Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om en har premier så kan man tydeligvis oppgradere til Deluxe Edition uten ekstra kostnader! Så det vil jeg anbefale de av dere som har kjøpt spillet + premier å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker en småfrekk undertone fra deg barezell, du antok liksom at jeg ikke hadde spilt betaen fordi jeg-sa-ikke-yaay-når-jeg-så-traileren-for-første-gang. Men spilte betaen jeg.. og var ikke helt overbevist. Når jeg nevner at spillet i mine øyne virker sjelløst så klarer du selvfølgelig ikke forstå hvorfor selvom du har "plenty med erfaring", så skal si det igjen-> de har tatt vekk fokuset fra big combat, masse tanks, big airfights, samarbeid og strategi, litt mayhem og denne atmosfæren.

 

Så skal du liksom drite ut meg og skrive at jeg "bare skriver bare vås", fordi jeg personlig hadde foretrekket dette type gameplay som 4ern eller 2ern i en moderne battlefield v uniform med kanskje noen tweaks. Fordi jeg mener de gamle hadde mange gode elementer, som fortsatt kan brukes idag, det er min formening, og det skal jeg liksom ikke få lov til å ha, for da blir du helt overkritisk på meg og småhenge ut litt fordi jeg har en formening. Det der er billig holdning.

 

Jeg vet flesteparten her er hypet for battlefield v, så vet derfor du har kameradieret i ryggen her som gir hverandre poeng på poster og backer hverandre. Skal liksom jumpe meg fordi jeg har noen punkter jeg syns kunne vært annerledes/lagt inn/tatt helt vekk, fordi dere tåler ikke høre det, bare fordi det er MIN formening skal jeg liksom drites litt ut og skriver bare vås, men du skal forsvare spillet til den minste milimeter, og jeg skal være helt på bærtur, fordi jeg har en formening.. ekke du en voksen mann eller noe sånt? Seriøst ta å skjerp deg litt. Du vet spillet er ikke perfekt, og man må få lov å si sin mening.

 

Jeg håper igrunn battlefield v lykkes, jeg venter spent å se på release, det blir å prøve ut å se om det er noen endringer jeg kan like så spillet blir kjøpt (som sagt foretrekker de eldre litt mer pga. mulighetene, deal with it). Men burde helst ha litt kvalitet i seg fordi spillet skal være noen år og da nytter det ikke hvor mange kopier som blir solgt om man ikke liker det, og fokuset på close-combat kan gjøre ting repetetivt (vi har andre spill til sånt) derfor foretrakk jeg å kunne enklere få bruke kjøretøy i ett større utvalg og variasjon og utføre strategi sammen med lagarbeid og fikk en større følelse av å oppnå noe når vi f.eks. tok over et point.

Og som vi vet battlefield v har lite av kjøretøy derfor ga jeg det litt pepper for det, og det må du vel skjønne er en ting folk reagerer på, meg selv inkl. uten at du skal bli helt overkritisk på meg og "dann en egen formening uten å kopiere hva youtubere syns". Jeg syns det bidrar til at spillet blir mer "stille" og blir sjelløst at føles ikke like mye at er i en krig, nettopp en av grunnene til jeg liker battlefield var at jeg følte jeg var i en krig. Uten at du skal ta fram nebbet og begynne å hakke på alt jeg sier, må få lov å mene ting jeg å.

 

Man trenger ikke se ett minutt engang for å lukte forskjellen her.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå var det jo en særdeles kjedelig video fra BFV du brukte til sammenligning, ei sniperhore som lusker rundt, men er enig i at jeg også savner det "kaoset" som BF4 videoen viser. Var utrolig gøy i BF4 når alt rundt deg var et inferno og man løp rundt som en gal for å cappe eller forsvare, samtidig som man måtte switche våpen hele tiden for å tilpasse seg. BFV var veldig "seigt" i forhold. Dårlige våpen uten den gode kontrollfølelsen som mange av BF4 sine våpen hadde. (Men en stor forbedring siden katastrofale BF1)

Når det er sagt var favorittkartene mine i BF3&4 langt på vei CQB kartene, og dersom det er mindre kjøretøy i BFV så ønsker jeg det hjertelig velkommen. Det store problemet i BF serien har alltid vært å balansere kjøretøy, selv om BF4 kom ganske nære.

Lenke til kommentar
snip

Håhå, Roooolig nå.

 

Nå kommer du jo med det jeg har etterspurt. Et skikkelig svar! bra!

 

Du skal selvfølgelig få lov til å mene hva du vil, men dette er et diskusjonsforum, hva er poenget om man ikke skal diskutere. Om vi bare skulle svart hverandre med youtube filmer fremfor å  presisere våre enge meninger så hadde det ikke vært særlig interessant. enig?

 

Jeg syns du blir litt i overkant krenket. Jeg prøver ikke hakke på alt du sier og forsvare spillet til hver millimeter som du så fint sier. Men det er forskjell på mening og fakta. Om jeg sier at BF4 suger for at BFV har flere våpen. Så tar jeg feil. Jeg kan ikke gjemme det bak at det er min mening "deal with it". Det er ikke riktig. Det blir ikke riktig uansett hvor mye jeg skulle finne på å mene det. Nå er vi ikke nødvendigvis helt der, for vi er mer i en situasjon hvor du sier at ditt og datt mangler så spillet blir dårlig, og jeg sier Dice har gjort ditt og datt for å forbedre dette. så la oss prøve fullversjonen før vi gjør oss opp en bastant mening :)

 

Siden vi likere langt så kan vi gå litt nærmere inn på hver enkelt punkt

 

Atmosfæren oppleves nok forskjellig og dette er selvsagt veldig subjektivt. Personlig syntes jeg alle BF og spesielt BF1 hadde plenty med kaos og mayhem. Mye pga at det var i overkant mye eksplosiver. Det ble nærmest for mye av det gode, men spillet ga meg absolutt BF feelingen som har vært i alle spillene tidligere. BFV beta, ikke helt der, men etter mange positive endringer så har jeg håpet.

 

Som jeg har prøvd å påpeke flere ganger så er ikke fullversjonen av spillet ut så vi må selvsagt basere oss på infoen vi har tilgjengelig. Og da vil jeg igjen dra frem at det virker som BFV har en ganske lik fordeling av kart som BF4. Og det har vært et fokus å lage mindre chokepoints slik at kartene blir mer åpne og da mer taktiske. Så dette skulle jo etter din egen mening være positivt eller?

 

Masse tanks, første DLC kart som kommer i desember har 7! tank spawns på hver side. Det er mer enn noe annet BF kart!

Eller mener du at antall tanks som kan velges er få? i såfall er jeg helt enig. Jeg skulle gjerne sett flere tanker, flere fly og våpen.

Samme spørsmål går egentlig til kjøretøyer generelt, vi kjenner 2 av 8 map godt. Hva som er av spawns og antall kjøretøy på de 6 andre kartene vet vi jo relativt lite om. så hvordan kan man avfeie kjøretøy alt nå og si at spillet bare er closequarters cod spill?

 

Big airfights, jeg vet ikke så mye om antall fly spawns pr kart, men flyplass på Hamada er et godt tegn og Fjell kartet har kun fly og inf som sikkert kan gi spennende gameplay.

 

taktikk, kort og enkelt. Mindre hp regen, mindre ammo, Mer avhengig av squad. trur dette kommer til å bidra positivt sammen med forhåpentligvis mer åpne kart.

 

Nå er det bare en liten dag igjen. Så får vi se om Dice har klart det eller ikke. Det eneste som er 100% sikkert er at alle blir ikke fornøyd :p

 

Når det gjelder videoene i bånn som kunne jeg jo brukt akkurat samme argumenter andre veien bare at jeg hadde funnet et kul actionfylt video fra Narvik som har Fly, tank, inf og automatisk føles LANGT mer hektisk og moro enn f.eks en 50-0 sniper runde på karkand i bf2.

 

selv om vi hadde vel alle sammen valgt å ta turen tilbake til Karkand om vi kunne :p

 

Nytt gameplay, Westie hyper veldig!

 

edit: de kunne spart seg for de shiny gullskinsa. Håper de ikke blir over alt.

 

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yes, det stemmer. Har kamerater som på ingen måte er en del av EA Game Changers eller noe, som spiller nå, "as we speak"... Hvorfor de går ut med en veldig spesifikk dato og spesifikt tidspunkt for release, for så å åpne et døgn før - det vet jeg ikke. Men det er iallfall åpent nå... Nå må bare arbeidsdagen bli ferdig.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...