Gå til innhold

Her er OnePlus 6 – tilgjengelig i Norge 22. mai


Anbefalte innlegg

 

 

Fatter ikke at folk orker billigmobiler. Er ikke i nærheten av min iP X.

 

Det er vel ikke vanskeligere enn at folk har forskjellig preferanser når det gjelder telefon. Noen har andre interesser.

Er nok heller dårlig råd som er årsaken til at ikke alle kjøper X.

Hadde jeg fått en iPhone X hadde jeg bytta den inn i en Oneplus 6 på dagen. Ikke trengt mellomlegget refundert engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for denne eller Asus zenfone 5z?

 
Fordeler OnePlus 6:
OLED skjerm = bedre batteritid og svartnivå.
Har til nå hatt raskere oppdateringer enn asus på sine telefoner.
Har allerede android P beta tilgjengelig.
Kommer på lager før Zenfone 5, forventes på lager 23. mai, mens zenfone 5Z ikker kommer før ~15. juni.
 
Fordeler Zenfone 5Z.
Kamera med 1.4um pikselstørrelse bør gi bedre bilder ved dårlig lys (OP6 har 1.22um)
Lettere og litt mindre enn OP6.
Stereo høyttalere
SD-kort støtte
 
Får vente på tester, er spesielt interessert i å se kamera og batteritester.
 
Selv syns jeg Asus Zenfone 5z er finest å se på..
 
Men om man vil ha en telefon rundt 5k som er fin å se på er jo Huawei Honor 10 verdt å se på https://www.netonnet.no/art/kampanjer/honor10 Svært lekker og fine specs vs pris, synd det kun er 64Gb utgave per nå, da denne heller ikke har SD kortplass.
Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 Oneplus 6 har ikke støtte for minnekort. Da må man opp til en dyrere modell dersom man vil ha mer enn 64 GB. Det trekker litt ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 Oneplus 6 har ikke støtte for minnekort. Da må man opp til en dyrere modell dersom man vil ha mer enn 64 GB. Det trekker litt ned.

Hva bruker du den ekstra lagringen på, egentlig? Rent nysgjerrig. Selv når jeg kjører masse musikk og video offline så er 64gb nok for min del.

 

 

Jeg klarer meg forsåvidt med 64 GB, men jeg leser jo kommentarer fra andre her på forumet som aldri i verden kunne klare seg med mindre enn 200 GB. Hvis man skal filme mye i 4k 60 fps f.eks, så forsvinner jo 64 GB relativt fort.

 

Men til mitt bruk er 64 GB nok for øyeblikket. Men man vet jo aldri. Og ettersom jeg har masse micro SD kort liggende, hadde det vært fint å kunne bruke dem.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg forsåvidt med 64 GB, men jeg leser jo kommentarer fra andre her på forumet som aldri i verden kunne klare seg med mindre enn 200 GB. Hvis man skal filme mye i 4k 60 fps f.eks, så forsvinner jo 64 GB relativt fort.

 

Men til mitt bruk er 64 GB nok for øyeblikket. Men man vet jo aldri. Og ettersom jeg har masse micro SD kort liggende, hadde det vært fint å kunne bruke dem.

 

Ja finnes alltid power-users som trenger de ekstreme lagringsplassene. Personlig synes jeg hastigheten på eksterne minnekort som regel er alt for trege kontra internt flashminne. Så det er bedre å bruke pengene på en 128 GB versjon framfor å kjøpe ekstra minnekort selv hvis man hadde muligheten til eksternt minne, i de fleste tilfeller. 

 

For min del kjøpte jeg 64 GB når 32 GB ble for lite og jeg visste det ikke var fordi jeg sløste unødvendig med plass. Når 64 GB en gang blir for lite så oppgraderer jeg nok, men telefoner bytter man såpass ofte at jeg ser ikke vitsen med å være veldig "future-proof" på noe som byttes ut annenhvert år. 

 

Akkurat som jeg har et abonnement på mobilen som gir 5 GB data i måneden. Jeg ligger konsekvent litt under det (og har roll-over til de gangene jeg går over), slik at jeg ikke betaler for mye eller har for mye data til overs.

Lenke til kommentar

 

Jeg klarer meg forsåvidt med 64 GB, men jeg leser jo kommentarer fra andre her på forumet som aldri i verden kunne klare seg med mindre enn 200 GB. Hvis man skal filme mye i 4k 60 fps f.eks, så forsvinner jo 64 GB relativt fort.

 

Men til mitt bruk er 64 GB nok for øyeblikket. Men man vet jo aldri. Og ettersom jeg har masse micro SD kort liggende, hadde det vært fint å kunne bruke dem.

 

Ja finnes alltid power-users som trenger de ekstreme lagringsplassene. Personlig synes jeg hastigheten på eksterne minnekort som regel er alt for trege kontra internt flashminne. Så det er bedre å bruke pengene på en 128 GB versjon framfor å kjøpe ekstra minnekort selv hvis man hadde muligheten til eksternt minne, i de fleste tilfeller. 

 

For min del kjøpte jeg 64 GB når 32 GB ble for lite og jeg visste det ikke var fordi jeg sløste unødvendig med plass. Når 64 GB en gang blir for lite så oppgraderer jeg nok, men telefoner bytter man såpass ofte at jeg ser ikke vitsen med å være veldig "future-proof" på noe som byttes ut annenhvert år. 

 

Akkurat som jeg har et abonnement på mobilen som gir 5 GB data i måneden. Jeg ligger konsekvent litt under det (og har roll-over til de gangene jeg går over), slik at jeg ikke betaler for mye eller har for mye data til overs.

 

 

Når minnet er såpass i utgangspunktet, trenger man sjeldent ekstremt god hastighet på minnekortet. Det meste man trenger ekstra plass til, krever ikke stor fart, bare masse plass.

 

Selv har jeg nettopp kjøpt LG V30 med 64 GB minne på Green Friday-tilbud til 5550, og bruker et 128 GB minnekort i tillegg. Det er selvsagt kjøpt et i Class 10, som burde være raskt nok selv for "burst mode" og til video i høyeste oppløsning vil jeg tro, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har sjekket hva kravet er med de oppløsningene som min nye telefon leveres med.

Lenke til kommentar

Har bestilt OP 6 med 128GB lagringsplass og 8GB RAM. Tidligere har det vært kameraet som har holdt meg fra å prøve OnePlus, men med denne utgaven ser det greit ut, i alle fall ut fra spesifikasjonene.

 

Har i dag en iPhone 8. OP 6 blir jo svær i forhold, men den er faktisk 2-3mm kortere og smalere enn Plus-modellene til iPhone, Jeg hadde en periode en 7 Plus og levde greit med den. På OP 6 blir skjermstørrelsen på nesten 6,3 tommer!

 

Har lest mye om OP 6, og det virker å være en meget god deal. Har bestilt hos Proshop, men regner med at det er en telefon beregnet på Norden/Europa, og at den har norske menyer. Det står i alle fall ikke noe som tyder på at den ikke har det. Proshop selger bl.a Xiaomi Mi Mix 2, og der står det nemlig tydelig at den telefonen ikke har støtte for nordiske språk.

Lenke til kommentar

Er vanlig Android, så den har støtte for alle tenkelige språk.

 

Når det er sakt kan jeg ikke fatte å forstå at folk klarer å ha norsk språk på slikt. Tekniske oversettelser er helt uforståelig på norsk.

 

Om ikke Mi Mix har støtte for norsk (?) Så må det være noe med bloatwaren dem kjører som dem ikke har giddet å oversatt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Når det er sakt kan jeg ikke fatte å forstå at folk klarer å ha norsk språk på slikt. Tekniske oversettelser er helt uforståelig på norsk.

Helt enig. Setter telefonen, PC-en og all programvare jeg kan på engelsk. Ikke bare er det lettere å bruke, men feilmeldinger er lettere å undersøke når man kan søke etter de på engelsk.

Lenke til kommentar

 

 

Fatter ikke at folk orker billigmobiler. Er ikke i nærheten av min iP X.

 

Det er vel ikke vanskeligere enn at folk har forskjellig preferanser når det gjelder telefon. Noen har andre interesser.

Er nok heller dårlig råd som er årsaken til at ikke alle kjøper X.

Du mener virkelig at "alle" hadde kjøpt ipx om det ikke hadde vært for pris? Dagens! Vil man ha kvalitet kjøper man ikke apple varer, er man ute etter likes og mote, kjør på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

Fatter ikke at folk orker billigmobiler. Er ikke i nærheten av min iP X.

Det er vel ikke vanskeligere enn at folk har forskjellig preferanser når det gjelder telefon. Noen har andre interesser.
Er nok heller dårlig råd som er årsaken til at ikke alle kjøper X.

Du mener virkelig at "alle" hadde kjøpt ipx om det ikke hadde vært for pris? Dagens! Vil man ha kvalitet kjøper man ikke apple varer, er man ute etter likes og mote, kjør på.

 

 

Dere tar feil begge to. iPhone X er utvilsomt et veldig bra produkt. Apple telefoner er grisebra, og av høy kvalitet. Men det koster. Men å si at de ikke er bra, er å si at dyre biler ikke er bra.

 

Men så har man forskjellige behov og ønsker. Jeg kjøpte ikke iPhone X fordi jeg synes den er for dyr, samt at jeg har et annet behov enn akkurat en sånn telefon. Skulle gjerne hatt en, men prisen er latterlig.

 

Så dere to kan egentlig slutte å pisse i hver deres retning og innse at folk bare er forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...