Gå til innhold

Her er OnePlus 6 – tilgjengelig i Norge 22. mai


Anbefalte innlegg

En annen ting du som Telia svitsj-bruker får ulempe med, som ihvertfall til nå, altså det har vært et begrenset utvalg av mobilmerker i webshoppen deres. Du har de mer kjente merkene som folk er vant med å se i hyller, og først nå i 2018 ser du en nye slik som OnePlus. Du har ingen garantier om at OnePlus blir værende hos Telia kommende år, eller hva de kommer til å ta inn av merker.

 

Det er altså ikke sikkert at det du sikler etter er tilgjengelig. Jeg vil helst vekk i fra Samsung og helst slipper å eie et Apple-produkt. Men mange folk er veldig forskjellige, og disse to er alt hva som betyr noe for dem. For meg så betyr pålitelighet noe. Samsung har ikke alltid levert pålitelighet. Apple er et kapittel for seg selv. Dessuten så er begge disse merkene blitt ågerpriset. Og en dag må bunnen falle ut også for disse merkene, dyr prising kan ikke vokse inn i himmelen. Så innovative nekter jeg å tro at disse merkene kommer til å forbli på lengre sikt i forhold til konkurrentene. :wee:

Men det er meg..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men tenk litt igjennom det med svitsj før du griper til det. Du gir fra deg forhandlingsmulighet i 24 mnd. Tåler du det?

 

Dersom du har Fjordkraft som strømPRIS-leverandør, så har du også mulighet for betydelig bedre månedspris på mobiltelefoni. Ikke like sexy websider eller Min Sider. Men du får da bespart ganske mange kroner for samme datapakke i løpet av et år. Og alle operatører er forpliktet til å følge EU-regelverket om roaming.

 

Fjordkraft mobilabonnement (forutsatt at du kjøper strøm gjennom de)

 

1 Gig koster kr 119,- pr. mnd.

____________________________________ Telia 2 Gig kr 249,-  (kr 125 pr Gig)

 

3 Gig koster kr 199,- pr. mnd. ____  Telia 3 Gig kr 299,-  (kr 100 pr Gig)

kr 66 pr Gig

 

5 Gig koster kr 279,- pr. mnd.

kr 56 pr Gig

_________________________________  Telia 6 Gig kr 399,- (kr 67 pr Gig)

 

10 Gig koster kr 339,- pr. mnd.

kr 34 pr Gig

_________________________________  Telia 15 Gig kr 499,- (kr 33 pr Gig)

 

20 Gig koster kr 439,- pr. mnd.

kr 22 pr Gig

_________________________________  Telia 40 Gig kr 699,- (kr 17, nesten kr 18 pr Gig)

 

Vil si det er rimelig konkurransedyktig (ihvertfall sist jeg sjekket) på 3 Gig og de omkringliggende (over/under)

 

Du er ikke bundet til abonnement hos Telia med Svitsj, kun nedbetaling av mobilen. I det du har tegnet Svitsj-avtalen så bare avslutter eller porterer du ut nummeret. Så dagen du vil bytte til ny mobil etter 12 mnd så bare aktiverer du et abonnement igjen for en dag. Det Telia har lov til etter vilkårene er å ta betalt for inntil en månedsavgift når man gjør det på denne måten.

 

Så jeg vil anbefale å bare ha et kontantkortnummer hos Telia som du bruker til å "svitsje", bytter fra kontantkort til abonnement dagen du svitsjer og så tilbake til kontantkort i det avtalen er inngått. Og ditt eget mobilnummer holder du der du føler du får mest for pengene.

Lenke til kommentar

Telia har nå satt ned prisen nå på 128 gb til 5699,- :)

Se der ja, da spørs det om jeg ikke kansellerer bestillingen til proshop og heller går bort på teliabutikken og kjøper en. Noen som vet om man må være teliakunde for å kjøpe telefon hos de?

Endret av Joraun
Lenke til kommentar

 

Telia har nå satt ned prisen nå på 128 gb til 5699,- :)

Se der ja, da spørs det om jeg ikke kansellerer bestillingen til proshop og heller går bort på teliabutikken og kjøper en. Noen som vet om man må være teliakunde for å kjøpe telefon hos de?

 

 

Han i kassa sa at jeg måtte være kunde, men han triksa noe slik at jeg kunne få kjøpe mobilen uten abonnement. 

Lenke til kommentar

 

 

Da sitter jeg med en 128 GB.

Hvordan opplever du FHD+ skjermen?

 

 

Må jo lixom få kjørt den i gang først, men apper og oppdateringer... Men er veldig fornøyd med det jeg har sett så langt.

 

Hehe ja du må jo nesten det! Jeg oppgraderer fra en LG G4 med 2K screen som har vært veldig fin, og håper bare at jeg vil bli fornøyd med OP6 skjermen. 

Lenke til kommentar

Kan bekrefte man ikke trenger å være kunde for å kjøpe kontant

Herlig. Noen som vet om det fins en plass å kjøpe deksel? Vet proshop selger de, men koster jo over 100kr i frakt og tror ikke telia har tatt inn noen.

 

Edit: Telia i Trondheim har ikke fått in telefonen enda :(

Endret av Joraun
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer brukervennlighet på Dual-SIM, har aldri hatt gleden av å ha mobil som har en slik funksjon før, selv om det har vært på markedet svært lenge i mange modeller?

 

Til nå er det disse jeg har vurdert. Den i midten der er den jeg har, til sammenlikning (uten dual-SIM) :wee:

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9109&idPhone2=7052&idPhone3=9058

 

Var nokså sikker på at min LG Spirit var single-SIM ja, måtte jo sjekke når den sammenlikningen hevder Dual-SIM only:

Single SIM (Micro-SIM) or Dual SIM (Micro-SIM, dual stand-by), står her, og måtte fysisk sjekke for å være sikker:

https://www.gsmarena.com/lg_spirit-7052.php

Endret av G
Lenke til kommentar

Hmm, Telia i Trondheim har ikke fått inn telefonen enda.. Forsinkelse fra sverige eller noe sånt.. Lurer på hva som går raskest nå, bestille fra Telia nettbutikk eller Proshop? Sliter med å finne ut om Proshop faktisk har tlf på lager, mens Telia har 1000+ på lager. Noen som har bestilling inne hos Proshop og faktisk har tlf på vei?

 

EDIT: Av prinsipp så prioriterer jeg nettbutikker som har gratis frakt, hos Telia må man betale frakt om man bestiller i nettbutikken.. Da blir det nok at jeg venter til fredag og sjekker om de har fått inn telefonen i butikkene, om de ikke har det så bestiller jeg den hos Proshop.

Endret av Joraun
Lenke til kommentar

WTF, har denne OnePlus 6 glassbakside?

 

 

Front/rear glass, aluminum frame

 

Fikk avsmak. Glass bak for noe dill. Det er ikke smart, og sikkert litt fordyrende. Gi meg heller plastikkbakdeksel, det er holdbart det og mindre vekt :dribble:

 

Ja står visst så i Tek.no-artikkel også:

 

.. men den har Gorilla-glass både foran og bak, noe som gjør den til den første OnePlus-telefonen med glassoverflate.

Fuck it.

 

Jaja, alt for designhorene :hm:

 

Jeg tar gladelig 512 Gig lagring  / 12 Gig RAM modellen, dersom jeg kunne betalt samme pris og valgt vekk glass.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Telia har nå satt ned prisen nå på 128 gb til 5699,- :)

Ser det, takk for at du gjorde oss oppmerksomme.

 

Da har de også redusert bindingsrabatten sånn at den kun utgjør kr 400 (12. mnd. binding), istedetfor kr 1100. Forstår jo litt det grepet. Men da virker jo ikke det å binde seg like attraktivt (noe det i utgangspunktet ikke var heller).

 

Jeg har kikket på 256 GB modellen for oppgitte priser da.

 

Og nå snakker vi KUN 1 dag på gjerdet her folkens ;)

Jeg betalte 4799 for en Oneplus 6 256GB.

Da med smart super 15GB.

Tror bindingsrabatten var på 1300 elns.

Lenke til kommentar

Hmm, Telia i Trondheim har ikke fått inn telefonen enda.. Forsinkelse fra sverige eller noe sånt.. Lurer på hva som går raskest nå, bestille fra Telia nettbutikk eller Proshop? Sliter med å finne ut om Proshop faktisk har tlf på lager, mens Telia har 1000+ på lager. Noen som har bestilling inne hos Proshop og faktisk har tlf på vei?

 

EDIT: Av prinsipp så prioriterer jeg nettbutikker som har gratis frakt, hos Telia må man betale frakt om man bestiller i nettbutikken.. Da blir det nok at jeg venter til fredag og sjekker om de har fått inn telefonen i butikkene, om de ikke har det så bestiller jeg den hos Proshop.

Proshop sendte min i dag :D 128GB midnight black

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...