Gå til innhold

Her er OnePlus 6 – tilgjengelig i Norge 22. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var tilfeldigvis innom et lokalt kjøpesenter med Telia-butikkavlukke. Så de hadde em 128 Gig utstillet og sikkert noen på butikklageret sitt (256 Gig-en var de utsolgt for sa de). Den hadde en sånn matt glassbakside, som den gråaktige på foto. Framsideskjermen hadde en liten uting. Det var at overgangen i fra basen på glasset og opp på kanten og inn på skjermflaten var veldig 90-graders vinkelaktig. Det var en skarp kant der, som du nesten kan skjære deg på. Det lå en Sony-mobil like ved, og den hadde helt smooth avrundet skjermglass i forhold. Var ikke ute for å kjøpe mobil i dag. Men syntes det var såpass interessant i og med at jeg har gått to runder, for nå å heller velge henge meg tilbake opp på gjerdet en stund til.

 

Ting var litt små på skjermen i forhold til det jeg er vant med på LG Spirit, men kanskje det lar seg endre skjermoppløsning for på OnePlus 6? Eller at man blir vant med det til slutt.

 

Størrelsen på 6-tommeren var absolutt litt i største laget når en er på vei vekk i fra LG Spirit og bare elsker Spirit'ens størrelse i hånden. Jeg vil ha muskuløs telefon i 5-tommersklassen om det finnes, gjerne med plastikkbakdeksel. Løst batteri kan man vel glemme i 2018, vil jeg tro?

 

Det var også litt uvant med helt flat skjermflate, når en er vant med buet skjerm fra Spirit'en.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvordan blir man kvitt varslene på One Plus 6? Vanligvis får man valget slett varsler når man drar ned på skjermen, men det er det ikke her.

Varsler i notification drawer? Man swiper dem til høyre som man alltid har gjort på Android.

 

 

OK... Jeg har bestandig trykket på SLETT VARSLER (og da slette alle ved ett trykk, i stedet for å gjøre dette for hvert eneste varsel)...

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Uten at jeg har prøvd 6'ern så vil jeg og tro det var skjermbeskyttelsen du kjente. Har smoothe kanter på min 5'er men men var litt skarp med beskyttelsen på.

 

Skalering av ting kan du endre på instillinger (størrelse på ting)

Har ikke nødvendigvis noe med skjermoppløsning å gjøre.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan blir man kvitt varslene på One Plus 6? Vanligvis får man valget slett varsler når man drar ned på skjermen, men det er det ikke her.

Varsler i notification drawer? Man swiper dem til høyre som man alltid har gjort på Android.

OK... Jeg har bestandig trykket på SLETT VARSLER (og da slette alle ved ett trykk, i stedet for å gjøre dette for hvert eneste varsel)...
Er nok en funksjon som produsenter legger til. Har slik knapp på mitt Asus nettbrett og, men den hører ikke hjemme i stock Android så jeg har alltid bare brukt swipe siden Android 1.5 Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan blir man kvitt varslene på One Plus 6? Vanligvis får man valget slett varsler når man drar ned på skjermen, men det er det ikke her.

Varsler i notification drawer? Man swiper dem til høyre som man alltid har gjort på Android.
OK... Jeg har bestandig trykket på SLETT VARSLER (og da slette alle ved ett trykk, i stedet for å gjøre dette for hvert eneste varsel)...
Er nok en funksjon som produsenter legger til. Har slik knapp på mitt Asus nettbrett og, men den hører ikke hjemme i stock Android så jeg har alltid bare brukt swipe siden Android 1.5

 

 

Jeg har sikkert hatt 25 Androidmobiler og første gang jeg ikke har sett den i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvordan blir man kvitt varslene på One Plus 6? Vanligvis får man valget slett varsler når man drar ned på skjermen, men det er det ikke her.

 

Bare trykk på de 3 strekene nederst. (Stjal bildet fra oneplusforumet)

 

post-381466-0-37691200-1527187526_thumb.jpg

 

Bildet er av åpne apper, men samme ikonet er der når du ser på varslene.

Endret av Joraun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at den kanten på skjermen ikke var skjermbeskytteren? Den kommer nemlig med en skjermbeskytter ferdig festet på skjermen ut av esken. Kanskje butikken ikke fjernet den før de stilte den ut.

 

Nja, da må skjermbeskytter være svært lite synlig. Var ikke noe logo på skjermbeskytter ihvertfall (sånn myk plastfolie man ofte finner her og der). Føltes som om det var glasset jeg berørte også. Men skal selvsagt ikke være påståelig.

 

Den som har telefonen kan sikkert besvare dette bedre, enn meg som kun så den i butikk.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvordan blir man kvitt varslene på One Plus 6? Vanligvis får man valget slett varsler når man drar ned på skjermen, men det er det ikke her.

 

Bare trykk på de 3 strekene nederst. (Fant bildet på oneplusforumet)

 

attachicon.gif1503535841617.jpg

 

Bildet er av åpne apper, men samme ikonet er der når du ser på varslene.

 

 

Den kommer ikke HVER gang hos meg av en eller annen grunn, men har sett den.

Lenke til kommentar

 

Sikker på at den kanten på skjermen ikke var skjermbeskytteren? Den kommer nemlig med en skjermbeskytter ferdig festet på skjermen ut av esken. Kanskje butikken ikke fjernet den før de stilte den ut.

Nja, da må skjermbeskytter være svært lite synlig. Var ikke noe logo på skjermbeskytter ihvertfall (sånn myk plastfolie man ofte finner her og der). Føltes som om det var glasset jeg berørte også. Men skal selvsagt ikke være påståelig.

 

Den som har telefonen kan sikkert besvare dette bedre, enn meg som kun så den i butikk.

det sitter en fastmontert skjermfilm fra fabrikk. Denne som er skarp. Kantene på selve telefonen er ikke skarpe overhode
Lenke til kommentar

Er det et beskyttelsestiltak, ment for varig beskyttelse. Eller er dette mer for at telefonen skal ankomme i mint condition når den selges til deg da? Tåler belegget langvarig bruk, eller vil dette fort ta til seg noe riper?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...