfeid.

Det samme ser man i Apple tråder.

 

Det er jo ganske normalt å oppsøke ting man liker, omvendt er jo det som er rart. 

Lenke til kommentar

Det er jo ganske normalt å oppsøke ting man liker, omvendt er jo det som er rart. 

Det var nettopp poenget mitt.

 

Og problemet er ikke kritikk. Siden jeg verken sitter med iPhone eller Tesla selv (men har prøvd begge) så kan jeg jo ikke akkurat regnes for å være noen som har tatt parti på forhånd. Det jeg ser er at enhver liten ting og ikke-ting skal blåses opp noe helt ekstremt bare for å finne noe dritt å slenge om det aktuelle selskapet. Det blir så overdrevent at når det først dukker opp noe som faktisk er reelt kritikkverdig så drukner det i all støyen fra haterne om ting som egentlig ikke er så veldig stort.

 

Jeg personlig oppsøker artikler om Tesla og Apple fordi jeg synes det er interessante selskaper å følge - selv om jeg ikke er kunde av dem selv (edit: Jeg har forsåvidt en Macbook Pro liggende som jeg "arvet"). Hva er haternes forklaring på at de oppsøker tråder om selskapene?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

F.eks slik :

En ikke apple bruker er interessert i å ta i bruk Apple. Oppsøker tråder om emnet.

Til motsetning fra apple fanatikerne er personen objektiv (ikke biased) stiller kritiske spørsmål om produktet eller setter spørsmålstegn ved selskapet og blir sablet ned i forumet av predikantene (de fanatiske).

Akkurat samme situasjon har vi med Tesla og enkelte EL bil eiere . Predikantene , de som «liker» og dyrker Tesla og alt det de stør for . Samt også «hater» fossilbiler.

Btw det er ikke noe som heter «fossilbil».

 

Så har man personer som Hekomo som bruker diskusjon som debatt arena for debatteringens skyld for enkelte produkter og foretak og som ikke har noe eier forhold i selskap eller produkter.

 

 

Apple bruker.

Ikke EL bil bruker (foreløpig). Hvem jeg ender opp med er helt åpent. Det kan også bli Tesla for alt jeg vet. Men må da bli overbevist om at det «er» det rette valget på kort og lengre sikt.

Er ingen «hater» eller «liker/dyrker» av noen produkter. Men ser på meg selv som kritisk objektiv (selgerens værste mareritt kunde som ikke lar seg overbevise og bite på av vanlige salgs floskler)

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ganske normalt å oppsøke ting man liker, omvendt er jo det som er rart.

Når oppsøkningen er av slik art at vi ikke finner «en eneste tråd» her på diskusjon.no hvor tesla nevnes uten en hel del med innlegg fra deg. Det finner jeg rart og unormalt.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når oppsøkningen er av slik art at vi ikke finner «en eneste tråd» her på diskusjon.no hvor tesla nevnes uten en hel del med innlegg fra deg. Det finner jeg rart og unormalt.

 

Som sagt er Tesla innenfor mitt interesseområde, en kan finne mange andre tråder innenfor mitt interesseområde som også inneholder poster fra meg. Men jeg går sjeldent til tråder som ikke interesserer meg å spammer de. Det er forskjellen her. 

Lenke til kommentar

Som sagt er Tesla innenfor mitt interesseområde, en kan finne mange andre tråder innenfor mitt interesseområde som også inneholder poster fra meg. Men jeg går sjeldent til tråder som ikke interesserer meg å spammer de. Det er forskjellen her.

Det må være lov å stille spørsmålet andre veien .

Jeg finner det unormalt.

Jeg er interessert i Apple men man finner ikke innlegg fra meg inhver eneste tråd.

Lenke til kommentar

Det må være lov å stille spørsmålet andre veien .

Jeg finner det unormalt.

Jeg er interessert i Apple men man finner ikke innlegg fra meg inhver eneste tråd.

 

Javel, så får du finne det unormalt da. Det gjør ikke meg noe. Forøvrig finner du nok noen uten meg også, men jeg er som regel med på de jeg kommer over av nevnte grunner.

 

Jeg sier ikke at det ikke kan stilles "spørsmål andreveien" heller, det er bare rart at noen som åpenbart hater/missliker Tesla alltid er med. Men det er vell gjerne det de liker, ikke vet jeg. Dette får de svare på selv :) 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Problemet med mange Tesla eiere er at det virker som om de tror Tesla er eneste elbil. Det er liksom slik at om du ikke liker Tesla så liker du ikke elbiler. Og Tesla konkurrerer liksom mot alle biler, det er altså ikke et poeng å få mest mulig elbilsalg, bare Tesla salg teller.

 

 

Folk kjøper ikke noe veldig biler fra USA i Europa. Av en god grunn. Men folk kjøper biler fra Japan/Korea. Og Tesla er ikke så ulik andre amerikanske biler. Tesla har helt klart mye problemer både med produksjon og produktene sine.

 

Og testen på at folk har et sunt forhold til produktet sitt er at de kan komme med kritikk av det. Om du synes produktet ditt er perfekt så er det et problem med ditt syn på produktet. Spesielt om du liker et produkt godt bør du kunne komme med kritikk av produktet uten problemer.

 

I tillegg er denne offermentaliteten som er populær for tiden latterlig. Tesla er et offer, Tesla eier er offere. Sånn hallo? De får jo så mye bonuser og hjelp. De hadde solgt 10% av det de gjør i dag uten hjelp fra regjeringer overalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er helt enormt det der. Finnes kun en type mennesker som kjøper Tesla, alle tenker likt, har samme holdninger osv. Verdens rareste tilfeldighet! Eller, kanskje det ikke er helt slik? 

 

Panneklask.. 

 

Finnes mange forskjellige mennesker som er med i sekter også, men alle har blitt hjernevasket til å tro det samme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

F.eks slik :

En ikke apple bruker er interessert i å ta i bruk Apple. Oppsøker tråder om emnet.

Til motsetning fra apple fanatikerne er personen objektiv (ikke biased) stiller kritiske spørsmål om produktet eller setter spørsmålstegn ved selskapet og blir sablet ned i forumet av predikantene (de fanatiske).

Akkurat samme situasjon har vi med Tesla og enkelte EL bil eiere . Predikantene , de som «liker» og dyrker Tesla og alt det de stør for . Samt også «hater» fossilbiler.

Btw det er ikke noe som heter «fossilbil».

Det er fint i teorien, men det er jo ikke slik det fungerer her. Her er det velkjente "hatere" som stadig dukker opp i tråder om selskaper de ikke liker.

 

Det er ikke noe galt i å stille ærlige spørsmål, men det er ikke det denne gjengen driver med.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...