Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Vi får heller bare være enige om å være uenige :)

Jeg sa hvertfall ikke yaay dette er noe jeg har lyst å kjøpe når jeg så traileren, var ganske forvirret igrunn.

Det hele virker ganske sjelløst når jeg så gameplay også, en stor pew-pew fest.

Men hvis dere syns det virker lovende og det er sånt dere liker så er jo det kjempefint.

Blir heller å fyre opp BF4 her, og bedre at vi er enige om å være uenige ;)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har ikke prøvd beta?

 

Du burde se et par youtube filmer fra jack frags eller westie. Så får du se fra noen som har et mer positivt inntrykk. De er gjerne tar gjerne for seg både det positive og negative selv om Westie kan være litt i overkant positiv.

 

Det jeg enda ikke fatter er hva du mener med sjelløst? Bf4 og bf1 har veldig mye til felles. Bfv prøver rette på flere av svakhetene til disse spillene. Virker for meg helt sprøtt å digge bf4 og klage over bfv (som vi enda ikke vet 100% hvordan blir)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg misstenker at jeg kommer til å synke alt for mange timer i dette spillet :p Jeg har egentlig ikke så mange negative ting å si om BFV etter å ha spilt begge Alfaene og Betaen. Det eneste som jeg kommer på er snøværet på Narvik kartet som til tider gjorde det umulig å se noe som helst. Det var itillegg snøstorm inne i husene som ikke henger helt på greip.

 

Atrittion systemet var litt elsk og hat på samme tid. Likte det at man må tenke over på hvor mange kuler man har, da det gjorde sånn at man måtte vurdere hele tiden på om man skulle skyte eller ikke. 

Det negative var at man ble springende frem og tilbake mellom ammo stasjoner fordi Support spillere enda ikke har funnet knappen som deler ut ammo til andre

Lenke til kommentar

Var litt snodig valg av baner i beta. Et inf kart i Rotterdam er helt greit, men de burde vist et større kart enn Narvik imo. De var vel kanskje mer gira på å vise hvor fint kartet var med trehus og greier fremfor å faktisk vise hvor bra gameplay kan være :p

 

Narvik hadde forsåvidt hatt godt av å bli forstørret litt. kunne fint strekt kartet slik at det ble lenger mellom punktene spesielt avstaden A,C,E har mot B,D,F. lagt inn en rekke til med hus og litt mer terreng hadde gjort underverker trur jeg.



Jeg misstenker at jeg kommer til å synke alt for mange timer i dette spillet :p Jeg har egentlig ikke så mange negative ting å si om BFV etter å ha spilt begge Alfaene og Betaen. Det eneste som jeg kommer på er snøværet på Narvik kartet som til tider gjorde det umulig å se noe som helst. Det var itillegg snøstorm inne i husene som ikke henger helt på greip.

 

Atrittion systemet var litt elsk og hat på samme tid. Likte det at man må tenke over på hvor mange kuler man har, da det gjorde sånn at man måtte vurdere hele tiden på om man skulle skyte eller ikke. 

Det negative var at man ble springende frem og tilbake mellom ammo stasjoner fordi Support spillere enda ikke har funnet knappen som deler ut ammo til andre

Snøværet og visability er "fikset". Atrittion har også blitt gjennomgått siden beta. Fleste våpen starter nå enten med et magasin ekstra eller mulighet for høyere max ammo om man går innom stasjoner. 

 

Gjenstår selvsagt å prøve det in game før man kan si det helt sikkert. Begge tingene er i det minste tatt tak i :)



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

BF V kommer til å bli nokså annerledes enn BF 1.

 

Det at enkelte velger å sammenligne CoD og BF er jo i og for seg LITT forståelig ettersom det

er to store FPS-titler som har over flere år vært ledende i spillsjangeren, men BF er fortsatt BF,

CoD er ikke i nærheten av Battlefield. Ekstremt mange små forskjelliger i det spillmekaniske, for ikke å nevne

at CoD til syvende og sist er en fast pace arcade shooter, det er definitivt ikke Battlefield. 

 

Så er det nå en gang slik at BF V ikke kommer uten bugs og forbedringspotensiale, det er ofte slik med nye spill.

Men jeg tror det kommer til å bli skikkelig bra. 

 

Har ikke testet alpha / beta, så skal ikke uttale meg så mye mer, men har sett et utall med videoer hvor Stodeh, Westie, JF tester

spillet, og de gutta der har også forbedret synet sitt på spillet gjennom alpha og beta-testingen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

BFV går jo på veldig mange måter tilbake til "røttene", og mange ting er forbedret nå. Mye mer fokus på lagspill igjen. Tilsynelatende bedre balanse mellom kjøretøy og infanteri. 

 

Virker å være en god miks mellom store og små maps også, og jeg tror de små vil være bedre nå som vi blir kvitt mye av eksplosiv-spammen fra BF1 og BF4. Det hele ser og føles veldig ut som andre verdenskrig nå, i motsetning til den første traileren for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er morsomt å se at enkelte faktisk påstår at BF3 er "oldschool" Battlefield. Det er jo BF2 og bakover som er det.. Også presterer man å påstå at kartene var større i det spillet enn i f.eks BF 1 / 5.. Jaja, man skal jo kunne tro hva man vil. 

Lenke til kommentar

Det er morsomt å se at enkelte faktisk påstår at BF3 er "oldschool" Battlefield. Det er jo BF2 og bakover som er det.. Også presterer man å påstå at kartene var større i det spillet enn i f.eks BF 1 / 5.. Jaja, man skal jo kunne tro hva man vil. 

 

"Oldschool Battlefield" er vel langt mer definert ut ifra eget synspunkt og egne erfaringer,

enn noen slags form for generell terme. Oldschool kan bety så mangt.

 

 

  

"Anything that is from an earlier era and looked upon with high regard or respect. Can be used to refer to music, clothing, language, or anything really."

 

Battlefield 3 er fra 2011. Det kan derfor fort defineres ut ifra tidsperioden som "oldschool" selv om spillet

opplagt nok har fler likheter med etterfølger fremfor forgjenger. Men dette er induviduelt, noen har oldschool-minner

med Battlefield 3, andre med 1943. 

 

På forumer kan man prestere så mangt skal man vite! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

På forumer kan man prestere så mangt skal man vite! :)

 

Så fint at du påpeker hva definisjonen er. Men nå har du nok misforstått hele innlegget og. 

 

Litt av poenget er jo at vedkommende som klaget over at BF5 kom til å bli så forferdelig fordi de ikke holder seg til røttene ikke forsto at de spillene han mente var "røttene" i utgangspunktet er det som startet (eller forsatte) trenden vi ser med BF 1 og 5. 

 

Når han i tillegg bruker Worth a buy som en kilde, så er det litt komisk at han trekker fram BF 3 og 4 fordi det er de spillene WAB overhode ikke likte fordi de ikke holdt seg til røttene. Og det er jeg faktisk enig i til en vis grad, dvs. BF3 var veldig linjært, mens BF4 tok det et steg videre og ble noe man kan påstå er relativt likt BF2 på mange måter.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Har jeg forstått datoene riktig? Pre download starter i morgen 7.11, Origin Access Premier får tilgang 9.11, Deluxe får tilgang 15.11 og resten den 20.11? 

 

Har inne en forhåndsbestilling av Deluxe Edition, men vurderer å kansellere ordren å heller kjøpe vanlig utgave av spillet med 10% rabatt neste måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg forstått datoene riktig? Pre download starter i morgen 7.11, Origin Access Premier får tilgang 9.11, Deluxe får tilgang 15.11 og resten den 20.11? 

 

Har inne en forhåndsbestilling av Deluxe Edition, men vurderer å kansellere ordren å heller kjøpe vanlig utgave av spillet med 10% rabatt neste måned.

Det stemmer.

Lenke til kommentar

"Oldschool Battlefield" er vel langt mer definert ut ifra eget synspunkt og egne erfaringer,

enn noen slags form for generell terme. Oldschool kan bety så mangt.

 

 

Battlefield 3 er fra 2011. Det kan derfor fort defineres ut ifra tidsperioden som "oldschool" selv om spillet

opplagt nok har fler likheter med etterfølger fremfor forgjenger. Men dette er induviduelt, noen har oldschool-minner

med Battlefield 3, andre med 1943. 

 

På forumer kan man prestere så mangt skal man vite! :)

Battlefield 3 er gammelt, men kan ikke sies å være old school. Med tanke på at BF3 var starten på en ny era. BF2 - BF3 var et kvantesprang, og det gikk fra å være et PC eksklusive til PC og konsoll. Battlefield 1943 kan ikke kvalifiseres som et ekte Battlefieldspill da det er utelukkende for konsoll og minimalt med innhold. Så i dette tilfelle er du old school BF-spiller dersom du spilte pre-BF3.

 

De som startet i BF3 er ferskinger ;)

 

Er vel ikke noe annet enn Early access som er verdt å betale for i deluxe? bare no air drops og tull?

 

virker jo da lurere med premier og rabatt på kjøp.

Det er vel det som er meningen. Få folk til å binde seg til et abonnent for å så kjøpe spillet med 10% rabatten, deretter krysser de fingrene på at du ikke husker å melde deg ut igjen :p

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Skulle gjerne blanda meg i diskusjonen...

 

Men, etter BFBC3 tittelen, har jeg utelukkende spilt RUSH og utelukkende spilt HC.

BF1 gjorde det umulig, og dermed endte jeg opp å spille det ca dobbelt så mye som jeg gjorde med COD BLOPS 2, totalt ca 40 min.

 

Så jeg er litt spent, men avventer mest. For all del jeg  har ELSKET BFBC2, BF3 og BF4... Håper det skjer noe som gjør at jeg igjen kan sløse bort 500+ timer på en enkeltstående BF-tittel. Noe som for min del kun er overgått av CS. 

Lenke til kommentar

Skulle gjerne blanda meg i diskusjonen...

 

Men, etter BFBC3 tittelen, har jeg utelukkende spilt RUSH og utelukkende spilt HC.

BF1 gjorde det umulig, og dermed endte jeg opp å spille det ca dobbelt så mye som jeg gjorde med COD BLOPS 2, totalt ca 40 min.

 

Så jeg er litt spent, men avventer mest. For all del jeg  har ELSKET BFBC2, BF3 og BF4... Håper det skjer noe som gjør at jeg igjen kan sløse bort 500+ timer på en enkeltstående BF-tittel. Noe som for min del kun er overgått av CS. 

Du får peise på med origin access når de lanserer rush som en timed event.

 

Noe som virker veldig rart. hvorfor bruke tid på å lage rush til ?alle? kartene om man ikke skal la modusen være tilgjengelig for alltid?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har jeg forstått datoene riktig? Pre download starter i morgen 7.11, Origin Access Premier får tilgang 9.11, Deluxe får tilgang 15.11 og resten den 20.11? 

 

Har inne en forhåndsbestilling av Deluxe Edition, men vurderer å kansellere ordren å heller kjøpe vanlig utgave av spillet med 10% rabatt neste måned.

 

Lurer på om jeg skal gjøre det samme og. Har jæævelig lyst til å spille spillet, men har alt betalt 599 kr... 

 

Hmm..

 

Skal høre med support om de kan fikse dette for meg. 

 

Nå innser jeg at jeg bare sparer 59 kr for dette, så da kjøper jeg like så godt bare primer nå, uten å vente leenge på refund fra Origin. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...