Gå til innhold

Her er OnePlus 6 – tilgjengelig i Norge 22. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

6399 for 128 GB hos Telia. :-( https://nettbutikk.telia.no/mobil/oneplus/6

Proshop er billigst på mye men de grå importerer og som kan gi lang servicetid om de ikke har avtaler med norske verksted

 

 

I dette stykket står det:

 

Telefonen blir tilgjengelig i matt sort (Midnight Black), blank sort (Mirror Black) og hvit (Silk White). De norske prisene blir følgende: 

  • 64 GB/6 GB RAM: 4995 kroner
  • 128 GB/8 GB RAM: 5695 kroner
  • 256 GB/8 GB RAM: 6095 kroner
Lenke til kommentar

 

 

6399 for 128 GB hos Telia. :-( https://nettbutikk.telia.no/mobil/oneplus/6

 

Proshop er billigst på mye men de grå importerer og som kan gi lang servicetid om de ikke har avtaler med norske verksted

I dette stykket står det:

 

Telefonen blir tilgjengelig i matt sort (Midnight Black), blank sort (Mirror Black) og hvit (Silk White). De norske prisene blir følgende:

  • 64 GB/6 GB RAM: 4995 kroner
  • 128 GB/8 GB RAM: 5695 kroner
  • 256 GB/8 GB RAM: 6095 kroner
Ja, det er de nordiske prisene. Men det er fortsatt grå import. De er ikke offisiell levrandør i norge av den

 

Men når der er sakt har jeg ingen erfaring med Proshop på hvordan de håndterer service eller lignende

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

 

 

 

6399 for 128 GB hos Telia. :-( https://nettbutikk.telia.no/mobil/oneplus/6

Proshop er billigst på mye men de grå importerer og som kan gi lang servicetid om de ikke har avtaler med norske verksted

I dette stykket står det:

 

Telefonen blir tilgjengelig i matt sort (Midnight Black), blank sort (Mirror Black) og hvit (Silk White). De norske prisene blir følgende:

  • 64 GB/6 GB RAM: 4995 kroner
  • 128 GB/8 GB RAM: 5695 kroner
  • 256 GB/8 GB RAM: 6095 kroner
Ja, det er de nordiske prisene. Men det er fortsatt grå import. De er ikke offisiell levrandør i norge av den

 

Men når der er sakt har jeg ingen erfaring med Proshop på hvordan de håndterer service eller lignende

 

 

Står IKKE noe i stykket om at dette ikke er de offisielle prisene! Men å diskutere med deg har jeg gitt opp for mange år siden...

Lenke til kommentar

Jeg har OnePlus 6 128 GB tilgjengelig i morgen tidlig, om jeg vil. Jeg er redd jeg ikke vil bli fornøyd med kamera. Har også en LG V30 underveis. Mindre prosessor, mindre minne og mindre lagring, men jeg VET det er et bra kamera. Utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Men kommer trolig ikke til å hente den ut fra Telia til denne prisen.

Lenke til kommentar

Ingen som var på Byporten og henta en i dag, altså?

 

Vurderer å pante inn min XZ1 Compact hos Telia for 1235kr og kjøpe 128GB versjonen i morgen. Kamera på OnePlus 6 kan umulig være verre enn på Compacten. Syns bare 6399 var en jævlig stiv pris...så jeg blir litt i tvil om jeg burde heller ha mer tålmodighet og bestille 64GB versjonen fra Proshop i stedet.

Lenke til kommentar

Ingen som var på Byporten og henta en i dag, altså?

 

Vurderer å pante inn min XZ1 Compact hos Telia for 1235kr og kjøpe 128GB versjonen i morgen. Kamera på OnePlus 6 kan umulig være verre enn på Compacten. Syns bare 6399 var en jævlig stiv pris...så jeg blir litt i tvil om jeg burde heller ha mer tålmodighet og bestille 64GB versjonen fra Proshop i stedet.

 

Kan vi ikke alle hver for oss be Telia om å matche Proshop-prisingen da. Må jo gå an å prute/forhandle seg til noe vel? Er vel derfor de prøver å lure en med et prisavslag på ågerprisen også. Men det blir jo ikke under proshop i pris likevel.

 

For det er snakk om en bindingsrabatt.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

6399 for 128 GB hos Telia. :-( https://nettbutikk.telia.no/mobil/oneplus/6

Proshop er billigst på mye men de grå importerer og som kan gi lang servicetid om de ikke har avtaler med norske verksted

 

I dette stykket står det:

 

Telefonen blir tilgjengelig i matt sort (Midnight Black), blank sort (Mirror Black) og hvit (Silk White). De norske prisene blir følgende:

  • 64 GB/6 GB RAM: 4995 kroner
  • 128 GB/8 GB RAM: 5695 kroner
  • 256 GB/8 GB RAM: 6095 kroner
Ja, det er de nordiske prisene. Men det er fortsatt grå import. De er ikke offisiell levrandør i norge av den

 

Men når der er sakt har jeg ingen erfaring med Proshop på hvordan de håndterer service eller lignende

 

Ifølge facebooksiden til Proshop så er de "offisiell OnePlus-forhandler", uten at jeg vet hva det vil si. Jeg har selv bestilt telefonen fra Proshop. Eneste jeg har kjøpt hos proshop tidligere er en telefon som jeg måtte bruke angreretten på, det gikk helt problemfritt. Hvordan de importerer telefonene har jo i utgangspunktet ikke noe si for meg så lenge telefonen er tilpasset nordisk bruk og språk, noe jeg regner med de er etter som det ikke står noe annet (Lang servicetid er selvfølgelig kjipt, om de har det, men har backup tlf jeg kan bruke om det trengs).

Endret av Joraun
Lenke til kommentar

For oss som ikke bor for langt fra svenskegrensa er det jo aktuelt å kjøpe den enda rimeligere der...

 

Er det snakk om store besparelser? Kanskje en skulle sette av en tur dit. Hvor sterk er forbrukerrettighetene i Sverige sammenliknet opp i mot Norge, er de like langvarige?

Endret av G
Lenke til kommentar

Telia har nå satt ned prisen nå på 128 gb til 5699,- :)

 

Ser det, takk for at du gjorde oss oppmerksomme.

 

Da har de også redusert bindingsrabatten sånn at den kun utgjør kr 400 (12. mnd. binding), istedetfor kr 1100. Forstår jo litt det grepet. Men da virker jo ikke det å binde seg like attraktivt (noe det i utgangspunktet ikke var heller).

 

Jeg har kikket på 256 GB modellen for oppgitte priser da.

 

Og nå snakker vi KUN 1 dag på gjerdet her folkens ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Telia har nå satt ned prisen nå på 128 gb til 5699,- :)

 

 

Ser det, takk for at du gjorde oss oppmerksomme.

 

Da har de også redusert bindingsrabatten sånn at den kun utgjør kr 400 (12. mnd. binding), istedetfor kr 1100. Forstår jo litt det grepet. Men da virker jo ikke det å binde seg like attraktivt (noe det i utgangspunktet ikke var heller).

 

Jeg har kikket på 256 GB modellen for oppgitte priser da.

 

Og nå snakker vi KUN 1 dag på gjerdet her folkens ;)

Vurderer selv å kjøpe den på svitsj. Kina telefoner går ikke for like mye på finn som feks samsung eler iphone så svtisj kan være lurt her tenker jeg
Lenke til kommentar

Men tenk litt igjennom det med svitsj før du griper til det. Du gir fra deg forhandlingsmulighet i 24 mnd. Tåler du det?

 

Dersom du har Fjordkraft som strømPRIS-leverandør, så har du også mulighet for betydelig bedre månedspris på mobiltelefoni. Ikke like sexy websider eller Min Sider. Men du får da bespart ganske mange kroner for samme datapakke i løpet av et år. Og alle operatører er forpliktet til å følge EU-regelverket om roaming.

 

Fjordkraft mobilabonnement (forutsatt at du kjøper strøm gjennom de)

 

1 Gig koster kr 119,- pr. mnd.

____________________________________ Telia 2 Gig kr 249,-  (kr 125 pr Gig)

 

3 Gig koster kr 199,- pr. mnd. ____  Telia 3 Gig kr 299,-  (kr 100 pr Gig)

kr 66 pr Gig

 

5 Gig koster kr 279,- pr. mnd.

kr 56 pr Gig

_________________________________  Telia 6 Gig kr 399,- (kr 67 pr Gig)

 

10 Gig koster kr 339,- pr. mnd.

kr 34 pr Gig

_________________________________  Telia 15 Gig kr 499,- (kr 33 pr Gig)

 

20 Gig koster kr 439,- pr. mnd.

kr 22 pr Gig

_________________________________  Telia 40 Gig kr 699,- (kr 17, nesten kr 18 pr Gig)

 

Vil si det er rimelig konkurransedyktig (ihvertfall sist jeg sjekket) på 3 Gig og de omkringliggende (over/under)

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...